Dejtingtråden del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det som INTE vore vanlig vuxenkapacitet skulle väl vara om sur och irriterad hängde med honom när barnet är med.

Ja, det kommer inte hända. Jag är mycket väl medveten om mina begränsningar 😁
Barnet är supergullig och väldigt fäst vid mig så det vore väldigt orättvist mot hen.
Vi kan ses ett par timmar ibland, rita och spela memory. Det är vad jag klarar av innan tålamodet tar slut.
 
Jag tänker mig faktiskt att de flesta vuxna är helt okej med barnanpassade utflykter när barnet är ett faktum. Det ingår i vanliga vuxenkapaciteter. Och att göra saker med barn som inte funkar med barn är ju en plåga för alla berörda parter.
Ja alltså så länge barnen är glada och nöjda så är det väl skoj. Men jag vet ju om att det spelar ingen roll om barnen bråkar/gråter/gnäller non stop en hel dag, för är de glada i några minuter så är det det man minns när det gäller egna barn eller barn man står nära. Jag kan inte minnas att jag tänkte så innan jag fick ett eget barn. Och sen tänker jag att det är lite skillnad på aktiviteter som barn också har behållning av (som grilla i skogen och gå på museum) och aktiviteter som bara barn gillar (gå på lekplats eller ännu värre lekland). Att tycka att det senare är skoj med andras barn är ändå rätt speciellt tycker jag.
 
Ja alltså så länge barnen är glada och nöjda så är det väl skoj. Men jag vet ju om att det spelar ingen roll om barnen bråkar/gråter/gnäller non stop en hel dag, för är de glada i några minuter så är det det man minns när det gäller egna barn eller barn man står nära. Jag kan inte minnas att jag tänkte så innan jag fick ett eget barn. Och sen tänker jag att det är lite skillnad på aktiviteter som barn också har behållning av (som grilla i skogen och gå på museum) och aktiviteter som bara barn gillar (gå på lekplats eller ännu värre lekland). Att tycka att det senare är skoj med andras barn är ändå rätt speciellt tycker jag.
Jag har trots egna barn och numera ett plastbarnbarn aldrig varit på lekland. Så visst, såna miljöer som jag tror eller vet att jag verkligen ogillar, räddas inte av att vare sig mina eller andras barn är glada. Nånstans går en gräns för det där, men den gränsen är väl på olika ställen för olika personer. Någorlunda trevliga lekplatser, är inom min gräns, tex.

Nu när jag tänker lite mer på det. Jag ser den där "förmågan" som en del av rätt vanlig vuxenhet, och jag gillar den och jag nästan förväntar mig den. Och snarare än att bli glad när jag hittar den egenskapen hos någon, blir jag nog rätt irriterad när den inte finns. Dvs personen säger sig vara okej med tex lekplatsbesök och visar sig sen inte funka alls.
 
Glömde uppdatera angående grannen som jag träffade igen efter att vi inte haft kontakt på några veckor. Det har gått bra hittills. Vi pratade ut och har väldigt mysigt när vi ses. Jag har en massa känslor för honom. Skulle nog kalla det förälskad. Känns läskigt och jag får en massa flyktkänslor över det hela som jag fightas emot. Samtidigt är det häftigt att äntligen känna något för någon med tanke på hur många jag dejtat på senare år.

Jag har också träffat mexikanen för tredje gången. Han är mysig och väldigt intressant. Får se om vi ses något mer.
 
Jag har trots egna barn och numera ett plastbarnbarn aldrig varit på lekland. Så visst, såna miljöer som jag tror eller vet att jag verkligen ogillar, räddas inte av att vare sig mina eller andras barn är glada. Nånstans går en gräns för det där, men den gränsen är väl på olika ställen för olika personer. Någorlunda trevliga lekplatser, är inom min gräns, tex.

Nu när jag tänker lite mer på det. Jag ser den där "förmågan" som en del av rätt vanlig vuxenhet, och jag gillar den och jag nästan förväntar mig den. Och snarare än att bli glad när jag hittar den egenskapen hos någon, blir jag nog rätt irriterad när den inte finns. Dvs personen säger sig vara okej med tex lekplatsbesök och visar sig sen inte funka alls.
Jag förväntar mig inte så mycket av andra, möjligen att de ska stå ut utan att tjura som små barn. Jag orkar inte med suckar, och förväntar mig att man visar någon form av social interaktion med barnen. Men det är ju en viss gradskillnad mellan att vara okej med, och att med ett stort leende säga ”det var meget hyggeligt”. Särskilt när barnet i fråga inte visar sig från sin bästa sida precis (2,5 år, mycket som händer i kropp och knopp då/trotsålder och född brötig duracellkanin. Inte typen som sitter stilla och leker med kottar och löv i skogen så de vuxna kan prata precis).
 
Senast ändrad:
Kanske jinxar det nu men äh, i så fall kan jag ändå stanna hemma i lugn och ro:p Men det det ser ut som jag ska på dejt i morgon:nailbiting: Andra dejten i år, jag är verkligen en flitig dejtare:rofl: Jag fördrar en promenad men inte så inbjudande för tillfället så det blir ut på drink. Hjälp! Jag vet verkligen inte vad jag ska ha på mig, var vi ska eller hur jag ska bete mig. Har bara varit på en drinkdejt på senaste 3 åren, och då var det rätt uttalat att vi skulle ha sex om vi kände för det. I detta fallet har vi inte diskuterat nåt snusk alls, därför är jag så osäker på förväntningarna.
 
Jag är ju inte aktivt dejtsökande längre men förströelseswipar ändå ibland. Just nu fascineras jag litet extra av den massiva andelen kvinnliga fejkprofiler. Det har ”alltid” varit mycket, men sista halvåret... :eek:
Uppskattningsvis var tredje ny kvinnlig profil (riktad till män) på Tinder är fejk, och periodvis uppåt tre av fyra(!) på Badoo. Mitt intryck från kvinnliga vänner och bekanta är att det inte alls är lika illa bland manliga profiler (riktade mot kvinnor). Mitt antagande är att desperat träffsökande män är en oerhört mycket större potentiell marknad än desperat träffsökande kvinnor. :meh:
 
Jag är ju inte aktivt dejtsökande längre men förströelseswipar ändå ibland. Just nu fascineras jag litet extra av den massiva andelen kvinnliga fejkprofiler. Det har ”alltid” varit mycket, men sista halvåret... :eek:
Uppskattningsvis var tredje ny kvinnlig profil (riktad till män) på Tinder är fejk, och periodvis uppåt tre av fyra(!) på Badoo. Mitt intryck från kvinnliga vänner och bekanta är att det inte alls är lika illa bland manliga profiler (riktade mot kvinnor). Mitt antagande är att desperat träffsökande män är en oerhört mycket större potentiell marknad än desperat träffsökande kvinnor. :meh:
Det är oftast väldigt mycket fler män än kvinnor på varje dejtingsida och därmed blir "marknaden" som den blir.
 
Å herregud! Det har inte med min dejting och göra, men fick tidigare ikväll meddelande från en tjej som visste att jag dejtat M och frågade om vi fortfarande träffas. De dejtar tydligen nu och hon verkar vara osäkerheten själv. Jag tyckte att hon får fråga honom om det och om hon inte litar på hans svar finns det brist på tillit. Hon var inte alls nöjd med mitt svar. :p
Jag och M messade lite för några veckor sen när jag beklagade mig om en efterhängsen person på jobbet. Det hade hon tydligen snappat upp. Jisses!
Uppföljning: jag messade M om att hon hört av sig och att jag tyckte de fick reda ut de själva. Enligt honom är det inget dejtande utan bara komplicerat. Och hon skrev till mig att hon är tokkär men inte bågat säga det till honom. Jisses! Och vad glad jag är att jag inte är inblandad. De har bekymmer så det räcker.
 
Kanske jinxar det nu men äh, i så fall kan jag ändå stanna hemma i lugn och ro:p Men det det ser ut som jag ska på dejt i morgon:nailbiting: Andra dejten i år, jag är verkligen en flitig dejtare:rofl: Jag fördrar en promenad men inte så inbjudande för tillfället så det blir ut på drink. Hjälp! Jag vet verkligen inte vad jag ska ha på mig, var vi ska eller hur jag ska bete mig. Har bara varit på en drinkdejt på senaste 3 åren, och då var det rätt uttalat att vi skulle ha sex om vi kände för det. I detta fallet har vi inte diskuterat nåt snusk alls, därför är jag så osäker på förväntningarna.

Mina tips är att klä dig bekvämt/som du brukar, gå till någon bar där det inte är för hög ljudnivå så ni slipper skrika och tänk att du bara ska ut och ta en drink med en ny bekant.

Sex brukar jag inte ta upp innan dejten (förutom då jag hängde på bodycontact). Det brukar lösa sig om man klickar ;).
 
Jag är ju inte aktivt dejtsökande längre men förströelseswipar ändå ibland. Just nu fascineras jag litet extra av den massiva andelen kvinnliga fejkprofiler. Det har ”alltid” varit mycket, men sista halvåret... :eek:
Uppskattningsvis var tredje ny kvinnlig profil (riktad till män) på Tinder är fejk, och periodvis uppåt tre av fyra(!) på Badoo. Mitt intryck från kvinnliga vänner och bekanta är att det inte alls är lika illa bland manliga profiler (riktade mot kvinnor). Mitt antagande är att desperat träffsökande män är en oerhört mycket större potentiell marknad än desperat träffsökande kvinnor. :meh:
Har varit rätt tydligt tidigare om de lagt till någon betaltjänst, har de dessutom någon aviseringstjänst till mail eller för all del messenger eller sms så kommer de skicka meddelanden om att denne minsan skickat meddelanden eller liknande och att man borde besöka sidan vilket då givetvis fungerar då man betalat pga dennes inställningar.
Betalar man då så är som av en händelse dessa profiler borta, eller att man är blockerad. Rent skojjeri helt enkelt!
 
Jag är ju inte aktivt dejtsökande längre men förströelseswipar ändå ibland. Just nu fascineras jag litet extra av den massiva andelen kvinnliga fejkprofiler. Det har ”alltid” varit mycket, men sista halvåret... :eek:
Uppskattningsvis var tredje ny kvinnlig profil (riktad till män) på Tinder är fejk, och periodvis uppåt tre av fyra(!) på Badoo. Mitt intryck från kvinnliga vänner och bekanta är att det inte alls är lika illa bland manliga profiler (riktade mot kvinnor). Mitt antagande är att desperat träffsökande män är en oerhört mycket större potentiell marknad än desperat träffsökande kvinnor. :meh:
Låter liknande sådant som jag får på messenger ibland, utan vänförfrågan och jag har inga dejtingappar.

5ED54528-36F2-401E-8F7E-DE390A3D25FE.jpeg
 
Låter liknande sådant som jag får på messenger ibland, utan vänförfrågan och jag har inga dejtingappar.
Ja, ursprunget kan säkert vara detsamma.
Jag ser ett par olika drivkrafter bakom fejkprofilerna på dejtingappar... dels att driva trafik till andra konkurrerande dejtingsidor/appar. Dels att driva trafik till rena porrsajter. Dels småskalig verksamhet med försäljning av nakenbilder mm.
De flesta av fejkprofilerna är dock ganska uppenbara. Det finns en länkadress i profiltexten... eller ett iögonfallande insta/snapchat-ID... eller helt enkelt identisk profiltext med fem andra nya profiler... och foton med kort skärpedjup, i fine art stil, av personer med östeuropeiska drag och med östeuropeisk omgivning. :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag ska testa Melatonin i ett par veckor för att se om det kan hjälpa mig att få lite ordning på sovtiderna. I "instruktionerna" står...
Svar
9
· Visningar
688
Senast: _Elly_
·
Kropp & Själ Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte...
2
Svar
36
· Visningar
4 130
Svar
1 332
· Visningar
137 079
Senast: mysboll
·
Hundhälsa Jag behöver hjälp att tänka, vi ska till fjällen i juli och har tänkt åka någon dag över till Norge och jag vet ju att man kan...
Svar
9
· Visningar
455
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp