Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden del 37

Så nu har den söte dissat mig två gånger i rad. Eftersom jag precis sett satc för typ femte gången så kan jag väl konstatera att he's not that in to me 🤷‍♀️
Eller så är våra nivåer av energi alldeles för olika.

Jag är väl inte supertaggad på att träffa någon ny från jobbet trots att det finns hur många som helst.
Tinder känns också rätt tveksamt eftersom det troligen kommer dyka upp massor från mitt jobb där med 😅
Men ni hade väl "bestämt" i lördags/söndags om semester och sova ute? Det är liksom två dagar sen, hur hinner man bli dissad 2 gånger på den korta tiden? Skulle nån känna sig dissad för att jag inte hade tid att ses på två tre dagar hade jag nog blivit lite snopen 🤷🏼‍♀️
 
Men ni hade väl "bestämt" i lördags/söndags om semester och sova ute? Det är liksom två dagar sen, hur hinner man bli dissad 2 gånger på den korta tiden? Skulle nån känna sig dissad för att jag inte hade tid att ses på två tre dagar hade jag nog blivit lite snopen 🤷🏼‍♀️

Det är just det jag menar med olika nivåer av energi. Han har tid men är trött, jag är typ aldrig trött och har dåligt med tid men tusen idéer, massa driv och en förmåga att hinna med väldigt mycket.
Jag behöver någon som kan möta mig i det.
Blir lite för öppet att gå in på detaljnivå
Det var i fredags btw 😄
 
Det är just det jag menar med olika nivåer av energi. Han har tid men är trött, jag är typ aldrig trött och har dåligt med tid men tusen idéer, massa driv och en förmåga att hinna med väldigt mycket.
Jag behöver någon som kan möta mig i det.
Blir lite för öppet att gå in på detaljnivå
Det var i fredags btw 😄

Men, att inte orka eller vilja hänga med i ditt tempo är ju inte att dissa? Fattar om du vill ha någon som är lika intensiv, men själv hade jag blivit rätt avskräckt om någon ville göra saker flera dagar i veckan när man precis träffats.

Jag hade förmodligen behövt backa rejält i så fall, för jag gillar verkligen inte tanken på att träffa någon som hänger upp hela sitt liv på mig och om man är så på från början, hur blir det då när man sen är tillsammans?
 
Men, att inte orka eller vilja hänga med i ditt tempo är ju inte att dissa? Fattar om du vill ha någon som är lika intensiv, men själv hade jag blivit rätt avskräckt om någon ville göra saker flera dagar i veckan när man precis träffats.

Jag hade förmodligen behövt backa rejält i så fall, för jag gillar verkligen inte tanken på att träffa någon som hänger upp hela sitt liv på mig och om man är så på från början, hur blir det då när man sen är tillsammans?

Alltså nej, det handlar inte om att göra saker flera dagar i veckan, det hinner inte ens jag med heltidsjobbjobb och häst 😆
Jag fattar att det blev väldigt otydligt och lätt att missförstå.
Inte heller att jag hänger upp mitt liv på honom, det har jag aldrig gjort och lär aldrig göra 😅
Text är så mycket svårare för mig än tal 😅
 
Alltså nej, det handlar inte om att göra saker flera dagar i veckan, det hinner inte ens jag med heltidsjobbjobb och häst 😆
Jag fattar att det blev väldigt otydligt och lätt att missförstå.
Inte heller att jag hänger upp mitt liv på honom, det har jag aldrig gjort och lär aldrig göra 😅
Text är så mycket svårare för mig än tal 😅

Men vad är det som gör att du känner dig dissad då?
 
Har ni pratat om det?

Det där är ju det absolut viktigaste i mina ögon! Jag har några gånger haft problem tidigt i relationer, och blir faktiskt rejält sårad om någon bestämmer sig för att det är omöjligt att överbrygga utan att ens ha pratat med mig om att det är ett problem.

(Då har det varit lite förbi stadiet "ett par dejter" ska väl tilläggas, när vi båda uttalat att vi vill ge det ett försök.)

Det är ju rätt orimligt att hoppas hitta någon som matchar alla ens drag och inte har en enda punkt som triggar en. Jag har aldrig i mitt 43-åriga liv gjort det åtminstone :rofl:, men haft väldigt bra relationer när vi rett ut sånt.

(Inte konkret riktat mot @Bison nu alltså, där vet vi ju inte alls vad som hänt.)
 
Jag vill inte vara så detaljerad här.
Men jag har ju varit tveksam från början hur det kommer fungera med så olika nivåer av driv.
Det är klart att det kan vara en tveksamhet, men det är också bara EN aspekt att ta hänsyn till i ett förhållande. Jag levde 20 år tillsammans med en man som hade MYCKET lägre driv än jag. Jag löste det genom att ha en massa egna aktiviteter, utöver de som vi gjorde tillsammans.
 
Det är klart att det kan vara en tveksamhet, men det är också bara EN aspekt att ta hänsyn till i ett förhållande. Jag levde 20 år tillsammans med en man som hade MYCKET lägre driv än jag. Jag löste det genom att ha en massa egna aktiviteter, utöver de som vi gjorde tillsammans.

Jag har massor med aktiviteter och noll intresse av att leva med en man igen 😄
Jag vill nog mest ha fan vad kul det låter och inte oj vad det låter jobbigt, hur orkar du med allt det där?
 
Jag har massor med aktiviteter och noll intresse av att leva med en man igen 😄
Jag vill nog mest ha fan vad kul det låter och inte oj vad det låter jobbigt, hur orkar du med allt det där?
För egen del instämmer jag i båda - kommer nog aldrig leva med en man igen och ja, det känns roligare att bli peppad än bromsad! :) Tänker också att om man inte bor ihop så spelar det där med olika driv och olika energinivå mindre roll.
 
IMG_0383.jpeg
När man är dålig på att både svepa och svara.
 
Det är klart att det kan vara en tveksamhet, men det är också bara EN aspekt att ta hänsyn till i ett förhållande. Jag levde 20 år tillsammans med en man som hade MYCKET lägre driv än jag. Jag löste det genom att ha en massa egna aktiviteter, utöver de som vi gjorde tillsammans.
Fast vissa aspekter är ju ändå viktigare än andra. Och vilka som är viktigast lär variera. Jag tycker inte det är konstigt alls att just driv och aktivitetsnivå kan vara en ganska avgörande aspekt.
 
Det är just det jag menar med olika nivåer av energi. Han har tid men är trött, jag är typ aldrig trött och har dåligt med tid men tusen idéer, massa driv och en förmåga att hinna med väldigt mycket.
Jag behöver någon som kan möta mig i det.
Blir lite för öppet att gå in på detaljnivå
Det var i fredags btw 😄
Det ska ju kännas bra. Får du en dålig känsla såhär tidigt så är det nog klokt att lyssna på magkänslan. Helt plötsligt dyker det upp någon som matchar dig på de viktiga delarna :heart
 

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 298
Kläder & Bli fin Går det och hur? Jag gissar att det inte bara är att stoppa dem i symaskinen, men skulle vilja ta in dem under bysten och i midjan. Går...
Svar
5
· Visningar
503
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag har fått min skepsis mot ögonfransserum motbevisat och nu med mina långa ögonfransar undrar jag om det finns något liknande till...
Svar
13
· Visningar
787
Senast: Pritchel
·
Kropp & Själ Äntligen har jag provat hårdtvålsschampo och jag är frälst, det löddrar supermycket och hårbottnen är betydligt mindre torr. Samt...
Svar
17
· Visningar
685
Senast: Krystalline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp