Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Puckade jag hörde av mig till grannen. Har de senaste nätterna haft drömmar där jag hört av mig och därmed sovit dåligt. Tänkte jag måste få skiten ur världen så hejdade inte min impuls :banghead:.

Jag undrade bara hur läget va. Han har inte svarat så där kom ångesten tillbaka som ett brev på posten. Aja nu vet jag exakt vem som triggar igång den :meh:.

Men NU är det slut, over, cest fini, terminado... Han kan dra åt :devil:!
 
Behövde hundvakt för att kunna åka till Köpenhamn så kläckte ur mig till mamma att jag mött en ny. ”Ja det kan jag tro” sa hon med samma tonfall som man också säger ”men va fan...” och efter det kom en lång harang om att jag kommer bli utbränd och att jag måste ta hand om mig och sonen istället för att träffa andra. Suck alltså. Den människan kan verkligen se det negativa i allt...

Så jävla jobbigt med sådana personer i ens familj!

Jag har lagt dejtingeb åt sidan nu, varit inlagd på psyk för min depression i nästan en vecka. Så allt är allmänt kaos nu, så får bli stabilt igen innan jag träffar någon ny.

:heartheart
 
Puckade jag hörde av mig till grannen. Har de senaste nätterna haft drömmar där jag hört av mig och därmed sovit dåligt. Tänkte jag måste få skiten ur världen så hejdade inte min impuls :banghead:.

Jag undrade bara hur läget va. Han har inte svarat så där kom ångesten tillbaka som ett brev på posten. Aja nu vet jag exakt vem som triggar igång den :meh:.

Men NU är det slut, over, cest fini, terminado... Han kan dra åt :devil:!
Se nu till att radera telefonnummer och möjligheter att ta kontakt på sociala medier. Och påminn dig själv om det här om/när du igen får någon tanke om att höra av dig.
 
Se nu till att radera telefonnummer och möjligheter att ta kontakt på sociala medier. Och påminn dig själv om det här om/när du igen får någon tanke om att höra av dig.

Jag har blockat honom överallt nu. Jag tror nämligen att han kommer höra av sig om några dagar och antingen "dumpa" mig eller försöka vilja ses. Hur som helst så kommer han försöka straffa mig genom att dra ut på att svara osv.

Jag hörde av mig för att jag fick dåligt samvete. För att jag inte var rak. Jag sträckte ut handen för att vi kanske skulle kunna få ett bättre avslut, men han spottade på den. Jag hoppas bara jag slipper stöta på honom. Som tur är kommer han flytta om några månader och råkar jag se honom på krogen eller så kommer jag bara ignorera.

Känns ändå skönt att den här lilla historian med grannen är slut nu. Inge mer fram och tillbaka och ångest.
 
Åkte ner till L igår eftermiddag. Tittade alla avsnitt av torka aldrig tårar utan handskar på vägen ner. Sämsta uppladdningen ever, mådde så dåligt när jag kom fram 😭

Men det blev en bra kväll. Jag släppte amla tankar, funderingar och bara njöt av tiden med honom.
Vi har så galet roligt tillsammans, bra sex och allt känns så himla bra.

Han sa att vi kan ha som mål och gifta oss om det skulle göra att det känns bättre för mig.
Jag blev så himla förvånad. Han är helt emot äktenskap och har aldrig ens funderat på det men hans kärlek till mig är så stark.
Jag har ju varit gift och det är inget mål jag har men tyckte ändå det var fint att han omvärderat det helt för mig.
Det är en sån omvärdering jag tänker att du kanske också är redo för en dag - att inte tycka att t.ex. närhet till terrängbanor är viktigare än den stora kärleken. Det skulle du inte göra för honom, utan för er. För att du är redo för det och vill det.
 
Det är en sån omvärdering jag tänker att du kanske också är redo för en dag - att inte tycka att t.ex. närhet till terrängbanor är viktigare än den stora kärleken. Det skulle du inte göra för honom, utan för er. För att du är redo för det och vill det.

Nu är det hästarna som är den stora kärleken i mitt liv.
Finns inte en människa som kan göra mig lika lycklig som min häst.
Den känslan, den magin, den lyckan, helt oslagbar!
 
Skrev med en och allt verkade positivt
Sen var jag helt plötsligt blockad
Ger upp detta med dejting
Jag gillar raka puckar och svar
 
@Sonic76 dålig stil av personen att inte säga något utan bara blocka. Tyvärr verkar det vara vanligt förekommande och kan säkert bero på många olika saker, t.ex. att man träffat någon mer interessant, inte har tid längre, osv. Som @prallan säger måste man bara strunta i det och inte ta det personligt.
Jag har även varit med om en kille som avmatchade mig på Tinder innan jag hunnit komma hem från vår dejt, efter att ha sagt typ "hoppast vi kan träffas igen" då vi skildes åt... :p Många som tydligen föredrar the easy way out.


Nu är det hästarna som är den stora kärleken i mitt liv.
Finns inte en människa som kan göra mig lika lycklig som min häst.
Den känslan, den magin, den lyckan, helt oslagbar!

Jag fattar precis hur du menar, jag känner inte heller att jag någon gång skulle kunna ge upp hästarna för en partner. Men jag tror ändå @tott har en poäng, i att om man träffar någon som man verkligen känner att man VILL dela resten av sitt liv med, så kan man bli öppen för att kompromissera även på de saker som känns som absoluta måsten i dag. Fast du ska så klart gå på hur du känner själv just nu. :)
 
Jag fattar precis hur du menar, jag känner inte heller att jag någon gång skulle kunna ge upp hästarna för en partner. Men jag tror ändå @tott har en poäng, i att om man träffar någon som man verkligen känner att man VILL dela resten av sitt liv med, så kan man bli öppen för att kompromissera även på de saker som känns som absoluta måsten i dag. Fast du ska så klart gå på hur du känner själv just nu. :)
...och jag tror (och har upptäckt för min egen del) att det ena lätt ger det andra. Ingenting är konstant. Så småningom kan nya, nu omöjliga, tankar växa fram. Ingen vet vad framtiden för med sig.
 
@sorbifolia
Ja, allt kan ju ändras.
I nuläget vill jag inte dela mitt liv med någon människa.

Jag fungerar helt klart bättre i okomplicerade relationer utan krav och känslor. Där man är just där och så när man ses och bara har lite easy going kontakt däremellan. Typ kollegan, ryssen och SJ.

Att ha der med L nu går inte, det är för mycket känslor iblandat och ingen skulle må bra av det.
Ska jag satsa på en seriös relation igen blir det med en man som bor nära och utan barn. Annars är jag hellre utan.
 
Själv har jag gått ifrån att tycka att dejting är det roligaste som finns till att undra hur jag någonsin orkade med det, och alla beteenden jag stod ut med hos folk, på bara ett år. Vännerna som är singlar rapporterar dagligen om nya ragg och historier och jag har till och med börjat få ett dalande intresse även där. Ta det inte fel, jag är alltid intresserad av hur det går för mina vänner, med efter år av skärmavbilder med "Vad ska jag svara?!" och galna fyllehistorier så har tankarna helt enkelt börjat treva iväg. Finner plötsligt att vännen som precis köpt radhus och planerar vilket golv hon ska lägga fångar mitt intresse mycket snabbare.

Det är märkligt hur livet förändras och en själv med det. Så jag vill bara hålla med de som skrivit i tråden att man aldrig vet vad som komma skall, eller hur man kommer förändra sig. Inte för någon annan, utan för att jag gissar att de allra flesta är ganska mångfacetterade i grund och botten och nya situationer tar fram nya sidor hos oss.
 
@sorbifolia
Ja, allt kan ju ändras.
I nuläget vill jag inte dela mitt liv med någon människa.

Jag fungerar helt klart bättre i okomplicerade relationer utan krav och känslor. Där man är just där och så när man ses och bara har lite easy going kontakt däremellan. Typ kollegan, ryssen och SJ.

Att ha der med L nu går inte, det är för mycket känslor iblandat och ingen skulle må bra av det.
Ska jag satsa på en seriös relation igen blir det med en man som bor nära och utan barn. Annars är jag hellre utan.

:heart
 
Jag har kommit ur min lilla bubbla lite. Inte för att direkt dejta på riktigt, det är jag inte redo för än. Men spenderade kväll och natt med en kille nyligen och tyckte att det var hyfsat trevligt. För närheten alltså.

Har även skaffat tinder igen, mest för tidsfördriv snarare än något annat. Än så länge känns det bra. Försöker att ta det avslappnat och inte jäkta, bara göra vad som känns bra i stunden. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
463
Hästmänniskan Hej, ridlärare (27 år) här. Hoppas att detta är okej att fråga här, annars får ni säga till, vet inte vilket annat forum man kan vända...
Svar
2
· Visningar
849
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Jag ska testa Melatonin i ett par veckor för att se om det kan hjälpa mig att få lite ordning på sovtiderna. I "instruktionerna" står...
Svar
9
· Visningar
748
Senast: _Elly_
·
Kropp & Själ Dejtar en kille som inte vill använda kondom. den blir helt slak.. Har dejtat en del och detta verkar väldigt vanligt, killar vill inte...
2
Svar
36
· Visningar
4 210

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp