Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden del 37

Hoppar in här lite, läser tråden ganska ofta men har aldrig något att bidra med men idag har jag varit på en dejt som gjorde mig pirrig och bubblig, det är nog sju år sedan nån fick mig att känna så.
Vi har skrivit ganska länge och det har varit väldigt trevligt, han har varit lätt och bra att prata med, alltid sett fram emot hans meddelanden och skrivit mycket om allt möjligt men vi har aldrig ens sett bilder på varandra så jag visste inte riktigt vad det skulle bli, jag kände att jag kommer att träffa en väldigt trevlig person och att vi säkerligen skulle kunna prata bra men hade verkligen inga andra förväntningar.
Magen gjorde en liten volt när jag såg honom och sen flöt allting på väldigt bra.
2024 började väldigt bra måste jag säga.
 
Jag vet inte om det är en effekt av att folk har umgåtts tätt ihop med sina partners under helgerna, men just nu väller det in upptagna män på mitt Tinder. Inte såna som uttalat är i en öppen eller polyamorös relation, det här är snubbar som explicit "söker det förbjudna" etc etc :yuck: Försök inte blanda in mig i er otrohet tack, det står "ethical non-monogamy" under min relationstyp.
Jag snubblar konstant över såna, men jag tycker nästan att dom som vill ha hjälp ur sitt nuvarande förhållande är värst. Dom som vill träffa någon innan dom lämnar den dom är med.
Fegt beteende.
 
Jag har haft en vän eller två som jag skulle kunna beskriva som "sprallig" även om det kanske inte vore första ordvalet. Hade ingen aning om att det var någonting som var vanligt. :D
Tror det som ligger närmast hjärtat om jag skulle använda ordet beskrivande är en "sprallig unghäst".
Edit: Jag vet inte om jag romantiskt kan se mig med någon som beskriver sig som "sprallig och glad", men jag tycker inte att det är märkligt att beskriva sig som sådan. :)
 
Jag vet inte om det är en effekt av att folk har umgåtts tätt ihop med sina partners under helgerna, men just nu väller det in upptagna män på mitt Tinder. Inte såna som uttalat är i en öppen eller polyamorös relation, det här är snubbar som explicit "söker det förbjudna" etc etc :yuck: Försök inte blanda in mig i er otrohet tack, det står "ethical non-monogamy" under min relationstyp.
Efter jul och efter semestern är det statistiskt flest separationer och säkert speglar den typen av snubbar också det...
 
Hmmm... De kanske menar samma sak som de "busiga" männen på mitt Tinder?
De där ”busiga” männen är verkligen ingen höjdare. Stötte på en gammal klasskompis från grundskolan för ett tag sedan. Han var skolans populäraste kille på den tiden, med glimten i ögat och just busig, vilket kan vara väldigt charmigt hos en tonårspojke när man själv är tonåring.

Nu visade det sig att han tagit fasta på det där och var pojkaktigt busig fortfarande. Lite clownig liksom, allvarslös och flirtig. Bara det att vi är en bit över 30 nu, gängade och med barn… och då är det verkligen inte charmigt längre. Typ hallå, ta något på allvar? Väx upp? Skaffa dig en personlighet som inte bygger på att du var snygg som 16-åring? Om tio, tjugo år kommer det vara ännu värre. En busig pojkgubbe? Nej tack.

Humor är en sak, och att kunna ha kul tillsammans. Lekfullhet är härligt i små doser när det passar situationen. Det är viktigt för mig i en livspartner. Men busighet som något slags övervintrat, dominerande personlighetsdrag… nej tack.
 
De där ”busiga” männen är verkligen ingen höjdare. Stötte på en gammal klasskompis från grundskolan för ett tag sedan. Han var skolans populäraste kille på den tiden, med glimten i ögat och just busig, vilket kan vara väldigt charmigt hos en tonårspojke när man själv är tonåring.

Nu visade det sig att han tagit fasta på det där och var pojkaktigt busig fortfarande. Lite clownig liksom, allvarslös och flirtig. Bara det att vi är en bit över 30 nu, gängade och med barn… och då är det verkligen inte charmigt längre. Typ hallå, ta något på allvar? Väx upp? Skaffa dig en personlighet som inte bygger på att du var snygg som 16-åring? Om tio, tjugo år kommer det vara ännu värre. En busig pojkgubbe? Nej tack.

Humor är en sak, och att kunna ha kul tillsammans. Lekfullhet är härligt i små doser när det passar situationen. Det är viktigt för mig i en livspartner. Men busighet som något slags övervintrat, dominerande personlighetsdrag… nej tack.

Jag tror att "busiga" män på dejtingsajter är något annat än busiga ungdomar med clownbeteende, det är snubbar som vill "busa" dvs ha sex gärna utanför det egna förhållandet. Jag vet inte HUR många gånger snubbar frågat ganska rakt på om jag vill "busa"...det är så avtändande som nånting kan bli
 
Jag tror att "busiga" män på dejtingsajter är något annat än busiga ungdomar med clownbeteende, det är snubbar som vill "busa" dvs ha sex gärna utanför det egna förhållandet. Jag vet inte HUR många gånger snubbar frågat ganska rakt på om jag vill "busa"...det är så avtändande som nånting kan bli
Finns ingen kräkemojireaktion så du får en här istället: :yuck::wtf: Så SJUKT avtändande…
 
De där ”busiga” männen är verkligen ingen höjdare. Stötte på en gammal klasskompis från grundskolan för ett tag sedan. Han var skolans populäraste kille på den tiden, med glimten i ögat och just busig, vilket kan vara väldigt charmigt hos en tonårspojke när man själv är tonåring.

Nu visade det sig att han tagit fasta på det där och var pojkaktigt busig fortfarande. Lite clownig liksom, allvarslös och flirtig. Bara det att vi är en bit över 30 nu, gängade och med barn… och då är det verkligen inte charmigt längre. Typ hallå, ta något på allvar? Väx upp? Skaffa dig en personlighet som inte bygger på att du var snygg som 16-åring? Om tio, tjugo år kommer det vara ännu värre. En busig pojkgubbe? Nej tack.

Humor är en sak, och att kunna ha kul tillsammans. Lekfullhet är härligt i små doser när det passar situationen. Det är viktigt för mig i en livspartner. Men busighet som något slags övervintrat, dominerande personlighetsdrag… nej tack.
Vilket för oss till de män som "verkar yngre än jag är"... :meh::yuck: Också direkt nej tack för min del 🙈
 

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 965
Kläder & Bli fin Går det och hur? Jag gissar att det inte bara är att stoppa dem i symaskinen, men skulle vilja ta in dem under bysten och i midjan. Går...
Svar
5
· Visningar
466
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag har fått min skepsis mot ögonfransserum motbevisat och nu med mina långa ögonfransar undrar jag om det finns något liknande till...
Svar
13
· Visningar
737
Senast: Pritchel
·
Kropp & Själ Äntligen har jag provat hårdtvålsschampo och jag är frälst, det löddrar supermycket och hårbottnen är betydligt mindre torr. Samt...
Svar
17
· Visningar
632
Senast: Krystalline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp