Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden del 37

Ja du det var allt möjligt. På att jag är dålig på att höra av mig. Att jag inte ville dela på notan. Vilket inte ens stämmer alls. Jag hann inte fråga förrän han tog fram plånboken och då förutsatte jag att han ville betala.
Innan det tjafsade vi om politik som vi är helt oense om.
Sen blev han nästan lite läskig när jag var tvungen ta mig hemåt. Inget han sa direkt men mer blickar och hur han tog på mig.
Kommer aldrig träffa honom igen. Skönt att ha det klarlagt.
Vilket as!
 
  • Ledsen
Reactions: Bon
Han har en master och har pluggat ungefär hela livet och jag har exakt noll högskolepoäng. 😂 Jag är inte van vid att umgås med akademiker så det känns oväntat jobbigt faktiskt. 😅
Verkar dumt att dissa alla med högskoleutbildning!
Jag har lite för många poäng. Haft förhållande med en snubbe som inte gick på gymnasiet och en som doktorerade :p
Finns bra människor både med och utan högskolepoäng 😁
 
Jag har närmare 300 högskolepoäng, min man 0. :) Han är hantverkare och egenföretagare. Jag som även varit inne i akademiker-världen länge tycker ju att det är ett otroligt spann även mellan akademiker. Svårt att bunta ihop till en grupp eftersom inriktningarna spretar åt olika håll.
 
Han säger sig inte vara traumatiserad iaf. Det är ju bra. Och sade att det var bra innan jag höll på att dö 🤣🤣

Det blir ett nytt försök men dröjer pga osynkade kalendrar. Livet alltså.

Jag har över 400hp och om jag får fart på hjärnan kan jag putta det över 500 i år. Men umgänget och dejtandet är väldigt spretigt, från 0 till fler än jag vad jag har. Jag tänker att det hänger på så himla mycket annat 😊
 
Jag hade dejt nummer fem med samma igår. Vi var på museum, hånglade lite i ett mörkt hörn, det var himla fint! Men jag är liksom så ovan att träffa någon som vill fortsätta hänga, men inte bara sex. För mig blir det liksom mest kk, och då träffas vi bara hemma, eller så blir det ingenting. Det är ovant men fint!
 
Ny messengerkontakt, något bättre magkänsla än för mansbäbisen faktiskt.
Hittade den här via en singelgrupp på FB, jag likade hans inlägg och han skrev till mig på messenger och frågade om det var okey ta kontakt.
Vi har pratat högt och lågt. Fattar inte bara varför nästan alla jag får kontakt med är pedanter som inte gillar whisky? Den här bor i allafall lite närmre än övriga.

Mellandagsdejten var i trakterna där jag jobbar i går med fegade ur på att komma förbi på en fika.
 
Jaha. Då skriver nån tjomme på messenger.
Jag svara trevligt men undrar om vi pratat innan?
”Ja vi har setts för längesen på tävling, hästhoppning”
Jag har ju dock knappt varit på någon tävling o är skitosocial so I call bullshit.
Kom fram att han ljög.

”vill du hitta på nått nån dag?” frågar han då

Nä.

Kan meddela att han skrivit 5 meddelanden till, nu är han blockad.

Såg även i en av singelgrupperna på Facebook en man som var helt gränslös och obehaglig 😕

IMG_8753.jpeg
 
Alltså, jag tänker att det är dags att våga testa Tinder eller liknande, känner att jag faktiskt vill träffa någon (rätt!). Men så läser jag här och blir avskräckt 🙈😄 Herregud vilka stolpskott och rövhattar det verkar finnas, jag vet inte om jag orkar det!
Men - vad är det viktigaste att tänka på när jag faktiskt tar mig ut? Hur öppen är man med vem man är i profil och konto? Bilder? Tips på sätt att slippa de värsta avarterna? Ge mig era viktigaste lärdomar tack 😍
 
Rimliga bilder och vad man letar efter.

Jag uppger en större ort i närheten som ”bor i” pga inte superlätt att hitta då.

Annars är det ”bara att sålla”. Tycker ändå jag klarat mig bra från idiotier överlag.
 
Alltså, jag tänker att det är dags att våga testa Tinder eller liknande, känner att jag faktiskt vill träffa någon (rätt!). Men så läser jag här och blir avskräckt 🙈😄 Herregud vilka stolpskott och rövhattar det verkar finnas, jag vet inte om jag orkar det!
Men - vad är det viktigaste att tänka på när jag faktiskt tar mig ut? Hur öppen är man med vem man är i profil och konto? Bilder? Tips på sätt att slippa de värsta avarterna? Ge mig era viktigaste lärdomar tack 😍
Jag är ganska öppen. Men långt ifrån alla som är det. Jag har chattat en del med en person som inte ens har någon bild på sig. Oklart varför jag likade honom från första början men nu ger vi pratat med varandra varje dag ett tag nu och ska eventuellt ses till helgen som kommer. Men först vill jag ha en videochatt med honom.
 
Jag är nog alldeles för dålig tillit till män/människor för att dela med mig av något sådant. (Intima bilder på mig till män jag träffar på nätet menar jag då). Jag inser att jag är lite hämmad på det planet. Jag vill definitivt inte ha bilder på dem (många verkar med nöd ta vettiga bilder på sig själva med kläderna på så utan kläder :nailbiting: ). Jag har inga problem med att vara naken eller lättklädd, men jag gillar inte att bli sexualiserad av andra. Tanken på att någon som jag någon gång haft en relation med har intima bilder av mig är inte heller jättekul. Med det sagt, så har det funnits intima bilder på mig som togs av ett ex på hans önskemål, men jag hoppas de är raderade nu. Men det fanns en period efter att relationen tagit slut när det inte alls kändes bra att han hade de där bilderna.
Same same, nu vore det jo en evighet sedan jag va singel, men inte då blev där skickat något naket heller. Litar inte ett dugg på att folk inte skulle posta dom på sidor etc. Finns så mycket exempel på sånt. Min kropp är min, vill inte att äckliga män skall ta sig friheter. Det som jag reagerade på då tex är att jag kunna prata med en kille, snacka om hur trött man är på folk som skickar dick pics, skämta om det och sedan några dagar senare så skickar samma person en bild på sin kuk.... O man bara. Va fan är det för fel på dig. Typ som dom går igång på att chocka folk, låtsas vara vettiga och sen bara BAM KUK.
 
Ja du det var allt möjligt. På att jag är dålig på att höra av mig. Att jag inte ville dela på notan. Vilket inte ens stämmer alls. Jag hann inte fråga förrän han tog fram plånboken och då förutsatte jag att han ville betala.
Innan det tjafsade vi om politik som vi är helt oense om.
Sen blev han nästan lite läskig när jag var tvungen ta mig hemåt. Inget han sa direkt men mer blickar och hur han tog på mig.
Kommer aldrig träffa honom igen. Skönt att ha det klarlagt.
Men usch! stackars dig. Det låter otäckt det där :(
 
Alltså, jag tänker att det är dags att våga testa Tinder eller liknande, känner att jag faktiskt vill träffa någon (rätt!). Men så läser jag här och blir avskräckt 🙈😄 Herregud vilka stolpskott och rövhattar det verkar finnas, jag vet inte om jag orkar det!
Men - vad är det viktigaste att tänka på när jag faktiskt tar mig ut? Hur öppen är man med vem man är i profil och konto? Bilder? Tips på sätt att slippa de värsta avarterna? Ge mig era viktigaste lärdomar tack 😍

Mitt tips är att betala för Tinder för att se vilka som gillar en.
Det sparar tid (enligt mig) Så då går jag endast in där och gillar tillbaka :)
 
Alltså, jag tänker att det är dags att våga testa Tinder eller liknande, känner att jag faktiskt vill träffa någon (rätt!). Men så läser jag här och blir avskräckt 🙈😄 Herregud vilka stolpskott och rövhattar det verkar finnas, jag vet inte om jag orkar det!
Men - vad är det viktigaste att tänka på när jag faktiskt tar mig ut? Hur öppen är man med vem man är i profil och konto? Bilder? Tips på sätt att slippa de värsta avarterna? Ge mig era viktigaste lärdomar tack 😍
Visst har jag hört folk som träffat rätt på första dejten, men jag tror man behöver träffa på ett antal stolpskott och rövhattar för att öva upp sin magkänsla.
Som Mansbebisen, när jag ser tillbaka så viftade han med en hel del röda flaggor redan första telefonsamtalet. Bara att jag valde att inte lyssna på min magkänsla att något skavde och kändes skevt.

Jag är ganska allmän i min presentation, har mest selfies men även någon väldigt påklädd helkroppsbild. Är också väldigt tydlig med att jag önskar att inte bli tilltalad "fröken" :rofl:
 

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 967
Kläder & Bli fin Går det och hur? Jag gissar att det inte bara är att stoppa dem i symaskinen, men skulle vilja ta in dem under bysten och i midjan. Går...
Svar
5
· Visningar
466
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag har fått min skepsis mot ögonfransserum motbevisat och nu med mina långa ögonfransar undrar jag om det finns något liknande till...
Svar
13
· Visningar
739
Senast: Pritchel
·
Kropp & Själ Äntligen har jag provat hårdtvålsschampo och jag är frälst, det löddrar supermycket och hårbottnen är betydligt mindre torr. Samt...
Svar
17
· Visningar
634
Senast: Krystalline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp