Dejtingtråden del 37

Men heliga guds moder och alla änglar!
Jag har varit på en helt fantastisk första dejt. Med metallbandssnubben som skickade låtsnuttar till mig, om ni minns.
På riktigt helt galen kemi på... Ja, alla plan. Samtal som flöt på, grym kemi. Samma humor. Blev lite hångel som bara var... Jättemysigt. Direkt. Utan liksom att man ska hitta varandra i intensitet och så.. Och typ två timmars telefonsamtal när vi kom hem. Alltså. Helt sanslöst.

Kan det vara då här? På en första dejt??? Sjukt ju!
Har haft flera sådana första dejter, fler sådana än floppar! Vilket är fantastiskt med tanke på att jag nog gick på typ 5 första dejter och sedan träffade jag min sambo. :laugh: Så himla kul när man får till sådana träffar.
 
Men heliga guds moder och alla änglar!
Jag har varit på en helt fantastisk första dejt. Med metallbandssnubben som skickade låtsnuttar till mig, om ni minns.
På riktigt helt galen kemi på... Ja, alla plan. Samtal som flöt på, grym kemi. Samma humor. Blev lite hångel som bara var... Jättemysigt. Direkt. Utan liksom att man ska hitta varandra i intensitet och så.. Och typ två timmars telefonsamtal när vi kom hem. Alltså. Helt sanslöst.

Kan det vara då här? På en första dejt??? Sjukt ju!
Hade en sån dejt med ingenjören. Nu ett halvår senare dejtar vi fortfarande och är kära. ❤️ låter helt magiskt, så glad för din skull! 🥳🥳
 
H/kk föreslog att jag ska bjuda hem honom. Och tror att vi kan umgås utan att ligga utan att det blir stelt. Jag är en liten aning kluven men det kanske är värt ett försök 🤷‍♀️ Är barnledig till fredag kväll så det passar ju bra nu. Den som lever får se.
 
Det är såna här berättelser som får oss gammelhönor som varit gifta för alltid att sucka längtande och känna att singellivet ändå inte hade varit så dumt i ett alternativt universum sådär… 😍 Iihh, blir typ pirrig i magen bara av att läsa, fy fasiken vilken kväll!!
Åå. Tänk att jag skulle bidra med nåt sånt. Det hade jag väl aldrig kunnat tro. Men delar så gärna med mig av pirret :heart.
Men Nej, jag kan knappt tro att det är sant! Jag har försökt varna honom för vad han ger dig in i, med heltidsmamma, heltids nattarbetande, gård och kaos hemma och han ba "jag är SÅ redo för dig". Ha, ha. Oavsett hur det går är det ju jättehärligt bara att få känna att så här kan det också vara.
Vi ska träffas i morgon. Blir kanske max ett par timmar över framemot kvällen, men det var fine enligt honom.
Känns som en klok, trygg och självständig filur. Kan bli bra på riktigt! :nailbiting::love:
 
Har haft flera sådana första dejter, fler sådana än floppar! Vilket är fantastiskt med tanke på att jag nog gick på typ 5 första dejter och sedan träffade jag min sambo. :laugh: Så himla kul när man får till sådana träffar.
Häftigt! Du kanske har talang på att matcha rätt :heart.
Jag är 48 år. Det här var första gången jag var med om något liknande. Men å andra sidan har jag ju varit i världens bästa relation i 28 år och som tonåring var det nog om inte omöjligt, så rätt liten chans pga egen omogenhet/osäkerhet.

Attans, att den här helgen är så uppbokad! Men lite coolt också. Att få längta och att göra det som jag bestämt sedan innan. Jag känner att det ger mig lite tyngd och gör mig starkare. Här kastar vi minsann inte allt överbord över lite uppmärksamhet från en karl :angel:.
Men.... Vill ses och hångla meeeer :love:.
 
Alltså jag är så frustrerad just nu. Jag träffade en väldigt trevlig kille för 1,5månad sen. Och han var snabb med att bjuda hem mej och träffa barnen. Allting känns bra, samtal flyter, samma typ av livsfilosofi osv. Han skriver ”det är nått speciellt med dig” och ja allting känns bra.
Dock har jag en fd vän som har problem och som blir ännu mer på mej och jag som är känslig för andras sinnesstämningar - jag försöker fly och blir ännu mer intensiv mot den nya killen som jag träffat. Och allting blir bara pannkaka. Visserligen har jag berättat allt nu för killen.
Och han sa att allt var lugnt och att jag skulle låta sakerna ta tid att utveckla sig. Han är fortfarande nyfiken och barnen frågar efter mej. Och jag har träffat en kille som är upptagen..
I fredags när jag kom hem så hängde det en påse med lös-te från min fd vän (trots att jag inte vill ha något med honom att göra) och sen har jag fått 2 bilder/reels från fd vännen. Så nu är jag uppe i varv igen och vill bara snabbspola till våren. Och jag försöker att inte fly och pracka på mitt sällskap på killen som jag börjat träffa. Jag blir så frustrerad 😫
 
Jobbar mig igenom mina gamla bekanta, haha.

Har haft lite kontakt med en kille, vet inte riktigt hur vi lärde känna varandra men vi har setts i lite olika sammanhang och jag dejtade hans kompis ett tag.

Han bjöd in mig på kaffe och knäck idag, men vi får skjuta upp det 😁
 
Alltså jag är så frustrerad just nu. Jag träffade en väldigt trevlig kille för 1,5månad sen. Och han var snabb med att bjuda hem mej och träffa barnen. Allting känns bra, samtal flyter, samma typ av livsfilosofi osv. Han skriver ”det är nått speciellt med dig” och ja allting känns bra.
Dock har jag en fd vän som har problem och som blir ännu mer på mej och jag som är känslig för andras sinnesstämningar - jag försöker fly och blir ännu mer intensiv mot den nya killen som jag träffat. Och allting blir bara pannkaka. Visserligen har jag berättat allt nu för killen.
Och han sa att allt var lugnt och att jag skulle låta sakerna ta tid att utveckla sig. Han är fortfarande nyfiken och barnen frågar efter mej. Och jag har träffat en kille som är upptagen..
I fredags när jag kom hem så hängde det en påse med lös-te från min fd vän (trots att jag inte vill ha något med honom att göra) och sen har jag fått 2 bilder/reels från fd vännen. Så nu är jag uppe i varv igen och vill bara snabbspola till våren. Och jag försöker att inte fly och pracka på mitt sällskap på killen som jag börjat träffa. Jag blir så frustrerad 😫
Måste du ha kontakt med fd vännen då? Det låter ju inte som en person som tillför något gott i ditt liv.
 
Trevlig andradejt ikväll. Soffhäng inklusive väldigt mysigt hångel hemma hos honom ett par timmar :love: .

Blev ditskjutsad av H som varit hos oss hela helgen och hemskjutsad av dejten när det var dags att natta barn (jag körde inte själv pga trasiga halvljus på min bil).
H är nöjd om jag är nöjd :heart och jag tror att han känner sig trygg med att hans plats som närmaste familj inte kommer att påverkas om det här med dejten skulle fortsätta utvecklas.
Hoppas att det kommer att fortsätta kännas enkelt och naturligt med dejten alias Metallsnubben. Det har fan potential, tror jag.

Jag ska berätta lite mer för honom om H i morgon, tror jag. Såklart har jag nämnt det tidigare, men lika bra att stämma av tidigt om ifall det blir en issue eller ej att H finns i mitt liv och att det förekommit en del... aktivitet :angel:.

Pirr finns helt klart. Det känns både nytt och spännande och helt naturligt och bekvämt på samma gång. Hjälp :nailbiting::heart!!!
 
Vad härligt att läsa om allas framsteg och lyckade dejter, för hos mig är det banne mig katastrof. :meh: En vän från Irland hör av sig. Det är en av exets bästa vänner, men jag tänker att såhär 16 år efter att vi gjort slut torde det ju vara okej. Han körde en lång harang av hur jag var tjejen som "got away", att han alltid velat ha mig och hade det inte varit av respekt för Mike hade han raggat på mig för länge sedan. Jag har alltid haft ett gott öga till honom och tyckt att han var attraktiv, men det är ju typ 20 år sedan. ;) Hur som haver så bjuder han med mig till Lanaken på hingstvisningen i september (jag vet lång planering) och jag tycker att det är en superbra idé. Han behöver jobba lite där så han tar det på företaget och bjuder med mig. Så chattar vi lite till och han skickar en massa bilder och jag ska väl erkänna att han inte riktigt ser ut som den där 20-åriga hunken han var en gång i tiden, men ändå helt okej för en 45-årig gubbe som jobbar dygnet runt (veterinär).

I flera dagar på raken chattar vi massor och pratar gamla minnen, varför livet har blivit som det blivit osv och sådär i förbifarten nämner han att han har sambo sedan 15 år tillbaka, men att han inte kan sluta tänka på mig. MEN SUCK!! WTF?? Vad är det för fel på män???:banghead::eek: Och denna killen känner jag ju sedan 25 år tillbaka, även om vi senaste 16-åren bara hörts sporadiskt. Men spännande med stackars sambon och jag blir lite irriterad på det där och ifrågasätter vad han håller på med. Han svarar att jag ju är så himla underbar och öser över en massa komplimanger (love bombing deluxe) för att i nästa andetag mena på att vi ju är gjorda för att skaffa barn ihop då vi båda har väldigt bra gener. :banghead: Endast en seminveterinär resonerar väl på det viset!

Men betalar han min resa till Lanaken ska jag banne mig åka ändå. :angel: Han skulle aldrig göra någonting dumt om jag inte ville så vi åker som vänner. Mitt ex lär ju ha en hel massa åsikter om det där, men det skiter jag i. Värre är det väl för hans ovetande sambo.:crazy:
 
Träffade S i helgen. Han var ledig hela lördagen så jag var där från fredag och åkte hem på söndag fm. Något längre än planerat då jag var nära på att inte åka dit alls på fredagen
Var dock trevligt att bara vara och Netflix och chilla för hela slanten. Så ångrar mig inte. :angel:

Synd bara att det blir sådan saknad när jag kommer hem igen och är tillbaka i verkligheten. Känns så tomt och ensamt när det inte är någon där som håller hårt om en eller att själv hålla om och vara nära, speciellt när det är dags att sova på kvällen.

Vi har setts i över 1 år nu, för den här gången. Vi påbörjade den här resan vid årsskiftet 2019/2020. Väldigt vad tiden rullar på.

Nu ses vi igen på lördag så blir inte så många dagar emellan den här gången. Kan gå flera veckor ibland. Oftast går det bra, men ibland blir jag så osäker på allt. som tex att han träffar andra. (Vilket han förvisso "får" om han nu vill det. Vi har inte direkt pratat om var vi står i vår relation utan vi bara är.😅)
 
Träffade S i helgen. Han var ledig hela lördagen så jag var där från fredag och åkte hem på söndag fm. Något längre än planerat då jag var nära på att inte åka dit alls på fredagen
Var dock trevligt att bara vara och Netflix och chilla för hela slanten. Så ångrar mig inte. :angel:

Synd bara att det blir sådan saknad när jag kommer hem igen och är tillbaka i verkligheten. Känns så tomt och ensamt när det inte är någon där som håller hårt om en eller att själv hålla om och vara nära, speciellt när det är dags att sova på kvällen.

Vi har setts i över 1 år nu, för den här gången. Vi påbörjade den här resan vid årsskiftet 2019/2020. Väldigt vad tiden rullar på.

Nu ses vi igen på lördag så blir inte så många dagar emellan den här gången. Kan gå flera veckor ibland. Oftast går det bra, men ibland blir jag så osäker på allt. som tex att han träffar andra. (Vilket han förvisso "får" om han nu vill det. Vi har inte direkt pratat om var vi står i vår relation utan vi bara är.😅)
Skulle det kännas lättare om ni redde ut lite mer var ni står (ex om ni dejtar/"får" dejta andra eller inte)?
 

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 559
Kläder & Bli fin Går det och hur? Jag gissar att det inte bara är att stoppa dem i symaskinen, men skulle vilja ta in dem under bysten och i midjan. Går...
Svar
5
· Visningar
401
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Äntligen har jag provat hårdtvålsschampo och jag är frälst, det löddrar supermycket och hårbottnen är betydligt mindre torr. Samt...
Svar
17
· Visningar
560
Senast: Krystalline
·
Hemmet För att få veckorna att flyta på smidigt så söker vi en whiteboardtavla som veckoplanerare. Den behöver ha veckodagarna uppradade och...
Svar
9
· Visningar
778
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp