Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden del 37

Jag har efter 12½ år långt förhållande brutit upp det för två månader sedan ungefär nu och är för första gången singel typ i mitt vuxna liv. Vi träffades när jag gick i gymnasiet så det är en lång tid vi hängt ihop.

Det är både spännande och lite läskigt måste jag säga, men i somras återupptog jag kontakten på allvar med en gammal vän som jag känner att jag inte riktigt har kunnat släppa genom åren. Vi får se om det leder någon vart eller vad som kommer hända i framtiden. Det har gått många år, mycket har hänt i våra respektive liv osv. Han har fått barn, lämnat ett långt förhållande han med osv.

Just nu träffas vi, lagar middagar ihop på helgerna om jag inte jobbar, tar lång promenader, pratar om allt mellan himmel och jord och kramas vilket just nu passar mig alldeles utmärkt. Han är verkligen en fin människa och otroligt snäll vilket jag insett att jag värdesätter väldigt högt numera 😍
 
Nu är inte det här dejting men jag tycker det är så intressant hur man ändrar sitt perspektiv och preferenser med åldern.
Jag har en kollega på en en annan avdelning som jag har mycket kontakt med i min arbetsroll. Hade jag sett honom på Tinder för några år sedan hade det blivit ett, oh yes! Han är lång, vältränad, snygg. Trevlig, har humor men är samtidigt ganska arrogant, något jag troligen inte brytt mig så mycket om då men som stör mig väldigt mycket nu.

Så finns det en annan på samma avdelning som är väldigt alldaglig, inte alls vältränad, framstår som lite tafatt och förvirrad till en början men är så himla snäll, gullig och hjälpsam. Någon jag aldrig skulle gillat på Tinder eller Irl då men som jag verkligen gillar nu.
Skulle det ta slut med min sambo (hoppas jag verkligen inte) så är det precis den sortens kille jag vill ha.
Han är varken tatuerad eller har skägg och gillar att fiska, alla mina gamla no har tydligen blivit ett yes 😆
 
Här har läget med bästa vänner av hankön med orubblig status avklarats per telefon och av bara farten gick vi igenom varandras sjukdomshistoria och allehanda övriga byk också . Efter att ha träffats två gånger.
Mycket modigt, moget, vuxligt och uppfriskande ärligt.
Jag som skulle ha något väldigt lättsamt att pigga upp mig med.
Det här blev visst nått annat det.
:heart :heartheart
 
Sitter just nu och väntar på att klockan ska slå 23.42 så min vän slutar jobbet 🤭 Har lite behov av honom ikväll/natt känner jag. Lång dag på universitetet och lite sömn innan har tagit ut sin rätt även på mig. Livet är rörigt just nu och känner att jag behöver prata och snäll som han är så ställer han upp ❤️❤️❤️
 
Jag har efter 12½ år långt förhållande brutit upp det för två månader sedan ungefär nu och är för första gången singel typ i mitt vuxna liv. Vi träffades när jag gick i gymnasiet så det är en lång tid vi hängt ihop.

Det är både spännande och lite läskigt måste jag säga, men i somras återupptog jag kontakten på allvar med en gammal vän som jag känner att jag inte riktigt har kunnat släppa genom åren. Vi får se om det leder någon vart eller vad som kommer hända i framtiden. Det har gått många år, mycket har hänt i våra respektive liv osv. Han har fått barn, lämnat ett långt förhållande han med osv.

Just nu träffas vi, lagar middagar ihop på helgerna om jag inte jobbar, tar lång promenader, pratar om allt mellan himmel och jord och kramas vilket just nu passar mig alldeles utmärkt. Han är verkligen en fin människa och otroligt snäll vilket jag insett att jag värdesätter väldigt högt numera 😍
Det låter fint. Helande och hälsosamt. Det är du så värd :heart!
 
Sitter just nu och väntar på att klockan ska slå 23.42 så min vän slutar jobbet 🤭 Har lite behov av honom ikväll/natt känner jag. Lång dag på universitetet och lite sömn innan har tagit ut sin rätt även på mig. Livet är rörigt just nu och känner att jag behöver prata och snäll som han är så ställer han upp ❤️❤️❤️
Jag känner så igen mig i din beskrivning. Ibland behöver man den där klippan i stormen. H är min :heart.
Tänk vilka fina män(niskor) det finns ändå. Och det måste betyda att, vi du och jag är rätt fina också, när de vill finnas där för oss...
 
Jag känner så igen mig i din beskrivning. Ibland behöver man den där klippan i stormen. H är min :heart.
Tänk vilka fina män(niskor) det finns ändå. Och det måste betyda att, vi du och jag är rätt fina också, när de vill finnas där för oss...
Trodde inte att det fanns sådan människor eller hade väl kanske tappat hoppet lite innan han klev in i mitt liv med dunder och brak igen ❤️
 
Insåg rätt fort att det inte är mitt ex jag saknar utan närhet så eh...

Jag skaffade Tinder igen, fick mer matchningar nu som är intressanta. Tycker jag!
Ska nog se till att träffa någon för det brukar rinna ur sanden annars och så vet jag att jag kommer ta bort appen snart igen :D

Har en kontakt på instagram som jag skulle kunna ha som kk men han bor ganska långt bort. Han finns där o prata med iaf när jag behöver och jag när han behöver.
 
Jo men hur tänker han att det där är ett bra sätt att närma sig en person liksom.
Fast vi har ju känt varandra i 25 år. Det är ju ingen ny människa i mitt liv direkt. Men visst, det är ju inte klockrent. 🤣 Det som är skönt är att jag ser igenom manipulationen. ”I adore you”, ”you are my future wife”, ”everything mine is yours”. Det är ju inte på riktigt.
 
Fast vi har ju känt varandra i 25 år. Det är ju ingen ny människa i mitt liv direkt. Men visst, det är ju inte klockrent. 🤣 Det som är skönt är att jag ser igenom manipulationen. ”I adore you”, ”you are my future wife”, ”everything mine is yours”. Det är ju inte på riktigt.
Han låter ju inte riktigt frisk. Förstår ärligt talat inte varför du ens fortsätter ha kontakt med människan?
 
Fast vi har ju känt varandra i 25 år. Det är ju ingen ny människa i mitt liv direkt. Men visst, det är ju inte klockrent. 🤣 Det som är skönt är att jag ser igenom manipulationen. ”I adore you”, ”you are my future wife”, ”everything mine is yours”. Det är ju inte på riktigt.
Men "manipulation"? Om någon jag känt i 25 år skulle börja säga såna här saker skulle jag tycka att det var tusen gånger konstigare än om en främling skulle göra det. Håller med @Tonto den här människan låter inte frisk!
 
Nu är inte det här dejting men jag tycker det är så intressant hur man ändrar sitt perspektiv och preferenser med åldern.
Jag har en kollega på en en annan avdelning som jag har mycket kontakt med i min arbetsroll. Hade jag sett honom på Tinder för några år sedan hade det blivit ett, oh yes! Han är lång, vältränad, snygg. Trevlig, har humor men är samtidigt ganska arrogant, något jag troligen inte brytt mig så mycket om då men som stör mig väldigt mycket nu.

Så finns det en annan på samma avdelning som är väldigt alldaglig, inte alls vältränad, framstår som lite tafatt och förvirrad till en början men är så himla snäll, gullig och hjälpsam. Någon jag aldrig skulle gillat på Tinder eller Irl då men som jag verkligen gillar nu.
Skulle det ta slut med min sambo (hoppas jag verkligen inte) så är det precis den sortens kille jag vill ha.
Han är varken tatuerad eller har skägg och gillar att fiska, alla mina gamla no har tydligen blivit ett yes 😆
Jag gjorde lite tvärtom. Efter tio år med svärmorsdrömmen så tokkärade jag ner mig i en man bokstavligen inlindad i varningstejp. Ja, bokstavligen. Gulsvartrandig tejp. Och fler lösa skruvar än en ikeamöbel efter 4 flyttar. Tonårkärlek när man fyllt 40 trodde jag inte på, men så var det. Det höll inte två år, 1.5 år senare och jag saknar fortfarande de bra bitarna väldigt mycket, men det hjälper inte alltid att man älskar varandra.
Jag har därför varit singel i sedan april 22 men alla män är så OINTRESSANTA. Min vänsterwipes ratio är väl 1/250 och IRL träffar jag inte nån vettig heller.
Jag har mött 1 enda het snubbe på denna tiden, men han var för ung, för upptagen, way out of my league och till och med jag kunde inte ignorera bannern med "dåligt beslut" han borde ha burit.
 

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 235
Kläder & Bli fin Går det och hur? Jag gissar att det inte bara är att stoppa dem i symaskinen, men skulle vilja ta in dem under bysten och i midjan. Går...
Svar
5
· Visningar
496
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag har fått min skepsis mot ögonfransserum motbevisat och nu med mina långa ögonfransar undrar jag om det finns något liknande till...
Svar
13
· Visningar
773
Senast: Pritchel
·
Kropp & Själ Äntligen har jag provat hårdtvålsschampo och jag är frälst, det löddrar supermycket och hårbottnen är betydligt mindre torr. Samt...
Svar
17
· Visningar
668
Senast: Krystalline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp