Dejtingtråden nr 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Cherarriduracell Känner mycket igen mig även om en stor del nog "bara" är jag själv som hindrat mig själv också. Snart varit singel i 3 år och jobbat aktivt med det här och för mig blir det sakta men säkert bättre osv bättre tycker jag. Alla nya personer och relationer lär mig mer och mer om mig själv och det blir lättare och lättare att skapa och behålla en positiv spiral tycker jag. Heja dig! ❤
 
Vet inte riktigt vart jag ska skriva detta men jag känner att jag behöver lufta det någonstans så det blir här. Det påverkar ju dejting så, close enough.

Har insett hur liten person jag blev av exet och hur mycket allt psykiskt tryck jag var under påverkar mig idag och att det egentligen är hans röst som hindrar mig från att göra en massa saker. Jag kan inte bjuda en dejt på mat för exet var väldigt tydlig med att jag faktiskt är helt inkompetent i köket och jag kan inte sjunga med i låtar för han gjorde det klart för mig att det låter hemskt. Är också begränsad sexuellt idag pga händelser då. Och jag hatar att det fortfarande har "grepp" om mig på så många plan.

Så jag har börjat utmana det här nu. Jag trivs ju inte som liten och rädd. Så på lördag har jag besök som kanske till och med ska äta här, jag har sjungit "Corona-offentligt" och fått uppriktigt beröm av flera andra men sexbiten känns svår att utmana. Men jag tänker att om jag "tar tillbaka mig själv" på så många andra plan som möjligt kanske det löser sig av sig själv när jag väl hittar en tillräckligt trygg och stadig person. Vet inte hur jag ska "jobba" på det annars riktigt. Att försöka ligga med så många som möjligt tills det inte är negativt laddat längre skulle kännas som ett självskadebeteende för mig.
Har ingen personlig erfarenhet av ett sånt förhållande, men har en närstående som är i ett destruktivt förhållande.
Skönt att du lyckats ta till baka delar av dig själv 🙂.

Tror du är inne på rätt spår angående sexbiten. Hittar du någon du känner dig trygg med (behöver ju inte vara the love of your life) så kommer det nog kännas enklare och ge dig mer än att ligga med många randoms (sen får man ju såklart göra det om man vill).
 
Menar det inte alls som ytligt, bara att jag är förvånad över att någon faktiskt är intresserad av mig.
Jag kan också bli uppriktigt förvånad om någon som jag själv finner attraktiv visar intresse för mig. Jag har svårt att tro på min egen dragningskraft.

Jag kan inte bjuda en dejt på mat för exet var väldigt tydlig med att jag faktiskt är helt inkompetent i köket och jag kan inte sjunga med i låtar för han gjorde det klart för mig att det låter hemskt. Är också begränsad sexuellt idag pga händelser då. Och jag hatar att det fortfarande har "grepp" om mig på så många plan.
---
Men jag tänker att om jag "tar tillbaka mig själv" på så många andra plan som möjligt kanske det löser sig av sig själv när jag väl hittar en tillräckligt trygg och stadig person. Vet inte hur jag ska "jobba" på det annars riktigt. Att försöka ligga med så många som möjligt tills det inte är negativt laddat längre skulle kännas som ett självskadebeteende för mig.
Så bra att du kom bort från exet och att det går åt rätt håll. Om du mot förmodan skulle servera något på en dejt som dejten inte tycker är gott så är det ju verkligen ingen kris. Det är ju inte så att du genom att bjuda på middag ansöker om att bli kock, eller ve och fasa hushållerska. :) Och jag tror inte att din matlagning är så illa, det handlade nog mer om att trycka ner dig. Samma sak med sången.

Jag tror också att det löser sig med det mesta när man finner en trygg och stadig person.

Det hjälper också att prata om hur man känner, och att man kanske också behöver någon specifik setting för att det skall kännas bra.

Jag tror inte att man skall vara så rädd för att berätta om sånt som känns tufft. Om mottagaren inte tar det bra så är det ju inte rätt person.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Here we go again ... https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ordet-pulla-friar-pojke-gota-hovratt-osaker-pa-ordet
2
Svar
33
· Visningar
1 661
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp. Eller ja, vi. Vi ska på fest med tema Mamma Mia - here we go again. Fritt för tolkning. Allt jag vet är att jag inte...
2
Svar
34
· Visningar
2 190
Senast: Sleepan
·
  • Låst
Relationer Den förra tråden hade 2000+ inlägg och passerat 100 sidor så jag tänkte prova på att starta en ny! Dejten i helgen gick riktigt bra, nu...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
183 257
Senast: Modest
·
Relationer Med risk för att framstå som småsint eller snål.. Here we go. Min mans syster har fyra barn i varierande ålder från 5 upp till 15. Vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 434
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp