Dejtingtråden nr 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kollegan har sagt att han gillar mig rätt mycket. Han är så skön att umgås med, jag vill träffas mer men har samtidigt lite ångest för det ingår INTE i dealen med Köpenhamn att ha den typen av relation med andra. Jag känner på mig att om jag försöker ta upp det så kommer det krav på att sluta träffa kollegan, och kravet är sig är en dealbreaker från mitt håll. Ingen får bestämma över mig på det där sättet. Å andra sidan; vill jag sabba det jag har med Köpenhamn?
 
Jag har varit lite orolig över min häst senaste dagarna och det påverkar mitt humör rätt mycket.
Ville vara ensam hemma och sura i soffan men V övertalade mig att vi kunde sura tillsammans istället.
Så himla glad att han stod på sig och gjorde det. Han är så fin och omtänksam, haft en jättebra helg och lyckades nästan bli av med all gnagande oro.
Den är dessutom helt onödig, det är inget jag kan påverka just nu ändå 😒
 
Kollegan har sagt att han gillar mig rätt mycket. Han är så skön att umgås med, jag vill träffas mer men har samtidigt lite ångest för det ingår INTE i dealen med Köpenhamn att ha den typen av relation med andra. Jag känner på mig att om jag försöker ta upp det så kommer det krav på att sluta träffa kollegan, och kravet är sig är en dealbreaker från mitt håll. Ingen får bestämma över mig på det där sättet. Å andra sidan; vill jag sabba det jag har med Köpenhamn?

Det låter svårt, och det är det här som gör att jag känner mig mer och mer tveksam inför att leva poly/flersamt när jag väl träffar någon jag blir kär i. I teorin låter det bra att träffa och ha känslor för flera och att det inte måste innebära konkurrens, men jag tänker att risken att någon blir sårad är större än i en monorelation, just för att man medvetet ger näring åt olika relationer. Det är inte osannolikt tänker jag att en av relationerna växer sig så stark att den andra blir mindre viktig. Hade man levt mono hade man gett all sin näring till den relationen och då hade den förhoppningsvis blivit starkare.
 
Jag har varit lite orolig över min häst senaste dagarna och det påverkar mitt humör rätt mycket.
Ville vara ensam hemma och sura i soffan men V övertalade mig att vi kunde sura tillsammans istället.
Så himla glad att han stod på sig och gjorde det. Han är så fin och omtänksam, haft en jättebra helg och lyckades nästan bli av med all gnagande oro.
Den är dessutom helt onödig, det är inget jag kan påverka just nu ändå 😒

Ni verkar ha det så fint tillsammans!
 
Det låter svårt, och det är det här som gör att jag känner mig mer och mer tveksam inför att leva poly/flersamt när jag väl träffar någon jag blir kär i. I teorin låter det bra att träffa och ha känslor för flera och att det inte måste innebära konkurrens, men jag tänker att risken att någon blir sårad är större än i en monorelation, just för att man medvetet ger näring åt olika relationer. Det är inte osannolikt tänker jag att en av relationerna växer sig så stark att den andra blir mindre viktig. Hade man levt mono hade man gett all sin näring till den relationen och då hade den förhoppningsvis blivit starkare.
Ja det är inte enkelt. Fast mono verkar inte fungera för mig. Jag har lagt (för) mycket energi på tidigare relationer och det slutar ändå med att jag tappar intresset efter ett par år. Så stannar jag kvar av pliktkänsla ett par år till och blir väldigt olycklig på kuppen. För mig hade det nog fungerat med kärlek till två eller fler, men det ska ju funka för alla inblandade.
 
Ja det är inte enkelt. Fast mono verkar inte fungera för mig. Jag har lagt (för) mycket energi på tidigare relationer och det slutar ändå med att jag tappar intresset efter ett par år. Så stannar jag kvar av pliktkänsla ett par år till och blir väldigt olycklig på kuppen. För mig hade det nog fungerat med kärlek till två eller fler, men det ska ju funka för alla inblandade.
Tror du att det hade hjälpt att ha flera relationer då, på så sätt att din första relation hade blivit bättre om du hade en annan parallellt?
 
Eller, så hade man varit i monogamt förhållande, känt sig låst och obekväm av att tvingas hålla sig till en och så hade det antingen resulterat i dåligt måeende eller otrohet (som riskerar att förstöra mycket i relationen).

Ja så kan det naturligtvis också bli. Det är det som är svårt, att det ofta inte finns en självklar lösning.
 
Ja det är inte enkelt. Fast mono verkar inte fungera för mig. Jag har lagt (för) mycket energi på tidigare relationer och det slutar ändå med att jag tappar intresset efter ett par år. Så stannar jag kvar av pliktkänsla ett par år till och blir väldigt olycklig på kuppen. För mig hade det nog fungerat med kärlek till två eller fler, men det ska ju funka för alla inblandade.
Har du sagt dessa ord till Köpenhamn? Han kanske tycker det är ok när du lägger fram det så?
 
Vad betyder en blå flikig boll med ✔ i på Tinder? Har uppenbarat sig vid en av mina kontakter.
 
På Twitter betyder det tex att det verkligen är den riktiga Donald Trump/Anna Ekström/Ikea. Inte ett fejkkonto.
Är det en kändis du råkat på?
Hittade svaret själv också. Betyder samma på Tinder. Tror verkligen inte det är en kändis. Jättekonstigt.
 
Hittade svaret själv också. Betyder samma på Tinder. Tror verkligen inte det är en kändis. Jättekonstigt.
...och ännu konstigare att den nu är borta. Bildbevis på att den fanns
20200217_194141.jpg
 
Tror du att det hade hjälpt att ha flera relationer då, på så sätt att din första relation hade blivit bättre om du hade en annan parallellt?
Kanske. Kanske kan jag aldrig få allt i en person. Köpenhamn ger mig otroligt mycket, men jag känner att det är bäst när det är bara han och jag. Jag känner mig lite splittrad när sonen är med. Kollegan verkar ha något annat, framförallt har vi samma syn på barnuppfostran och kan prata politik i timmar. Och han gillar att jag inte är så kvinnlig alla gånger.

Men jag kommer inte att göra något förhastat. Kollegan vet om att Köpenhamn är nr 1, och jag håller mig till vår överenskommelse.
 
Eller, så hade man varit i monogamt förhållande, känt sig låst och obekväm av att tvingas hålla sig till en och så hade det antingen resulterat i dåligt måeende eller otrohet (som riskerar att förstöra mycket i relationen).
Ja, jag har aldrig varit otrogen men jag har varit väldigt, väldigt olycklig. Jag har dessutom väldigt svårt att känna mig attraherad när jag känner mig låst eller ägd.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Here we go again ... https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ordet-pulla-friar-pojke-gota-hovratt-osaker-pa-ordet
2
Svar
33
· Visningar
1 729
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp. Eller ja, vi. Vi ska på fest med tema Mamma Mia - here we go again. Fritt för tolkning. Allt jag vet är att jag inte...
2
Svar
34
· Visningar
2 261
Senast: Sleepan
·
  • Låst
Relationer Den förra tråden hade 2000+ inlägg och passerat 100 sidor så jag tänkte prova på att starta en ny! Dejten i helgen gick riktigt bra, nu...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
183 962
Senast: Modest
·
Relationer Med risk för att framstå som småsint eller snål.. Here we go. Min mans syster har fyra barn i varierande ålder från 5 upp till 15. Vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 467
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Hingstval 2024
  • Välja säkerhetsväst

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp