Dejtingtråden nr 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
20200215_164258.jpg


Blötte fötterna i Pacific Ocean igår! Och eftersom vi är vi, lyckades jag brotta ut honom i vattnet också 😂 Man kan säga att vi får en del konstiga blickar, både för att jag envisas med att betala och för att vi är hämningslöst clowniga tillsammans, med allt från brottningslekar till att bära runt på varandra. Fullt normala 30+are 😂

Gör så jävla ont att dagarna här snart är över. Tittar redan på nya datum, vill inte vara utan varandra ❤
 
Alltså jag blev verkligen fatalt avskräckt av den där killen sommaren fucking 2018, han som cyklade till mitt jobb och väntade på mig utanför när jag slutade sent på kvällen om ni minns? Tiden rusar iväg. Jag har gjort en massa andra saker i mitt liv för att försöka att sluta hamna i dåliga relationer, eller ja, främst i en dålig relation till mig själv. Jag tycker att det gått framåt, speciellt senaste knappa året tror jag. Känner mig inte lika arg eller rädd längre. Känner mig mer och mer öppen och ärlig mot mig själv och andra (istället för att dra mig undan alltså), mycket tackvare det där envisa feministgänget jag började hänga med i somras. De som alltid verkar lyckas dra med en in i gemenskapen utan att pusha och som är ett så udda och så öppet gäng att alltmer umgänge börjar känns rätt bekvämt. Jag går dit för att jag vill ibland, inte bara för att jag känner att jag måste för min egen skull och det är ett högt betyg för mänskligt umgänge utan hästar inblandade 😅

Jag ville ju att allt detta skulle leda till att jag skulle våga börja träffa tjejer istället. Och jag var ganska nära. Tills vi hade en relativt ny kille på jobbet nere i produktionen där jag jobbar precis innan jul. På något vis blir det frid i min hjärna istället för stress och kaos och jag hoppas att vi kommer ses mer.

Jag har velat posta detta inlägg länge men det känns väldigt obekvämt (och lika obekvämt att inte kunna prata med er i tråden som vanligt 😅) så jag lämnar det där.
 
Det var det jag misstänkte! Jag har inte dejtat på många år men jag har en mental spärr som gör mej lite rädd att ge mej in i ett förhållande igen 😅

Känner igen mig i det jag också... samtidigt borde man ju dejta. Kommer ju inte träffa nån när jag sitter hemma själv l iksom.
 
Jag har kvar tinder, men är inte det minsta aktiv. Just där jag är i livet nu är det omöjligt att träffa någon. Vi har gjort om schemat på jobbet så jag jobbar in två veckor på en, alltså jobbar jag hela tiden ena veckan, och andra veckan när jag är helt ledig har jag sonen.

För mig och sonen är det jättebra, verkligen helt toppen! Eftersom jag bara har honom varannan vecka så känns det underbart att jag verkligen kan vara med honom, förutom dom 5 timmarna han är i skolan mån-fre, (då passar jag på att motionera häst och göra klart stall), så jag är så lycklig att vi fick till schemat så här. Vi får så mycket mer tid tillsammans, och jag uppskattar varenda minut av det. Dom där små blir stora så himla snabbt, så jag kommer njuta av detta så länge det bara går. En vacker dag kommer jag knappt se röken av honom när kompisar och annat lockar mer än att sitta hemma och spela
:angel:

Men samtidigt så inser jag att jag som sagt inte kan träffa någon nu. Och det känns faktist helt okej det med. Trivs bra själv, så det är inget jag lider av det minsta. Känns nästan skönt tom att veta att det är heeeelt omöjligt att ens tänka tanken, för då slipper jag ödsla någon tid på dejting. :up:

Jobbar 12-12 (24h) mån,ons,fre,sön ena veckan, hämtar grabben i skolan på måndag, sen har jag han hela veckan när jag är ledig, sen åker han till sin pappa på måndagen, och jag går på jobb igen på tis,Tors, och lör, sen får jag hem grabben igen på måndagen, och vi har en ledig vecka tillsammans. Ni kanske ser varför det inte blir någon dejtning? :angel::p:rofl:
 
Jobbar 12-12 (24h) mån,ons,fre,sön ena veckan, hämtar grabben i skolan på måndag, sen har jag han hela veckan när jag är ledig, sen åker han till sin pappa på måndagen, och jag går på jobb igen på tis,Tors, och lör, sen får jag hem grabben igen på måndagen, och vi har en ledig vecka tillsammans. Ni kanske ser varför det inte blir någon dejtning? :angel::p:rofl:
Känner lite samma sak, när ska jag ens hinna träffa någon? Jobbar visserligen inte mycket men obekväma arbetstider och det känns som att alla andra jobbar 7-16. Är ledig två kvällar i veckan och varannan helg. Men en vardagskväll och en förmiddag på helgen är det dragweight med hundarna. Den andra helgdagen är det kurs. Nu slutar den visserligen men då är det kurs på den andra vardagskvällen istället. :angel: Sen är det någon föreläsning, en clear round eller något annat kul och vips är alla kvällar uppbokade...
 
Känner lite samma sak, när ska jag ens hinna träffa någon? Jobbar visserligen inte mycket men obekväma arbetstider och det känns som att alla andra jobbar 7-16. Är ledig två kvällar i veckan och varannan helg. Men en vardagskväll och en förmiddag på helgen är det dragweight med hundarna. Den andra helgdagen är det kurs. Nu slutar den visserligen men då är det kurs på den andra vardagskvällen istället. :angel: Sen är det någon föreläsning, en clear round eller något annat kul och vips är alla kvällar uppbokade...

Ja, men det är helt omöjligt! :rofl: Veckan när jag är barnledig slutar jag kl 12, är hemma strax innan 13, hämtar hund och går en vända med henne, hem och byta om och är i stallet vid 14.30, rider, mockar och fixar, hemma tidigast 17, då blir det mat och sen ut med hunden igen, klar för kvällen runt 18-19, så blir någon timme framför tvn, sen är det bara sova kvar.

Dagen efter brukar jag kliva upp vid 7-8, hinner rida om jag vill, men skippar oftast det utan tar med mig hunden till stallet och gör klart det, sen hem och packa ihop jobbväskan igen, åka och lämna hunden, sen lär jag åka till jobbet vid 11, sen börjar det om igen. :p
 
Någon som har erfarenhet av mer seriösa dejtingsidor som mötesplatsen och match? Är det lättare att hitta seriöst där?
 
Egentligen är det samma folket på Tinder mm som irl. Det är inte så att svinen dras till dejtingsidor. Men däremot så utmärker de sig fortare med sina tillkortakommande bakom en anonym skärm. Men man hade högst troligt lika väl kunnat stöta på samma svin på jobbet, Ica eller krogen.
 
Någon som har erfarenhet av mer seriösa dejtingsidor som mötesplatsen och match? Är det lättare att hitta seriöst där?
Nej, jag har ingen erfarenhet av dem och ingen annan jag känner heller. Jag tror att de allra flesta som nätdejtar hänger på tinder och att utbudet är absolut störst på där. Jag ser också många som skriver att de söker seriöst där.

Sen vet jag inte hur stor roll det spelar om sidan är "seriös" eller ej. Jag vet såna som träffat sin partner via body contact.
 
Någon som har erfarenhet av mer seriösa dejtingsidor som mötesplatsen och match? Är det lättare att hitta seriöst där?

Min kompis skaffade match och betalade. Jag säger bara, gör det inte! Samma och mycket färre folk som gratissidorna och sen begränsas dina meddelanden. De vill att du betalar mer hela tiden.
 
Alltså jag blev verkligen fatalt avskräckt av den där killen sommaren fucking 2018, han som cyklade till mitt jobb och väntade på mig utanför när jag slutade sent på kvällen om ni minns? Tiden rusar iväg. Jag har gjort en massa andra saker i mitt liv för att försöka att sluta hamna i dåliga relationer, eller ja, främst i en dålig relation till mig själv. Jag tycker att det gått framåt, speciellt senaste knappa året tror jag. Känner mig inte lika arg eller rädd längre. Känner mig mer och mer öppen och ärlig mot mig själv och andra (istället för att dra mig undan alltså), mycket tackvare det där envisa feministgänget jag började hänga med i somras. De som alltid verkar lyckas dra med en in i gemenskapen utan att pusha och som är ett så udda och så öppet gäng att alltmer umgänge börjar känns rätt bekvämt. Jag går dit för att jag vill ibland, inte bara för att jag känner att jag måste för min egen skull och det är ett högt betyg för mänskligt umgänge utan hästar inblandade 😅

Jag ville ju att allt detta skulle leda till att jag skulle våga börja träffa tjejer istället. Och jag var ganska nära. Tills vi hade en relativt ny kille på jobbet nere i produktionen där jag jobbar precis innan jul. På något vis blir det frid i min hjärna istället för stress och kaos och jag hoppas att vi kommer ses mer.

Jag har velat posta detta inlägg länge men det känns väldigt obekvämt (och lika obekvämt att inte kunna prata med er i tråden som vanligt 😅) så jag lämnar det där.

Va roligt :heart :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Here we go again ... https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ordet-pulla-friar-pojke-gota-hovratt-osaker-pa-ordet
2
Svar
33
· Visningar
1 715
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp. Eller ja, vi. Vi ska på fest med tema Mamma Mia - here we go again. Fritt för tolkning. Allt jag vet är att jag inte...
2
Svar
34
· Visningar
2 246
Senast: Sleepan
·
  • Låst
Relationer Den förra tråden hade 2000+ inlägg och passerat 100 sidor så jag tänkte prova på att starta en ny! Dejten i helgen gick riktigt bra, nu...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
183 817
Senast: Modest
·
Relationer Med risk för att framstå som småsint eller snål.. Here we go. Min mans syster har fyra barn i varierande ålder från 5 upp till 15. Vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 455
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Få i hästen kortisonpulver, tips
  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp