Dejtingtråden nr 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, jag litade också på att han menade vad han sa. För jag har inte haft någon rätt att vara upprörd och jag pratade med honom FLERA gånger om ämnet. Han sa till och med att det vore en lättnad för honom om jag låg med någon annan så att han visste att jag kommit över honom. Frågade då om denna specifika snubbe och då var det lugnt.

Men han har målat mig som den onda häxan som gjort/sagt det här för att såra honom och göra honom obekväm. Turligt nog har inte alla våra gemensamma vänner vänt mig ryggen så det är skönt.

Herregud 😳 Det är väl honom du varit tillsammans med ganska länge ändå? Så himla trist!! Skönt att vännerna verkar kunna se genom det beteendet.
 
Herregud 😳 Det är väl honom du varit tillsammans med ganska länge ändå? Så himla trist!! Skönt att vännerna verkar kunna se genom det beteendet.

Inte alla, men typ hans närmsta vänner äter såklart det han säger med hull och hår, vilket jag förstår, dom vill såklart tro på det han säger.

Och ja, 7 år blev det. Jag hade kunnat hålla det vänskapligt och civilt (vilket jag fortfarande gör) men då måste man ju kunna lita på vad personen säger?
 
Inte alla, men typ hans närmsta vänner äter såklart det han säger med hull och hår, vilket jag förstår, dom vill såklart tro på det han säger.

Och ja, 7 år blev det. Jag hade kunnat hålla det vänskapligt och civilt (vilket jag fortfarande gör) men då måste man ju kunna lita på vad personen säger?

Ja gud ja. Hoppas det "bara" är en tillfällig overload och att han åtm kan bete sig lite vettigare framöver. Suck. Har ni hunnit hitta separat boende eller du måste deala med att bo ihop fortfarande också?
 
Usch vilken extremt jobbig sits, @Tonto! Har haft några vändor med mitt ex med där han blivit helt extremt tokigt svartsjuk när jag dejtade andra.... Men nu som han träffat en ny är det helt chill, jätteskönt.


Verkar bli dejt i Lund med SM i morgon, spännande! Och en till som vill träffas någon dag senare i veckan, plus att nu i kväll matchade jag med en jättesnygg tjej.. :love: men tror kanske hon bor i Mexico?! Måste fråga...
 
-02 kanske kommer hem redan till helgen, istället för helgen efter det! :nailbiting: Jag som endå tagit det rätt så chill med tanke på att det skulle ta upp till 3 veckor innan vi hade möjlighet att ses, men nu plötsligt så handlar det (kanske) bara om några dagar!:nailbiting:

Jag har inte hunnit förbereda mig än på alla slags scenarion som kan uppstå ju!

Kommer det vara som vanligt? Eller ska vi plötsligt börja bli nervösa gentemot varandra? Ska vi ta upp ämnet eller ska vi bara hänga som vanligt och se vad som händer?

Har fått både saknar dig och tänker på dig nästan dagligen och alltid ett godmorgon sen förra helgen,och jaa, lite flörtande har det såklart blivit. Då känns det ju konstigt att vi bara är som vanligt och kollar på film,klankar ner på dåliga repliker och matar hunden med chips. Men hur gör man närmanden mot sin bästa vän man har hängt med i 18 år?! 🙈🤣
Just nu känns det här MYCKET läskigare än att träffa en helt ny människa, trots att jag inte alls gillar att träffa nya människor (som dejt alltså) samtidigt som ”lägg av, det är ju bara -02!!!!”

Jag hade nästan hoppats på att jag hade fått tiden på mig jag hade från början att fundera ut det, men då dom ev måste göra ett stopp på jobbet över helgen så kan det som sagt bli så att han åker hemåt istället för att ligga på ett hotellrum och glo en hel helg i en stad där han inte känner en kotte!

Ghaa, jag smäller av! O_o

(Och ja, jag lär bli skitbesviken om han INTE kommer nästa helg...Samtidigt, åh gud, hoppas det dröjer så kanske jag hinner förbereda mig mentalt, men endå, fan vad kul om det blir redan till helgen så vi kan styra upp något och se vad det blir av det! Vad är det för fel på en?! 🤣)

Mvh en nervklen fibusen som vill ha allt inplanerat i minsta detalj, men vet att det är totalt omöjligt i detta läge.
 
-02 kanske kommer hem redan till helgen, istället för helgen efter det! :nailbiting: Jag som endå tagit det rätt så chill med tanke på att det skulle ta upp till 3 veckor innan vi hade möjlighet att ses, men nu plötsligt så handlar det (kanske) bara om några dagar!:nailbiting:

Jag har inte hunnit förbereda mig än på alla slags scenarion som kan uppstå ju!

Kommer det vara som vanligt? Eller ska vi plötsligt börja bli nervösa gentemot varandra? Ska vi ta upp ämnet eller ska vi bara hänga som vanligt och se vad som händer?

Har fått både saknar dig och tänker på dig nästan dagligen och alltid ett godmorgon sen förra helgen,och jaa, lite flörtande har det såklart blivit. Då känns det ju konstigt att vi bara är som vanligt och kollar på film,klankar ner på dåliga repliker och matar hunden med chips. Men hur gör man närmanden mot sin bästa vän man har hängt med i 18 år?! 🙈🤣
Just nu känns det här MYCKET läskigare än att träffa en helt ny människa, trots att jag inte alls gillar att träffa nya människor (som dejt alltså) samtidigt som ”lägg av, det är ju bara -02!!!!”

Jag hade nästan hoppats på att jag hade fått tiden på mig jag hade från början att fundera ut det, men då dom ev måste göra ett stopp på jobbet över helgen så kan det som sagt bli så att han åker hemåt istället för att ligga på ett hotellrum och glo en hel helg i en stad där han inte känner en kotte!

Ghaa, jag smäller av! O_o

(Och ja, jag lär bli skitbesviken om han INTE kommer nästa helg...Samtidigt, åh gud, hoppas det dröjer så kanske jag hinner förbereda mig mentalt, men endå, fan vad kul om det blir redan till helgen så vi kan styra upp något och se vad det blir av det! Vad är det för fel på en?! 🤣)

Mvh en nervklen fibusen som vill ha allt inplanerat i minsta detalj, men vet att det är totalt omöjligt i detta läge.
Haha åh, jag tror det blir hur bra som helst oavsett när ni ses nästa gång. Men vad du än gör, fortsätt skriva, du skriver helt underbart bra och medryckande :D
 
-02 kanske kommer hem redan till helgen, istället för helgen efter det! :nailbiting: Jag som endå tagit det rätt så chill med tanke på att det skulle ta upp till 3 veckor innan vi hade möjlighet att ses, men nu plötsligt så handlar det (kanske) bara om några dagar!:nailbiting:

Jag har inte hunnit förbereda mig än på alla slags scenarion som kan uppstå ju!

Kommer det vara som vanligt? Eller ska vi plötsligt börja bli nervösa gentemot varandra? Ska vi ta upp ämnet eller ska vi bara hänga som vanligt och se vad som händer?

Har fått både saknar dig och tänker på dig nästan dagligen och alltid ett godmorgon sen förra helgen,och jaa, lite flörtande har det såklart blivit. Då känns det ju konstigt att vi bara är som vanligt och kollar på film,klankar ner på dåliga repliker och matar hunden med chips. Men hur gör man närmanden mot sin bästa vän man har hängt med i 18 år?! 🙈🤣
Just nu känns det här MYCKET läskigare än att träffa en helt ny människa, trots att jag inte alls gillar att träffa nya människor (som dejt alltså) samtidigt som ”lägg av, det är ju bara -02!!!!”

Jag hade nästan hoppats på att jag hade fått tiden på mig jag hade från början att fundera ut det, men då dom ev måste göra ett stopp på jobbet över helgen så kan det som sagt bli så att han åker hemåt istället för att ligga på ett hotellrum och glo en hel helg i en stad där han inte känner en kotte!

Ghaa, jag smäller av! O_o

(Och ja, jag lär bli skitbesviken om han INTE kommer nästa helg...Samtidigt, åh gud, hoppas det dröjer så kanske jag hinner förbereda mig mentalt, men endå, fan vad kul om det blir redan till helgen så vi kan styra upp något och se vad det blir av det! Vad är det för fel på en?! 🤣)

Mvh en nervklen fibusen som vill ha allt inplanerat i minsta detalj, men vet att det är totalt omöjligt i detta läge.

Du, det kommer väl inte spela någon roll om du får längre tid, det kommer troligen bli precis lika läskigt ändå.... :laugh: Men om jag vore du: häng med honom typ som vanligt + flirta och var beredd för något "mera", låter inte det som en plan? :D :cool:
 
Jag ligger till och med och funderar på om jag ska raka benen eller om det är slöseri på rakbladet?! :confused:

Ja jävlar ja....:banghead::rofl:
Äh, raka benen. Och så andas du lite när det gäller vännen. Ta allt väldigt gradvis så kommer du nog över att det känns konstigt. Typ hålla handen -check inte konstigt- sova sked- check inte konstigt- osv. Ni måste ju inte tokhångla och ha sex det första ni gör (om det är typ det som känns ”stort/konstigt/vad det nu känns som” så blir det nog en smidig övergång till att vara par istället för vänner.
 
Dags för en liten uppdatering från mig. Nu har det gått en bit över 5 månader sen jag och P blev ihopmatchade av vår vän och började ha kontakt. I går var det 4 månader sen jag råkade fråga chans på honom under en karatefylla (och han glatt svarade ja) 🙈 :angel::D så ja, vi är ett par.
Det har växt fram något väldigt fint mellan oss och vi stortrivs ihop. Han är på väg att bli min bästa vän, filtren faller mer och mer. Han är helt klart min roligaste vän, vi har svinkul men också mysigt ihop. Det är en härlig känsla att ha det med en person man även åtrår :love:
Jag har nog inte upplevt en så komplett relation innan.
Han kallar mig deltidssambon, jag honom särbon. Jag näst intill bor hos honom var annan vecka, han kommer hit ibland. Vi umgås i varandras vänkretsar numera och har träffat lite familj och det har bara varit jättetrevligt för ovanlighetens skull :)
Några planer på samboliv finns inte i nuläget utan vi trivs med att ha våra egna hem kvar och istället vara mycket i varandras liv.
Jag mår otroligt bra och verkligen älskar denna härliga människa :heart
 
Dags för en liten uppdatering från mig. Nu har det gått en bit över 5 månader sen jag och P blev ihopmatchade av vår vän och började ha kontakt. I går var det 4 månader sen jag råkade fråga chans på honom under en karatefylla (och han glatt svarade ja) 🙈 :angel::D så ja, vi är ett par.
Det har växt fram något väldigt fint mellan oss och vi stortrivs ihop. Han är på väg att bli min bästa vän, filtren faller mer och mer. Han är helt klart min roligaste vän, vi har svinkul men också mysigt ihop. Det är en härlig känsla att ha det med en person man även åtrår :love:
Jag har nog inte upplevt en så komplett relation innan.
Han kallar mig deltidssambon, jag honom särbon. Jag näst intill bor hos honom var annan vecka, han kommer hit ibland. Vi umgås i varandras vänkretsar numera och har träffat lite familj och det har bara varit jättetrevligt för ovanlighetens skull :)
Några planer på samboliv finns inte i nuläget utan vi trivs med att ha våra egna hem kvar och istället vara mycket i varandras liv.
Jag mår otroligt bra och verkligen älskar denna härliga människa :heart
Åh, så underbart! Det är du verkligen värd!
 
Dags för en liten uppdatering från mig. Nu har det gått en bit över 5 månader sen jag och P blev ihopmatchade av vår vän och började ha kontakt. I går var det 4 månader sen jag råkade fråga chans på honom under en karatefylla (och han glatt svarade ja) 🙈 :angel::D så ja, vi är ett par.
Det har växt fram något väldigt fint mellan oss och vi stortrivs ihop. Han är på väg att bli min bästa vän, filtren faller mer och mer. Han är helt klart min roligaste vän, vi har svinkul men också mysigt ihop. Det är en härlig känsla att ha det med en person man även åtrår :love:
Jag har nog inte upplevt en så komplett relation innan.
Han kallar mig deltidssambon, jag honom särbon. Jag näst intill bor hos honom var annan vecka, han kommer hit ibland. Vi umgås i varandras vänkretsar numera och har träffat lite familj och det har bara varit jättetrevligt för ovanlighetens skull :)
Några planer på samboliv finns inte i nuläget utan vi trivs med att ha våra egna hem kvar och istället vara mycket i varandras liv.
Jag mår otroligt bra och verkligen älskar denna härliga människa :heart

Så fint att läsa :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Here we go again ... https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ordet-pulla-friar-pojke-gota-hovratt-osaker-pa-ordet
2
Svar
33
· Visningar
1 754
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp. Eller ja, vi. Vi ska på fest med tema Mamma Mia - here we go again. Fritt för tolkning. Allt jag vet är att jag inte...
2
Svar
34
· Visningar
2 272
Senast: Sleepan
·
  • Låst
Relationer Den förra tråden hade 2000+ inlägg och passerat 100 sidor så jag tänkte prova på att starta en ny! Dejten i helgen gick riktigt bra, nu...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
184 251
Senast: Modest
·
Relationer Med risk för att framstå som småsint eller snål.. Here we go. Min mans syster har fyra barn i varierande ålder från 5 upp till 15. Vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 504
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp