Dejtingtråden nr 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skriver fortfarande med SM (han får väl heta så, haha), vi försöker boka in en dejt någon dag. Har även matchat med ett gäng andra - fast bara män, jag har tydligen mkt svårt att matcha med kvinnor här i Sverige... Blev spontant bjuden på dejt i kväll, och tänkte tacka ja, men han tyckte tydligen jag var lite för trög med att svara så han bokade med en kompis istället. Får se om det blir av någon annan dag.

Inser att det börjar bli lite bråttom om jag ska hinna träffa någon, bli kär, och besluta att köpa en gård tillsammans, innan jag åker hem till Norge igen... :angel:
 
Jag skriver fortfarande med SM (han får väl heta så, haha), vi försöker boka in en dejt någon dag. Har även matchat med ett gäng andra - fast bara män, jag har tydligen mkt svårt att matcha med kvinnor här i Sverige... Blev spontant bjuden på dejt i kväll, och tänkte tacka ja, men han tyckte tydligen jag var lite för trög med att svara så han bokade med en kompis istället. Får se om det blir av någon annan dag.

Inser att det börjar bli lite bråttom om jag ska hinna träffa någon, bli kär, och besluta att köpa en gård tillsammans, innan jag åker hem till Norge igen... :angel:
Tjejtinder är värdelöst.
 
Startade om min tinder idag och har fått en jäkla massa superlikes och känner mig elak om jag inte swipar höger. Känner mig fortfarande mest sugen på den andra snubben, såklart, bara för att det inte kommer bli av. :p Men prata lite med tinder-folk kan väl vara trevligt?
 
Ok så mitt ex har gjort en totalomvändning och blivit helt tokarg över att jag och hans kompis har flirtat och typ bestämt sig för att ingen av oss är hans vänner längre. (Trots att han sagt till oss båda att det var helt ok.)

Är seriöst mest bekymrad över att den andra snubben tror att jag har varit boven i det hela, men känner inte för att skicka ett meddelande och fråga, iom att jag bara är en flört och att han nu blivit av med sin vän pga att mitt ex är arg på oss båda. Lär väl vara jag som får skulden i det hela liksom.
 
Orkar inte 😅 vill hitta på saker med folk fast ändå inte. Behöver städa men gör det inte så jag inte "kan" bjuda hem folk. Ibland känner jag att det vore nice att utöka umgänget men känner mig också TRÄNGD när folk visar intresse. En person hörde av sig och tyckte att jag skulle bjuda på dejt. Svarade "men jag dejtar ju inte..." Så nu är det ändrat till en "lunch som inte är dejt"

Tror jag står emot för att jag tror att han är mer intresserad än jag, jag var SKITTASKIG sist vi umgicks, för åtta år sen. Han var typ gullig hundvalp som svassade efter trots att jag var supertydlig med att jag inte hade något som helst intresse. Så nu. Åtta år senare. Välkommen på dejt. Why.
 
Orkar inte 😅 vill hitta på saker med folk fast ändå inte. Behöver städa men gör det inte så jag inte "kan" bjuda hem folk. Ibland känner jag att det vore nice att utöka umgänget men känner mig också TRÄNGD när folk visar intresse. En person hörde av sig och tyckte att jag skulle bjuda på dejt. Svarade "men jag dejtar ju inte..." Så nu är det ändrat till en "lunch som inte är dejt"

Tror jag står emot för att jag tror att han är mer intresserad än jag, jag var SKITTASKIG sist vi umgicks, för åtta år sen. Han var typ gullig hundvalp som svassade efter trots att jag var supertydlig med att jag inte hade något som helst intresse. Så nu. Åtta år senare. Välkommen på dejt. Why.

Känner igen mig 😅 Jag tycker det blivit bättre för mig med övning i att tänka mer på vad jag vill och prioritera det. Då har en del av det röriga och undvikande försvunnit för mig i takt med att jag blivit bättre på att säga nej typ. Då behöver jag inte ha min bristande städning att skylla på tex 😅
 
Har blivit utbjuden på en dejt med en snubbe som verkar riktigt trevlig. När min semester börjar på Fredag så ska jag nog ta tag i att skapa lite nya vänner och kontakter och träffa honom.

Är inte speciellt ledsen över mitt ex för tillfället, han är sjukt arg, men då får han väl vara det. Tål han inte att jag flörtat med någon där han har sagt att allt är ok, till oss båda så får han vara arg. Han pratade senast igår om hur han skulle ut och ligga med någon brud, och jag tänker bara "Jaha, gör det då?" Tror att han är upprörd över min obrydda reaktion på det hela. Blir bara trött av att folk ska skapa drama, säg inte saker som du själv inte tål att höra. :meh:
 
Har blivit utbjuden på en dejt med en snubbe som verkar riktigt trevlig. När min semester börjar på Fredag så ska jag nog ta tag i att skapa lite nya vänner och kontakter och träffa honom.

Är inte speciellt ledsen över mitt ex för tillfället, han är sjukt arg, men då får han väl vara det. Tål han inte att jag flörtat med någon där han har sagt att allt är ok, till oss båda så får han vara arg. Han pratade senast igår om hur han skulle ut och ligga med någon brud, och jag tänker bara "Jaha, gör det då?" Tror att han är upprörd över min obrydda reaktion på det hela. Blir bara trött av att folk ska skapa drama, säg inte saker som du själv inte tål att höra. :meh:

Så himla trist när folk visar upp en sådan sida 😒 Skrev precis det samma (men mycket simplare grej) till @sorbifolia, säg inte saker till mig som inte är 100 %. Jag tar folk på orden och orkar inte med annat trams. Herregud, vi är vuxna med råge och då ska man väl åtminstone kunna lita på att folk inte ljuger när man frågar rakt ut.
 
En snubbe jag matchade med på tinder och sen skrivit lite med på Instagram skrev nu och frågade om jag var upptagen nästa helg...
Han bor i grannstaden så har inte blivit av att vi setts.
 
En snubbe jag matchade med på tinder och sen skrivit lite med på Instagram skrev nu och frågade om jag var upptagen nästa helg...
Han bor i grannstaden så har inte blivit av att vi setts.
Han som du träffat senaste tiden verkar ju väldigt gullig och trevlig så han bör kanske få en chans utan att du dejtar flera samtidigt (så du inte riskerar att skrämma bort honom)? :)
 
Han som du träffat senaste tiden verkar ju väldigt gullig och trevlig så han bör kanske få en chans utan att du dejtar flera samtidigt (så du inte riskerar att skrämma bort honom)? :)

Jo, jag tänker så också :) och har inte träffat nån annan under den här tiden. Vet ju inte om S träffar andra dock...
Borde ju ta upp det, men jag tycker det känns för tidigt..
 
Så himla trist när folk visar upp en sådan sida 😒 Skrev precis det samma (men mycket simplare grej) till @sorbifolia, säg inte saker till mig som inte är 100 %. Jag tar folk på orden och orkar inte med annat trams. Herregud, vi är vuxna med råge och då ska man väl åtminstone kunna lita på att folk inte ljuger när man frågar rakt ut.

Ja, jag litade också på att han menade vad han sa. För jag har inte haft någon rätt att vara upprörd och jag pratade med honom FLERA gånger om ämnet. Han sa till och med att det vore en lättnad för honom om jag låg med någon annan så att han visste att jag kommit över honom. Frågade då om denna specifika snubbe och då var det lugnt.

Men han har målat mig som den onda häxan som gjort/sagt det här för att såra honom och göra honom obekväm. Turligt nog har inte alla våra gemensamma vänner vänt mig ryggen så det är skönt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Here we go again ... https://svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/ordet-pulla-friar-pojke-gota-hovratt-osaker-pa-ordet
2
Svar
33
· Visningar
1 742
Senast: gulakatten
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp. Eller ja, vi. Vi ska på fest med tema Mamma Mia - here we go again. Fritt för tolkning. Allt jag vet är att jag inte...
2
Svar
34
· Visningar
2 269
Senast: Sleepan
·
  • Låst
Relationer Den förra tråden hade 2000+ inlägg och passerat 100 sidor så jag tänkte prova på att starta en ny! Dejten i helgen gick riktigt bra, nu...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
184 132
Senast: Modest
·
Relationer Med risk för att framstå som småsint eller snål.. Here we go. Min mans syster har fyra barn i varierande ålder från 5 upp till 15. Vi...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 470
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp