Dejtingtråden nr 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad är status med mc-killen i övrigt? Kommer inte ihåg o sitter på mobilen så krångligt att gå tillbaka och leta...

Näh, han avbokade vår dejt nr 2 dagen innan pga "kände sig inte så sugen", så då sa jag att han fick ha lycka till vidare. :p Vi har inte haft kontakt sedan dess, förutom att han nu gillade min insta-post.
 
Ger fan upp. Tinderkille 1: efter att ha skrivit ett par dagar men väldigt lite (alltså inte intensivt) ville han att vi skulle gå på tur, jag sa nej för att jag inte vill träffas på nåt öde ställe när vi knappt hunnit skriva alls. Han frågade om jag var allvarlig och verkade tycka att det var sjukt fånigt att jag var så nojig :banghead:.

Tinderkille 2: ville att jag skulle skicka avklädda bilder, jag sa nej. Han tjatar och jag säger att nu får han fan sluta tjata och att jag ska sova. Då skriver han "skickar du när du vaknar då?". Jag svarade att han fattar ju verkligen inte, tog bort matchningen på tinder och blockade på kik.

Tinderkille 3: Han vill ses typ direkt, jag skriver att jag vill skriva lite innan det är aktuellt att ses. Han "okej, men kan vi ses imorgon då?".

Blir helt stressad över att det är så bråttom...
 
@Niyama, trist! Mina Tindermatchningar är till 90% trevliga, artiga människor som möjligen inte är så intressanta/intresserade av mig. Som att mingla på en vanlig fest alltså. Du verkar ha stött på ett par rötägg. Ser du något mönster i vad de är för typer profilmässigt?
 
@Niyama, trist! Mina Tindermatchningar är till 90% trevliga, artiga människor som möjligen inte är så intressanta/intresserade av mig. Som att mingla på en vanlig fest alltså. Du verkar ha stött på ett par rötägg. Ser du något mönster i vad de är för typer profilmässigt?
1 och 2 var profiler som såg bra ut, friluftsmänniskor. Hittade många såna på tinder, alltså de som gillar natur, vandring, skidåkning vilket gjorde mig hoppfull. Nr 1 gjorde väl egentligen inget fel, jag blir bara skeptisk när en man inte alls verkar förstå varför en kvinna inte vill mötas i skogen/på fjället första gången man ses efter ett par dagars skrivande. Nr 3s profil sa inte så mycket så det var mer en chansning.

Tycker det är svårt att avgöra utifrån en tinderprofil?
 
Ger fan upp. Tinderkille 1: efter att ha skrivit ett par dagar men väldigt lite (alltså inte intensivt) ville han att vi skulle gå på tur, jag sa nej för att jag inte vill träffas på nåt öde ställe när vi knappt hunnit skriva alls. Han frågade om jag var allvarlig och verkade tycka att det var sjukt fånigt att jag var så nojig :banghead:.

Tinderkille 2: ville att jag skulle skicka avklädda bilder, jag sa nej. Han tjatar och jag säger att nu får han fan sluta tjata och att jag ska sova. Då skriver han "skickar du när du vaknar då?". Jag svarade att han fattar ju verkligen inte, tog bort matchningen på tinder och blockade på kik.

Tinderkille 3: Han vill ses typ direkt, jag skriver att jag vill skriva lite innan det är aktuellt att ses. Han "okej, men kan vi ses imorgon då?".

Blir helt stressad över att det är så bråttom...
Jag stötte också på liknande nötter när jag var ute i svängen. Ingen som direkt tjatade om att ses men en matchade jag med sent på kvällen , var artig först men jag fattade sen att han ville endast ha mig som runkhjälpmedel. En annan chattade jag ett tag med och det enda han skrev var i princip ”vad gör duuuuu?” Och så olika smileys samt att han tjatade om att han gärna ville visa vad han hade i brallan trots att jag var tydlig med att jag inte var det minsta intresserad. Avmatchade med båda.

sen jag vet inte - kik... för mig signalerar det att endast är snusk som är aktuellt.
 
V och jag firade min födelsedag igår genom att baka en underbart god tårta, se på film, promenera i regnet och sen laga mat.
Under tiden jag var i stallet var han hemma hos mig och blåste upp massa rosa ballonger 😁😍
Jag älskar studio Ghibli och blev löjligt glad över att få två filmer som jag inte hade samt Totoro och Heen, Ruben blev mycket besviken över att de inte var till honom och surade själv i köket hela kvällen 😅
 
Jag matchade med en trevlig person i torsdags, vi bestämde träff på kvällen, tog en promenad, sedan en öl och avslutade med hångel. Bestämde att vi skulle ses igår, han fick komma hem till mig och vi låg, vilket var bra. Jag är nöjd, känner mig lugn och tänker att ses vi igen så ses vi. Han behövde åka till Gbg för att lösa en familjekris och blir borta en vecka minst, så jag avvaktar helt enkelt. Jag har fått hångla, så nu klarar jag mig utan ett tag igen😁
 
Ger fan upp. Tinderkille 1: efter att ha skrivit ett par dagar men väldigt lite (alltså inte intensivt) ville han att vi skulle gå på tur, jag sa nej för att jag inte vill träffas på nåt öde ställe när vi knappt hunnit skriva alls. Han frågade om jag var allvarlig och verkade tycka att det var sjukt fånigt att jag var så nojig :banghead:.

Tinderkille 2: ville att jag skulle skicka avklädda bilder, jag sa nej. Han tjatar och jag säger att nu får han fan sluta tjata och att jag ska sova. Då skriver han "skickar du när du vaknar då?". Jag svarade att han fattar ju verkligen inte, tog bort matchningen på tinder och blockade på kik.

Tinderkille 3: Han vill ses typ direkt, jag skriver att jag vill skriva lite innan det är aktuellt att ses. Han "okej, men kan vi ses imorgon då?".

Blir helt stressad över att det är så bråttom...

Jag stöter på sådana med. Men tänker att dom sållar ut sig själva genom att vara dumma i huvudet direkt.
 
Träffade ju kollegan igår. Det är verkligen något med min hjärna som funkar så bra med honom, vips var mitt dåliga mående som bortblåst och jag trodde att det kanske bara var detta som var kvar o störde. Att vi inte setts på ett tag och det vet jag inte är något som funkar för mig alls. Men nej då, direkt jag var hemma igen var skiten tillbaka. Konstig känsla för mig som alltid brukar må sämre av folk, inte tvärtom.

Nåja. 2.5 år skillnad i mitt liv och en helt annan person men ändå samma ord om mig "Man vet ju aldrig vilken person det är som kliver in genom dörren." och mitt fantastiska humör 😅 Denna gången dock utan att det skapar osäkerhet hos honom (måste lära mig 1 % av det tålamodet!) utan bara som ett konstaterande. Att jag var ganska sur och tvär till en början men sedan nöjd och harmonisk. Jag är bara inte bra på uppehåll och frågetecken!
 
Försök att njuta lite också åtm 😁

Alltså killen jag träffat fyra gånger är ju sjukt trevlig. Har nog aldrig stött på en människa jag direkt är bekväm med. Där slår det gnistor i attraktion, vilket är helt otippat iom min läggning.


Men är ju introvert egentligen så är supertrött nu. :p Men diggar den yngre killen med, så måste nog åka upp och träffa honom and make him my bestie.
 
Nu har det gått en tid sedan singelturen! Och den var väldigt bra! Många trevliga människor, och jag kommer att träffa flera av dem igen, och tror några blir varaktiga vänner. Om någon av männen är en jättegod match är svårt att veta efter så kort tid. (En eller två verkar möjligen en smula lovande, så vi får se) Men jag fann definitivt flera roliga tjejkompisar!

Som jag av någon anledning ofta gör så drog jag till mig den personen i sällskapet som var mest olik mig, han verkade väldigt intresserad och ville vara obekvämt nära lite för ofta. (Vi hade ca noll gemensamt så jag vet inte riktigt hur han tänkte) Sånt tycker jag är lite besvärande. Men jag tror jag framstår som vänlig, positiv och inkluderande, så jag är nog rätt lätt att våga närma sig. Andra kan reagera rätt så avigt och avvisande mot personer de inte klickar med. Men jag tycker att vanligt artigt människovett bör man bjuda på. (Så länge ingen är direkt obehaglig)

Lyckades oftast finta honom så jag fick prata med de jag hade mer lust att lära känna.

En annan som verkade sympatisk men superintrovert (vilket jag tycker är lite problematiskt) gav en jättefin komplimang om min personlighet och det var ju kul. Och jag klarade av att tacka och säga att det var väldigt fint sagt istället för att vifta bort. Men jag tror den mannen har en bra bit att gå innan han egentligen är redo att möta någon. Jag tycker att det är svårt med personer som är väldigt tystlåtna och inneslutna i sig själva. (Jag upplevs nog som raka motsatsen av de flesta)

Det blir intressant att möta delar av gruppen igen i hemmamiljö och se hur de är till vardags!
 
Senast ändrad:
Aha, då hade jag också undrat varför min insta var så intressant.

Klurigt! Hade nog också som @Diskurs undrat 🤔

Mja, fast jag orkar inte bry mig, han vore nog ingen jättebra match för ett långsiktigt förhållande ändå.

Har dock två dejter på gång nu, LS (lovande superlike) hörde av sig till slut så jag tror att vi kommer ses den här veckan, och sedan en kille till som är några år yngre än mig men tydligen gillar hästar - vilket jag ser som ett plus, vi ska ta en promenaddejt så det kan ju bli trevligt. :)
 
I vanlig ordning går känslorna i vågor. Jag har inte kommit över Kapet. Jag blev väldigt ledsen och sårad när det tog slut, och jag har svårt att inte jämföra andra med honom.

Jag sörjer relationen, vänskapen och allt som inte blev. Jag vill träffa någon annan som både är vän och partner och förstår sig på mina små knasigheter och gärna delar dem, och så vill jag känna attraktion, och få känna mig själv attraktiv.

Jag vill framförallt att känslan av att ha funnit ett kap ska vara ömsesidig för en gångs skull. Jag vill känna mig som det bästa som hänt, och inte som en ”tillfällig lösning tills nån bättre dyker upp”.

Jag har hållit humöret uppe länge nu, och hållit mig sysselsatt. Men nu var visst bägaren full igen.

Det är ju inget att göra, jag vill ju inte vara andrahandsvalet och jag kan ju inte fastna vid honom. Det är bara att leta vidare och hoppas att jag möter någon som det känns lika bra, eller helst ännu bättre med. Men det gör ju väldigt, väldigt ont att förlora någon man varit så fäst vid.

Så ikväll har det rullat några tårar. Men det känns väl bättre snart igen räknar jag med.

Ska på en till (inte singel-)tur om ett tag med massa social aktivitet. Det är ju iallafall konstruktivt. Och så hoppas jag att det blir fler träffar snart med singeltur-gänget. Att jag är så nere nu handlar nog mest om att jag har mens, vädret är piss, och jag har några dödagar med för mycket tid att tänka.

Jag märker ju som sagt att folk generellt tycker om mig när jag möter nya människor, mitt nätverk hemma har blivit rätt bra, och folk hör av sig med förslag på saker att göra. Så det är väl förhoppningsvis en tidsfråga nu innan det dyker upp nya möjligheter.

Jag är ju mycket mer ute i sociala sammanhang nu än för ett år sedan.
 
Senast ändrad:
S och jag har nu setts (till och från - han har haft barnen och även jobbat en del) sen i fredags. Båda tyckte det kändes pirrigt när vi skulle ses igen :heart

Jag vill mest äta upp honom, han är så himla fin att vara med. Vi kunde prata lite om det jag skrev till honom också, att snubbar inte varit så snälla mot mig, så det känns bra.
Är fortfarande lätt livrädd, men försöker ta en dag i taget och chilla lite :)

Ikväll får jag iallafall sova i min egen säng sen i tisdags, ska bli skönt, jag är inte van att dela ett stort täcke :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 225
Senast: Enya
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 049
Senast: mars
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 452
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 201

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp