Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden nr 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är nog mest för att faktiskt prata ordentligt eftersom jag har svårt att förstå och vill ha raka svar. Det blir också ett sätt att sålla liksom, kan jag inte få raka svar som sedan är konsekventa i allt det icke-verbala så kommer det ändå inte funka för mig typ.

Absolut, är man medveten om att man fungerar på det sättet så kan man väl använda det som urvalskriterie. Det är den här idén om att man är helt ovetande om någon annans intentioner tills man har haft ”snacket” som jag vänder mig emot. Det är inte så svårt att förstå men man kan behöva läsa på och reflektera kring emotionell tillgänglighet.
 
Hej dejtingtråden! Jag känner mig sämst på att dejta, men efter ett misslyckat försök med Tinder i somras då jag bara ville ge upp allt så vill jag nu ändå försöka. Fast inte just med nätdejting. Har alltid känt att jag måste vara så himla udda som aldrig får till det (i ärlighetens namn har jag bara gjort ett fåtal försök trots ständigt singel och nu 34 år), men efter att ha läst här och även hängt i Facebook-grupper kopplade till poddar om dejting/singelliv har jag ju förstått att jag bara är mänsklig. Är också lite rädd för närhet tror jag, och tycker att jag är väldigt pinsam/konstig/udda som aldrig har haft ett förhållande, eller ens haft sex med någon. Just kring det känner jag mig väldigt udda, och det skrämmer mig lite att frågor om tidigare erfarenheter säkert kommer upp i dejtingsammanhang. Vill ju vara ärlig (om det är någon som jag ser en fortsättning med, känner inte att detta är något jag själv vill ta upp snabbt), men alltså, orkar någon i min ålder ens med någon som mig? Jag har ju ingen egentlig förklaring till varför jag aldrig har haft ett förhållande, mer än att jag ärligt kan säga att jag inte har försökt särskilt mycket. Men det känns bara slappt typ? Eller som att jag inte bryr mig tillräckligt? Fast jag vet inte, kanske inbillar jag mig bara att det hade varit lättare om jag hade haft en massa erfarenhet, det hade kanske varit lika nervöst med en ny person ändå. Och skapar onödiga problem inom mig.

Jag har för tillfället lagt ner allt med nätdejting (har testat Tinder och Happy pancake). Bestämt mig för att ägna mig mer åt mina intressen och försöka hänga mer med kompisar (är rätt introvert och kan lätt hamna i att inte umgås med någon förutom kollegorna på jobbtid). Nu är ju allt lite begränsat i och med corona, men för ett år sen började jag gå danskurs, och föreningen har haft lite arrangemang ändå. Var på ett sånt i veckan som var. Och där var en söt kille som kom fram och pratade. Såg till att gå samtidigt som honom och vi hade sällskap en bit och alltså, bara att jag kan lyckas prata med någon och att jag kan känna mig intresserad känns så himla skönt. När jag swipeat på Tinder vill jag mest bara ge upp på alla män. Så jag tror absolut att det passar mig bättre, i alla fall just nu, att försöka se mig om IRL, prata med folk, bli lite mer pepp på relationer i allmänhet, försöka hänga mer med vänner.

Emellanåt är jag mig ändå rätt uppgiven, känner att jag inte ens vet hur man flirtar och jag vågar inte ta initiativ. Känner mig smått desperat emellanåt, och vill ju inte framstå så, men det funkar ju uppenbarligen inte heller att vara passiv och vänta på att någon dyker upp (det har jag redan testat alldeles för länge). Växlar mellan att jag så jättegärna vill ha ett förhållande, och att det typ inte är någon idé, de verkar ju ändå mest bara ta slut, och alltså orka. Har nog hoppats på att träffa ”the one” och att allt ska kännas lätt då. Det känns i alla fall skönt att få höra om era dejtinghistorier, att få slippa känna sig så ensam och konstig (även om jag kanske tycker att jag är mer udda än de flesta :p)

Inte ska du känna dig konstig/pinsam/udda för att du inte haft ett förhållande/sex! ❤️ Och vad roligt att du träffade en söt kille där, kommer ni träffas fler gånger tror du? Om ni gör det, prata lite mer och passa på att fråga om han vill ta en kaffe/fika någon dag!:up: Jag tror som du att det är lättare att träffa folk genom att bara ”springa på” dom tex genom gemensamma intressen än att sitta på tinder, blir så krystat (iallafall för mig) om man ska på dejt med någon man pratat online med bara. Tinder och liknande fungerar säkert jättebra för många, men jag tror inte det är rätta vägen för mig heller, och jag är också introvert. Jag tror säkert att det hade varit skitkul om jag själv var lite mer framåt och tyckte det var kul att träffa nya människor, men jag tycker mest att det är jobbigt. Iallafall första fasen innan man lär känna varandra. Så jag tycker absolut du ska prata mer med killen om ni ses igen.

Om inte annat så är det ju alltid bra med fler vänner nu när du känner att du vill umgås med fler utöver kollegorna på jobbet. 😊
 
Tinder uppstartat igen! Har redan svept slut och har tre hela matchningar :D körde dessa bilder denna gång:
Screenshot_20200816-171018_Tinder.jpg
 
Alltså, nu känner jag mig som den stora snackmotståndaren i tråden men.. 🙈 Jag fattar grejen men jag är ju mer inne på att man kommunicerar (eller i alla fall bör kommunicera) verbalt och icke-verbalt hela tiden. Jag har aldrig "snacket" med killar längre. Det är oftast helt uppenbart för mig hur man beter sig om man är intresserad av en relation, bara sex eller inget alls. Det behövs inget snack för klarhet liksom. Men jag är ju heller inte intresserad av att veta varför en person är otillgänglig (otillräckliga känslor, för mycket att göra, känslor för ex, etc), faktumet räcker för mig.

I det här fallet skriver du att:
- Du har fått ta initiativet till att ses de senaste gångerna
- Ni har inte pratat någonting om framtid
- Han svarar att det är "stökigt", kan inte ses och föreslår inget nytt tillfälle
- Han undviker dig på jobbet på ett sätt han inte gjort tidigare

Förlåt min uppriktighet men hur kan det vara otydligt för dig att han inte är intresserad? En intresserad person beter sig INTE sådär. Jag hade släppt och gått vidare.
Jag förstår dig och jag ser ju själv när jag skrivit här och fått en annan syn på det att det mycket väl kan vara så.

Det kan vara så att han inte vill mer, då är det så och jag respekterar det. Varför skulle jag inte det???

Men. Jag vet inte. Därför vill jag gärna prata om det. För att veta att vi inte bara "antar" och "tror", utan vet.
Det är andra saker med att ta i beräkning, som komplicerar saker och ting som jag inte har tagit upp här. Som gör att jag vill att vi kan få ett "riktigt avslut".

Iallafall kommer jag avvakta och se vad som sker. Jag kommer inte "tjata" eller kräva något. Vill han svara så är det så. Det ligger hos honom nu känner jag.

Vem vet. Jag kanske har förstorat upp allting och gjort en höna av en fjäder...
 
Jag förstår dig och jag ser ju själv när jag skrivit här och fått en annan syn på det att det mycket väl kan vara så.

Det kan vara så att han inte vill mer, då är det så och jag respekterar det. Varför skulle jag inte det???

Men. Jag vet inte. Därför vill jag gärna prata om det. För att veta att vi inte bara "antar" och "tror", utan vet.
Det är andra saker med att ta i beräkning, som komplicerar saker och ting som jag inte har tagit upp här. Som gör att jag vill att vi kan få ett "riktigt avslut".

Iallafall kommer jag avvakta och se vad som sker. Jag kommer inte "tjata" eller kräva något. Vill han svara så är det så. Det ligger hos honom nu känner jag.

Vem vet. Jag kanske har förstorat upp allting och gjort en höna av en fjäder...

Jag har inte skrivit (eller menat) att du inte respekterar honom genom att vilja ha ett "riktigt avslut". Min poäng var bara att det för tydlighetens skull är överflödigt. Men kan du inte gå vidare emotionellt utan att få det svart på vitt så är det ju så. :)
 
Jag förstår dig och jag ser ju själv när jag skrivit här och fått en annan syn på det att det mycket väl kan vara så.

Det kan vara så att han inte vill mer, då är det så och jag respekterar det. Varför skulle jag inte det???

Men. Jag vet inte. Därför vill jag gärna prata om det. För att veta att vi inte bara "antar" och "tror", utan vet.
Det är andra saker med att ta i beräkning, som komplicerar saker och ting som jag inte har tagit upp här. Som gör att jag vill att vi kan få ett "riktigt avslut".

Iallafall kommer jag avvakta och se vad som sker. Jag kommer inte "tjata" eller kräva något. Vill han svara så är det så. Det ligger hos honom nu känner jag.

Vem vet. Jag kanske har förstorat upp allting och gjort en höna av en fjäder...

PS. Att du tycker att du "tjatar" eller "kräver" när du ställer helt rimliga krav på kommunikation är inte sunt.
 
Vill ha uppdatering imorgon vid lunch tack :D

Haha, looooovar!

Alltså, det är så jääävla tråkigt att vi är på så olika plan! Jag tänker hela tiden att det skulle kunna bli så jäkla bra med han. Känner han mer än väl och han är verkligen en av få jag TYCKER OM att umgås med.

Men ja, det är ju det att han vill ju ha hela paketet med någon... Och det blir skitsvårt att få ihop något när vi båda jobbar som vi gör... Däremot så funderar jag på om han verkligen kommer kunna jobba under vintern med tanke på vilket jobb han har? 🤔

Jag får försöka vända om honom och få han att förstå alla fördelar med att ses nån gång i veckan bara! 🤷🏻‍♀️😂😂😂😂

Är faktist lite nervös. Vi har inte setts sen sist när vi kom in på detta (på fyllan...) sen drog han ju och jobbade och under den tiden dog det ju ut lite, sen när vi pratade på telefonen så sa ju han att han vill ju liksom ha sambolivet och allt, gifta sig osv, varpå jag sa att dit kommer jag inte komma, så då sa vi att vi bara fortsätter vara vänner även om han är jättesvag för mig och jag för han. Sen har det varit som vanligt, men vi har skickat lite då och då att vi saknar varandra, något vi inte gjort innan. Då var det mer ”hörru, nu var det skitlängesen vi sågs, vad gör du i morgon?”

Så ja, jag vet inte.:nailbiting::D:p:o:rofl: Blir iallafall väldigt trevligt att ses.
 
Hej dejtingtråden! Jag känner mig sämst på att dejta, men efter ett misslyckat försök med Tinder i somras då jag bara ville ge upp allt så vill jag nu ändå försöka. Fast inte just med nätdejting. Har alltid känt att jag måste vara så himla udda som aldrig får till det (i ärlighetens namn har jag bara gjort ett fåtal försök trots ständigt singel och nu 34 år), men efter att ha läst här och även hängt i Facebook-grupper kopplade till poddar om dejting/singelliv har jag ju förstått att jag bara är mänsklig. Är också lite rädd för närhet tror jag, och tycker att jag är väldigt pinsam/konstig/udda som aldrig har haft ett förhållande, eller ens haft sex med någon. Just kring det känner jag mig väldigt udda, och det skrämmer mig lite att frågor om tidigare erfarenheter säkert kommer upp i dejtingsammanhang. Vill ju vara ärlig (om det är någon som jag ser en fortsättning med, känner inte att detta är något jag själv vill ta upp snabbt), men alltså, orkar någon i min ålder ens med någon som mig? Jag har ju ingen egentlig förklaring till varför jag aldrig har haft ett förhållande, mer än att jag ärligt kan säga att jag inte har försökt särskilt mycket. Men det känns bara slappt typ? Eller som att jag inte bryr mig tillräckligt? Fast jag vet inte, kanske inbillar jag mig bara att det hade varit lättare om jag hade haft en massa erfarenhet, det hade kanske varit lika nervöst med en ny person ändå. Och skapar onödiga problem inom mig.

Jag har för tillfället lagt ner allt med nätdejting (har testat Tinder och Happy pancake). Bestämt mig för att ägna mig mer åt mina intressen och försöka hänga mer med kompisar (är rätt introvert och kan lätt hamna i att inte umgås med någon förutom kollegorna på jobbtid). Nu är ju allt lite begränsat i och med corona, men för ett år sen började jag gå danskurs, och föreningen har haft lite arrangemang ändå. Var på ett sånt i veckan som var. Och där var en söt kille som kom fram och pratade. Såg till att gå samtidigt som honom och vi hade sällskap en bit och alltså, bara att jag kan lyckas prata med någon och att jag kan känna mig intresserad känns så himla skönt. När jag swipeat på Tinder vill jag mest bara ge upp på alla män. Så jag tror absolut att det passar mig bättre, i alla fall just nu, att försöka se mig om IRL, prata med folk, bli lite mer pepp på relationer i allmänhet, försöka hänga mer med vänner.

Emellanåt är jag mig ändå rätt uppgiven, känner att jag inte ens vet hur man flirtar och jag vågar inte ta initiativ. Känner mig smått desperat emellanåt, och vill ju inte framstå så, men det funkar ju uppenbarligen inte heller att vara passiv och vänta på att någon dyker upp (det har jag redan testat alldeles för länge). Växlar mellan att jag så jättegärna vill ha ett förhållande, och att det typ inte är någon idé, de verkar ju ändå mest bara ta slut, och alltså orka. Har nog hoppats på att träffa ”the one” och att allt ska kännas lätt då. Det känns i alla fall skönt att få höra om era dejtinghistorier, att få slippa känna sig så ensam och konstig (även om jag kanske tycker att jag är mer udda än de flesta :p)
Jag hade haft en tvåveckors flört bara, när jag var 27 år.
När jag senare samma år träffade sambon så var jag fortfarande oskuld. Berättade det den kvällen vi skulle ha sex första gången och vet du - han tog det inte negativt på båt vis. Tvärtom var han så lyhörd och försiktig att jag ärligt kan säga att första gången var riktigt bra!
Vi fick kontakt via nätdejting och firar 10 år i år :love: .

Vad jag vill ha sagt är att du inte är så udda som du tror. Vet flera, i alla fall två väldigt nära personer, runt 30 som aldrig haft sex eller nåt förhållande.
 
Härliga söndagskväll 😍. Fick bli en skön promenad ner till sjön för att svalka oss; har blitt mindre ridning och mer bad denna vecka men så är det ju värmebölja med 😄. Fick några underbara bilder på min älskade häst och sjön ❤. Nu myser jag uppkrupen i vår nya soffa och kopplar av medan älskling äter sin andra omgång kräftor denna helg 😅.
 
Härliga söndagskväll 😍. Fick bli en skön promenad ner till sjön för att svalka oss; har blitt mindre ridning och mer bad denna vecka men så är det ju värmebölja med 😄. Fick några underbara bilder på min älskade häst och sjön ❤. Nu myser jag uppkrupen i vår nya soffa och kopplar av medan älskling äter sin andra omgång kräftor denna helg 😅.

Hamnade fel tror jag? 😁
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 406
Senast: Enya
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 338
Senast: mars
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 683
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 410

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Oseriös avel 2023
  • Matskålar utan nickel

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp