Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden nr 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sant. Det kanske behövs mer tid för att han ska släppa saker. Jag är klar.

Ja precis. Vill ändå att det ska varar på goda terms men han verkar ha svårt för just det. Jag bryr mig inte om han vill träffa andra. Hans liv, hans val. Så jag har väl lite svårt att förstå varför han inte kan släppa taget eftersom att jag inte kan relatera till honom.

För mitt ex tog det en bra bit över två ÅR innan han kunde hantera det faktum att jag dejtade andra, på ett vettigt, avslappnad sätt.... Just saying. :) :p

Kan vara enklast i såna tilfällen att bryta kontakten helt ett tag, exet blockade mig på insta, fejjan överallt för att slippa bli påmind om mig.
 
Tycker åtminstone man kan återkoppla. Vi dejtade ju intensivt i 2 månader. Tycker bara det är fult att ghosta 🤷‍♀️
Det beror väl på vad sista från din sida var? Om du skriver till honom att du inte vill ses idag så kan ju även vissa tycka att det är irriterande om han skriver efter det.

Alla tolkar inte situationer likadant helt enkelt och det är inte alltid så lätt att veta vad den andra förväntar sig. Ibland är det för på att återkoppla och ibland är det att ghosta att lämna space. Det kan helt enkelt bli fel utan onda avsikter eller att man inte bryr sig.
 
Det beror väl på vad sista från din sida var? Om du skriver till honom att du inte vill ses idag så kan ju även vissa tycka att det är irriterande om han skriver efter det.

Alla tolkar inte situationer likadant helt enkelt och det är inte alltid så lätt att veta vad den andra förväntar sig. Ibland är det för på att återkoppla och ibland är det att ghosta att lämna space. Det kan helt enkelt bli fel utan onda avsikter eller att man inte bryr sig.

Nej det är ju sant :) känner mig mest irriterad över hela situationen och att jag fått dra ur honom saker. När ska folk lära sig kommunicera?
 
Tycker åtminstone man kan återkoppla. Vi dejtade ju intensivt i 2 månader. Tycker bara det är fult att ghosta 🤷‍♀️
Jag kan inte riktigt se att han ghostar dig. Ni har avslutat förhållandet på hans initiativ och därefter ändå haft en del kontakt. Sen skulle ni träffas för att prata men du avbokade. Vad finns det att återkoppla eller kommunicera om? Nånstans slutar man ju höras efter att det tagit slut, det är ju liksom.... Slut.
 
Jag kan inte riktigt se att han ghostar dig. Ni har avslutat förhållandet på hans initiativ och därefter ändå haft en del kontakt. Sen skulle ni träffas för att prata men du avbokade. Nånstans slutar man ju höras efter att det tagit slut.

Jag tycker dock han började ghosta mig, eller ja. Fel ord kanske, när jag var iväg och vandrade. Svarade knappt på nånting jag skrev.. väldigt kort i svaren. Det var ju då jag fick dra ur honom om nåt var fel

Och ja jag avbokade pga orkar inte utsätta mig för ångest och gråt.

Men ni har säkert rätt, jag är väl mest i stadiet där jag stör mig.
 
Jag tycker dock han började ghosta mig, eller ja. Fel ord kanske, när jag var iväg och vandrade. Svarade knappt på nånting jag skrev.. väldigt kort i svaren. Det var ju då jag fick dra ur honom om nåt var fel

Och ja jag avbokade pga orkar inte utsätta mig för ångest och gråt.

Men ni har säkert rätt, jag är väl mest i stadiet där jag stör mig.
Ja DÅ ja. Det var kasst gjort, han borde klämt ur sig att han inte ville ses mer. Det håller jag med om.
 
Jag tycker dock han började ghosta mig, eller ja. Fel ord kanske, när jag var iväg och vandrade. Svarade knappt på nånting jag skrev.. väldigt kort i svaren. Det var ju då jag fick dra ur honom om nåt var fel

Och ja jag avbokade pga orkar inte utsätta mig för ångest och gråt.

Men ni har säkert rätt, jag är väl mest i stadiet där jag stör mig.

Nä jag som fått se vad han och du skrivit tycker verkligen att han betett sig illa. Tycker verkligen inte att du har fel i att vara irriterad över att han inte ens svarar på det sista du skrev.
 
Jag tycker dock han började ghosta mig, eller ja. Fel ord kanske, när jag var iväg och vandrade. Svarade knappt på nånting jag skrev.. väldigt kort i svaren. Det var ju då jag fick dra ur honom om nåt var fel

Och ja jag avbokade pga orkar inte utsätta mig för ångest och gråt.

Men ni har säkert rätt, jag är väl mest i stadiet där jag stör mig.

Jag förstår dig! Det är hela grejen med kommunikationen att bara bli inaktiv istället för att ge respons, att låta den andra vara drivande hela tiden. Ta hand om dig ❤
 
Mitt liv är inte så himla lätt just nu men något som verkligen är lätt är relationen med kollegan. Jag är normalt sett en sådan som verkligen inte vill ha folk nära när jag mår dåligt men när jag inte orkade att inte kunna sova skickade jag faktiskt ett sms o frågade om jag fick sova där en natt. Ett stort steg för mig. Mådde som en prinsessa jämfört med tidigare veckor dagen efter med 4.5 h bra sömn. Mycket ovan känsla att få energi av att umgås med en annan människa 🙄
 
Jag ångrar så att jag skrev det där SMSet. :(
Vill bara radera hela onsdag/torsdag och låtsas som att allt är som vanligt.

Jag jobbade hos honom idag igen. Såg hans bil när jag kom och kunde inte låta bli att önska att han skulle dyka upp och bara säga hej. Tänkte han kommer väl förbi senare men inget, såg bilen igen mot slutet av dagen genom fönstret, nu kanske, och sen var den borta.

Tårarna rann på vägen hem. Jag känner mig så dum. Trodde att det skulle vara lugnt men tydligen påverkar det mig mer än jag trodde.
Nu vill jag bara skicka ett meddelande med ett Förlåt. Att det inte var meningen att lägga mer på honom när han har mycket ändå.

Nu ska jag inte dit igen på ca 2 veckor. Kanske känns bättre med lite avstånd.
 
Jag ångrar så att jag skrev det där SMSet. :(
Vill bara radera hela onsdag/torsdag och låtsas som att allt är som vanligt.

Jag jobbade hos honom idag igen. Såg hans bil när jag kom och kunde inte låta bli att önska att han skulle dyka upp och bara säga hej. Tänkte han kommer väl förbi senare men inget, såg bilen igen mot slutet av dagen genom fönstret, nu kanske, och sen var den borta.

Tårarna rann på vägen hem. Jag känner mig så dum. Trodde att det skulle vara lugnt men tydligen påverkar det mig mer än jag trodde.
Nu vill jag bara skicka ett meddelande med ett Förlåt. Att det inte var meningen att lägga mer på honom när han har mycket ändå.

Nu ska jag inte dit igen på ca 2 veckor. Kanske känns bättre med lite avstånd.
Jag hänger inte med, är det någon du umgås med eller någon du brukar se?
 
Senast ändrad av en moderator:
Jag hänger inte med, är det någon du umgås med eller någon du brukar se?
Är något komplicerat, men vi har setts/dejtat?/whatever sen januari. Oftast passar vi på och ses när jag är och jobbar på hans arbetsplats (pga avståndet).
Jag har fått känslan av att han inte vill fortsätta så slängde lite impulsivt iväg ett sms i torsdag och frågade om saken. (Jag skulle dit på jobb senare samma dag och var även där idag)

Inget svar. Jag börjar fundera på om han helt enkelt undvikit mig.. Av förklarliga skäl.
Vi har bara setts som hastigast då han skulle iväg på annat, så jag åkt hem igen när jag slutat för dagen.
 
Om han inte svarar eller försöker se till att träffas när du är där så kan du nog räkna med att han inte är så intresserad av att fortsätta träffas.
 
Nog inte varit här på snart 2 år.. Ser att forumet är alive and well iaf! Är megauttråkad dessa dagar. Dejtingfronten är allt annat än superbra efter ett par krångliga "förhållanden" dessa år.

Senast var jag på en dejt med en tjej som verkade riktigt trevlig. Men det var bara i förbifarten, några timmar vid en uteservering då hon var på genomresa. Hon bor i en stad några mil från mig. Jag sa efter att det var trevligt och att det vore kul att ses igen. Hon svarade att hon hade haft kul och bjöd in mig att hälsa på vid staden där hon bor och att vi väl kunde hitta på nått där när hon kom hem från familjen. Sen frågade jag vilken dag som kunde passa bra? Då ghostade hon mig och svarade aldrig igen :) C'est la vie.

En annan tjej skulle jag träffa när hon kom hem från semestern. Hon slutade också svara och nu har det gått ett par veckor sen vi hade pratats om att ses.

Segt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 331
Senast: Enya
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 201
Senast: mars
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 608
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 326

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp