Dejtingtråden nr 30!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var inget lätt beslut för mig att ta. De tidigare erfarenheterna och vikten av självständighet gjorde mig först osäker på vad jag ville. Men med tiden så landade jag i ett självklart "ja men gud, klart jag vill detta!!" tack vare att särbon är så mjuk och lyhörd samt förstår mig. Dessutom är jag trött på att jag fortfarande efter nära 2 år anpassar mitt liv och mina val pga ett svinigt ex.
Jag är värd den här fina mannen och vill ha ett liv ihop med honom :heart
Känner ju inte Dig mer än det lilla vi pratat när du hjälpt mig men blir glad för din skull🥰men varför anpassar du ditt liv efter ditt x? Du måste släppa honom! Jag vet hur det är bor ju fortfarande ihop med mitt men jag anpassar mig enbart under samma tak inget utanför🖤
 
Och där ledsnade jag ur helt. Kom massa allmänt jidder bara, vilket jag tycker är konstigt när vi typ hade bestämt att vi skulle ses i måndags, han som ville ses redan på måndagen, och han som sen avbokade, sen igår kom det någon snap på en solnedgång. Ingen fråga alls om jag kan ses någon annan dag eller liknande.

Svarade på jiddratt jag orkade inte med det här fram och tillbaka just nu för det blir alldeles för rörigt i huvudet. Han svarade inte ens på det så det blev väll ganska tydligt vart vi stod. :meh:

Så ja, dags att klippa det bandet helt tror jag.

Får lite vibbar från mitt ex. Om det stämmer så går det några dagar sen hör han av sig och låtsas att det regnar typ.

Gud vad trött jag blir på människor.
 
Åh, en annan snubbe jag pratat med lite med on and off ett bra tag, hörde av sig och frågade om jag vill ses. Han är också sådär vettig och riktigt trevlig, dessutom rätt söt. Berättade att jag hatar tanken på promenaddejter, men han lovade att stötta mig genom misären. Haha.
 
Vilka intressanta reflektioner kring inlägget om övertänkande och egna inre monologer. Jag håller lite med @the_connemara - den här tråden är verkligen helt outstanding när det kommer till personlig utveckling :heart

Vad-det-nu-är var förbi ikväll. Jag mutade honom med middag 😂 Jag tänkte att det skulle vara lite stelt eftersom vi knappt setts alls på nästan 2v. Jag brukar kunna bli rätt stel av det. Men eh nej, inte ett dugg stelt. Bara hångel och svammel och vi missade att titta på det vi skulle se på teve, hunden blev svartsjuk, inget av alla mina overthinking-grejer som jag behövde lufta blev luftade... och ja. Det var det. Han tar fram sidor hos mig som jag aldrig tidigare sett, det är helt glet. Jag kan inte ens avgöra om det är sunt eller inte. Vet inte alls. Jag hoppas vi ses igen i helgen. Den som lever får se.
 
Ang det där att skriva långa välformulerade meddelanden vs att chatta 24/7. Igår utbrast jag i fikarummet på jobbet "jag kommer ALDRIG mer dejta någon som inte har messenger 😤". Jag gillar verkligen kontakten man får av korta o snabba meddelanden! Idag tex var planen att börja jobba 18:

Screenshot_20201203-003836_Messenger.jpg


Sådan kommunikation passar mig, femtioelva gånger om dagen. Det känns som ett pågående samtal som bara tar paus medan man sover (knappt eftersom vi sover olika delar av dygnet oftast så finns alltid nya grejer att läsa när man vaknar). Ingen stress alls att svara utan det är snarare ongoing än fram o tillbaka. Behöver aldrig reflektera över vem som kontaktar vem/skriver mest/är mest engagerad. Skapar 0 % over thinking hos mig vilket är en ny och trevlig upplevelse!
 
@_Taggis_ glömde ju. Alltså strongt som fan av dig att inse detta ens!! Kanske bara denna medvetenheten gör det lite lättare för dig att bryta de värsta mönstren? För mig har det både hjälpt och varit jobbigt. Jag har några olika positiva mantran jag försöker tjata in när det är svårt 😅 Och försöker som jag skrev vara rättvis (jag tycker ju det är viktigt i precis allt annat att det ska vara prick korrekt) och I det ingår att se det positiva lika mycket som det negativa. Så vill hjärnan fastna i det negativa upprepar jag det positiva så fort jag kommer på att jag åkt tillbaka i det negativa.

Ja, denna medvetenhet har definitivt lugnar ner mig ett par hekto ;) Nu kan jag liksom knacka mig själv på axeln när det spårar iväg alldeles, och påminna mig om "Jaha, hur var det nu igen? Är detta på riktigt eller är det en fabricerad sanning? Har han sagt och gjort detta du nu tänker eller är det en produkt av dina monologer? Är det din egen tolkning av vad han tänker eller har han faktiskt visat att det är såhär han tänker?"... oftast handlar det om min egen hjärna. Inte hans. Men det är såhär jag också blir av tystnad, att inte ses, dålig kommunikation. Jag tror det är så för alla overthinkers ;) Så ja, botet mot det är definitivt kommunikation. Ju mer fakta jag har tillgänglig ju mindre har jag att fabricera på egen hand. Och så måste jag alltid påminna mig om att det som faktiskt inte sagts och gjorts, det har inte sagts och gjorts. Även om det är tyst. Jag måste helt enkelt ta ansvar för mina egna tankar och min egen hjärna som går i spinn, och se det för vad det är och inte agera på det.

Nu är jag ju lagd åt det här hållet. Det är i min personlighet. Givetvis har det att göra med tidigare erfarenheter men det är ändå i kombo med min personlighet, hade jag varit obrydd hade nog tidigare erfarenheter inte satt sig lika hårt tänker jag.
Jag har också främst haft relationer med dålig kommuniktation. Tysta män som inte kan tala om känslor, vill göra det, fattar att göra det eller annat. Det i kombo med min overthinkingness (nytt ord? ;) ) har alltid gått åt skogen. Jag tror att det är precis huvudet på spiken. En kombo dömd att misslyckas. Mitt sista förhållande är en fullständigt komplett uppvisning i det, när jag tänker tillbaka. Vi kunde verkligen inte kommunicera, det blev värre och värre och sen tog det tvärslut.
 
@Fibusen Så tråkigt att det blev som det blev mellan er :( Men ja, samtidigt så förstår jag dig. Som du vet ( :o 🙄 ) så har jag varit Så jävla nära det där själv. Flera ggr. Att tröttna ur fullständigt på berg- och dalbanan. Jag hamnade också i det där likgiltiga som du beskrev så bra, när man liksom bara inte orkar med det mer. Det är väl ett försvar, men samtidigt är det kreativt. Iaf för mig. Det är först när jag kan kliva ur den hysteriska känslobubblan som jag kan agera. Annars sitter jag mest bara i en stressångestbubbla och kokar men gör inget. Det är just det tillståndet som gör att jag inte klarar av berg- och dalbana. Det blir så mkt ångest att jag måste käka piller för att stå ut, det känns ju inte som ett bra utgångsläge i en relation... Men då jag kommer ut i lite mer likgiltighet, då kan och vågar jag också ta tag i saker och faktiskt fråga rakt ut vad han avser med vissa grejer. När jag intalat mig att jag inte bryr mig, när inte hela min värld står och faller med svaret...

Jag tror en hel del i er kommunikation beror på hans svårigheter i kombination med ditt övertänkade, du och jag är nog rätt lika. Men jag tänker att det är som det är, även om det inte är någons fel. Vissa personligheter kan helt enkelt inte matcha varandra på ett sunt sätt. Så var det med mig och mitt ex. En man som aldrig fått eller kunnat tala öppet om sina känslor och alltid hamnade i försvar så fort någonting skulle tas upp öht oavsett det handlade om städning eller känslor. Totalt självförsvar till 100%. I kombo med en som gillar att diskutera, om inte för att ge kritik så för att kunna förstå. Vi blev bara mer och mer osams och smockan hängde i luften. Det dödade allt. Jag tycker fortfarande att han är en fantastisk person, men inte ihop med mig.

Det är en styrka att kunna bryta relationer som en ser inte kommer vara sunda för en, även om hjärtat är nån annanstans. Jag tycker du gör rätt, som sagt rakt ut åt honom att det funkar inte på det här viset. Du har liksom visat att det inte går att köra runt med dig. Oavsett det är hans avsikt eller ej, så blir ju resultatet katastrof. Ta hand om dig :heart
 
@Fibusen Så tråkigt att det blev som det blev mellan er :( Men ja, samtidigt så förstår jag dig. Som du vet ( :o 🙄 ) så har jag varit Så jävla nära det där själv. Flera ggr. Att tröttna ur fullständigt på berg- och dalbanan. Jag hamnade också i det där likgiltiga som du beskrev så bra, när man liksom bara inte orkar med det mer. Det är väl ett försvar, men samtidigt är det kreativt. Iaf för mig. Det är först när jag kan kliva ur den hysteriska känslobubblan som jag kan agera. Annars sitter jag mest bara i en stressångestbubbla och kokar men gör inget. Det är just det tillståndet som gör att jag inte klarar av berg- och dalbana. Det blir så mkt ångest att jag måste käka piller för att stå ut, det känns ju inte som ett bra utgångsläge i en relation... Men då jag kommer ut i lite mer likgiltighet, då kan och vågar jag också ta tag i saker och faktiskt fråga rakt ut vad han avser med vissa grejer. När jag intalat mig att jag inte bryr mig, när inte hela min värld står och faller med svaret...

Jag tror en hel del i er kommunikation beror på hans svårigheter i kombination med ditt övertänkade, du och jag är nog rätt lika. Men jag tänker att det är som det är, även om det inte är någons fel. Vissa personligheter kan helt enkelt inte matcha varandra på ett sunt sätt. Så var det med mig och mitt ex. En man som aldrig fått eller kunnat tala öppet om sina känslor och alltid hamnade i försvar så fort någonting skulle tas upp öht oavsett det handlade om städning eller känslor. Totalt självförsvar till 100%. I kombo med en som gillar att diskutera, om inte för att ge kritik så för att kunna förstå. Vi blev bara mer och mer osams och smockan hängde i luften. Det dödade allt. Jag tycker fortfarande att han är en fantastisk person, men inte ihop med mig.

Det är en styrka att kunna bryta relationer som en ser inte kommer vara sunda för en, även om hjärtat är nån annanstans. Jag tycker du gör rätt, som sagt rakt ut åt honom att det funkar inte på det här viset. Du har liksom visat att det inte går att köra runt med dig. Oavsett det är hans avsikt eller ej, så blir ju resultatet katastrof. Ta hand om dig :heart

Ja, jag vet att det är rätt. Speciellt när han ”svarade” med tystnad... Men vaknade med jordens ångest i dag och det känns riktigt tungt. Men det är som det är, och jag kan inte göra något åt det. Ska iväg och göra ett dygn nu snart på jobbet så dagen lär väll rulla på ändå gissar jag.

Kommer väll gå några dagar och hoppas på att han hör av sig, och på ett sätt så hoppas jag att han gör det, och på ett sätt inte. Värsta tänkbara är ju att det kommer något och hjärtat slår frivolter, sen är det bara en tom bild på en solnedgång igen, gymmet, skogen eller något annat.

Har jag läst han rätt så är han ”irriterad” för att jag ”pressar” han nu, sen när den irritationen lagt sig så kommer han höra av sig som om inget har hänt.

Jag skrev klart och tydligt att han får ta och fundera ordentligt på vad det är han vill egentligen och får höra av sig om han kommer fram till att det är något han vill lägga någon seriös energi på, för nu kommer vi ingen vart med vad vi nu har, och att jag orkar inte med detta fram och tillbaka mer när det ena dagen är jättefint och andra dagen ingenting.

Så jag hoppas han respekterar det nu. Men nog fan är det tungt nu. Vi har ändå pratat nästan dagligen och träffats i nästan 4 månader.
 
Har jag läst han rätt så är han ”irriterad” för att jag ”pressar” han nu, sen när den irritationen lagt sig så kommer han höra av sig som om inget har hänt.

Jag skrev klart och tydligt att han får ta och fundera ordentligt på vad det är han vill egentligen och får höra av sig om han kommer fram till att det är något han vill lägga någon seriös energi på, för nu kommer vi ingen vart med vad vi nu har, och att jag orkar inte med detta fram och tillbaka mer när det ena dagen är jättefint och andra dagen ingenting.

Så jag hoppas han respekterar det nu. Men nog fan är det tungt nu. Vi har ändå pratat nästan dagligen och träffats i nästan 4 månader.

:heart

Fast nej, jag tycker inte att du pressar honom. Jag tycker att det du gör är att tala om att "Det här sättet som denna relation är på, är inte sunt för mig, jag mår inte bra av hur det är nu. Jag vill att det ska vara mer såhär, om det är en lösning för dig så kör vi på och om det inte är en lösning för dig så skiter vi i det". Om jag tolkat dig rätt? Du har alltså gett honom en öppning, det är inte att pressa. Det är att välja att delta eller inte, på ett sätt som funkar för båda. Sättet det är på nu är ju hans sätt. Du har inte tvingat honom att vara på nåt annat sätt, bara bett honom ta ställning till och svara på om ditt förslag kan vara intressant och om det inte är det så är det enda "krav" han har på sig att tala om det. Om han blir sur av förslag på en sådan fair överenskommelse då är han fan inget att bygga vidare på. stå på dig! :heart
 
Relationer är svåra tycker jag, det är svårt när man har problem med komunikationen.
Det bästa som jag lärt mig är att vara tydlig med vad jag behöver och berätta det INNAN man blir ledsen helst, gärna inte över text då man kan tolka det olika.
Det är bara en generell fundering och jag har flera gånger tidigare i livet landat i att jag kommer leva som singel resten av mitt liv.

Just nu är glad för de relationer jag har och försöker att inte skena iväg i tanken, katastroftänket utan tar mer dag för dag.
Jag gillar även att ha tid för mig själv och kan bli irriterad ena dagen på för tät kontakt för att andra dagen kanske vara mer låg och då vilja ha kontakt oftare. Det är ju svårt att vara på samma ställe med EN person. Att man synkar i varje steg liksom.
Så då kan jag höra av mig till någon annan, så att flera personer i min närhet finns där för olika situationer? Låter kanske rörigt men detta med att en relation ska uppfylla allt har varit en tankevurpa jag gjort..
 
:heart

Fast nej, jag tycker inte att du pressar honom. Jag tycker att det du gör är att tala om att "Det här sättet som denna relation är på, är inte sunt för mig, jag mår inte bra av hur det är nu. Jag vill att det ska vara mer såhär, om det är en lösning för dig så kör vi på och om det inte är en lösning för dig så skiter vi i det". Om jag tolkat dig rätt? Du har alltså gett honom en öppning, det är inte att pressa. Det är att välja att delta eller inte, på ett sätt som funkar för båda. Sättet det är på nu är ju hans sätt. Du har inte tvingat honom att vara på nåt annat sätt, bara bett honom ta ställning till och svara på om ditt förslag kan vara intressant och om det inte är det så är det enda "krav" han har på sig att tala om det. Om han blir sur av förslag på en sådan fair överenskommelse då är han fan inget att bygga vidare på. stå på dig! :heart

Jösses vilket jävla bra svar!! Skriver under på vartenda ord 🙏🙏🙏
 
:heart

Fast nej, jag tycker inte att du pressar honom. Jag tycker att det du gör är att tala om att "Det här sättet som denna relation är på, är inte sunt för mig, jag mår inte bra av hur det är nu. Jag vill att det ska vara mer såhär, om det är en lösning för dig så kör vi på och om det inte är en lösning för dig så skiter vi i det". Om jag tolkat dig rätt? Du har alltså gett honom en öppning, det är inte att pressa. Det är att välja att delta eller inte, på ett sätt som funkar för båda. Sättet det är på nu är ju hans sätt. Du har inte tvingat honom att vara på nåt annat sätt, bara bett honom ta ställning till och svara på om ditt förslag kan vara intressant och om det inte är det så är det enda "krav" han har på sig att tala om det. Om han blir sur av förslag på en sådan fair överenskommelse då är han fan inget att bygga vidare på. stå på dig! :heart

Ja, det är ju så. Och det känner jag ju med, så därför så kommer jag stå fast vid detta. Jag skulle aldrig kräva att han ändrar sig, men ska det funka för mig så måste det bli någon slags förändring, sen är det upp till han om han är villig att göra det eller inte. Det är helt och hållet hans beslut.

Jag kräver inte att jag ska få guld och gröna skogar, men en viss klarhet i hela grejen bara. Nu har det varit toppen i flera dagar, sen plötsligt en dag när jag vaknar upp och fortsätter på det spåret så är det bara tyst eller kort, och då backar jag för då känns det för mig som om det inte är av intresse längre, sen är det ganska tyst, sen börjar vi om igen med några dagar där det är toppen igen, sen tvärdyker det åter igen. Och så har det varit.

Kanske jag hade tagit tvärdyken bättre om jag inte hade varit en övertänkare, men samtidigt så hade han kunnat kommunicera bättre när det blir tvärdyk så kanske jag aldrig hade behövt sitta och övertänka varför, vilken anledning, osv... Så det är ju helt klart där det brister.

Och jag vet inte ens varför det blir tvärdyk, det finns ju tusen olika scenarion till det i mitt huvud och det är ju just det som gör att jag inte orkar mer. Har såklart tagit upp det med honom tidigare men det har bara varit att han ”självklart vill detta”.

Det blir liksom att han säger en sak men gör en annan många ggr. Och det får fan vara nog med det nu. Antingen så sätter han in lite mer handlingar också eller så får det vara stopp helt och hållet.
 
Ja, det är ju så. Och det känner jag ju med, så därför så kommer jag stå fast vid detta. Jag skulle aldrig kräva att han ändrar sig, men ska det funka för mig så måste det bli någon slags förändring, sen är det upp till han om han är villig att göra det eller inte. Det är helt och hållet hans beslut.

Jag kräver inte att jag ska få guld och gröna skogar, men en viss klarhet i hela grejen bara. Nu har det varit toppen i flera dagar, sen plötsligt en dag när jag vaknar upp och fortsätter på det spåret så är det bara tyst eller kort, och då backar jag för då känns det för mig som om det inte är av intresse längre, sen är det ganska tyst, sen börjar vi om igen med några dagar där det är toppen igen, sen tvärdyker det åter igen. Och så har det varit.

Kanske jag hade tagit tvärdyken bättre om jag inte hade varit en övertänkare, men samtidigt så hade han kunnat kommunicera bättre när det blir tvärdyk så kanske jag aldrig hade behövt sitta och övertänka varför, vilken anledning, osv... Så det är ju helt klart där det brister.

Och jag vet inte ens varför det blir tvärdyk, det finns ju tusen olika scenarion till det i mitt huvud och det är ju just det som gör att jag inte orkar mer. Har såklart tagit upp det med honom tidigare men det har bara varit att han ”självklart vill detta”.

Det blir liksom att han säger en sak men gör en annan många ggr. Och det får fan vara nog med det nu. Antingen så sätter han in lite mer handlingar också eller så får det vara stopp helt och hållet.

Säger han något själv om vad han tror dessa "tvärdyk" beror på?
 
Säger han något själv om vad han tror dessa "tvärdyk" beror på?

Inte direkt. Mest att det är mycket att göra. Kontrar jag då med frågan om han ens har tid för ”det här” då om han har så mycket så är det alltid ja. Men handlingarna till det saknas sen.

Nu kanske jag outar för mycket, men...Som tex i måndags när vi skulle ses så skulle han bara in och klippa sig snabbt på drop in innan, men det var så mycket folk så det drog ut på tiden, jag svarade att det var lugnt för mig om det blev lite senare än planerat och fick då svar att han skulle höra av sig sen, då var klockan runt 18. Gick typ 2 timmar och han svarade att det blev nog lite tight och bad om ursäkt att vi inte skulle hinna ses. Jag svarade att jag förstod det när klockan drog iväg. Sen tog det ytterligare ca 2 h innan han läste och svarade då ”tråkigt..”

Ingen fråga om vi skulle ta det någon annan dag i veckan eller något alls, utan bara ”tråkigt”. Och dagen efter bild på en solnedgång. Sen bara massa tomt allmänt jidder igår som sagt och då lessnade jag ur.

Det blir så tomt och kallt liksom. Hade jag planerat att träffa någon och något drar ut på tiden så skulle jag ju fråga direkt om en annan dag. Det handlar ju inte om att han fick förhinder, för det kan alla få, men just det att han hanterar det så jävla värdelöst och kallt efter. Det känns ju till 100% att han inte har något intresse att ses!

Och i slutet av förra veckan så kallade han mig för hjärtat, och jag var ”den finaste jag vet”, och han frågade vilka dagar jag var ledig denna vecka vilket var/är mån,ons,fre,lör och då sa han att vi tar det direkt på måndag för han saknade mig så mycket. Från det till detta? Och det är som sagt så här det varit hela tiden. Inte undra på att man blir dum i huvudet...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 415
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 052
Senast: MJLee
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 075
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 804
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp