Deklaration 2021

Oktober om de inte ändrat, kollade eftersom jag skulle ut ur kyrkan innan deklarationen den här året och kom på det försent, igen.

Fast det är ju inte så att fönstret går ut för att man precis missat det. Själv gick jag ur kyrkan för många år sedan eftersom jag aldrig varit annat än intvingad medlem. Jag gick ur kyrkan för att jag aldrig någonsin velat vara medlem. Att man inte behöver betala tionde till kyrkan är mer som en liten bonus. Att man slipper finansiera sånt man inte vill finansiera.
 
Eftersom jag bor på en lantbruksegendom ska jag för första gången deklarera NE-blanketten. Vi har ingen verksamhet och har varken några inkomster eller gjort avdrag för underhåll osv.

Kan man bar fylla 0 i alla fält på NE-blanketten, eller blir det fel då?
 
Är det någon som vet hur det funkar med fyllnadsinbetalning? Jag sålde fonder förra våren under dippen som var på börsen och köpte sedan tillbaka dem i ett investeringssparkonto. I februari gjorde jag en fyllnadsinbetalning. När jag tittar på deklarationen nu så har jag en summa på slutet som restskatt men är ganska övertygad om att min fyllnadsinbetalning inte är medräknad i den summan. Är det någon som vet hur det fungerar?
 
Är det någon som vet hur det funkar med fyllnadsinbetalning? Jag sålde fonder förra våren under dippen som var på börsen och köpte sedan tillbaka dem i ett investeringssparkonto. I februari gjorde jag en fyllnadsinbetalning. När jag tittar på deklarationen nu så har jag en summa på slutet som restskatt men är ganska övertygad om att min fyllnadsinbetalning inte är medräknad i den summan. Är det någon som vet hur det fungerar?
Inbetalningen gjordes i år? Då finns ju det inte med på deklarationen, som gäller föregående år. Däremot har du ett fält i den digitala deklarationen där du kan fylla i egen betalning, kommer inte ihåg exakt när den dyker upp, men tror det är när du beräknar hur mycket du ska betala/få tillbaka
 
Eftersom jag bor på en lantbruksegendom ska jag för första gången deklarera NE-blanketten. Vi har ingen verksamhet och har varken några inkomster eller gjort avdrag för underhåll osv.

Kan man bar fylla 0 i alla fält på NE-blanketten, eller blir det fel då?
Jag behövde också lämna uppgifter på NE-blankett, det var lite krångligt men det finns info om detta. Du måste göra det via datorn. Längst uppe fyllde man i vilken typ av verksamhet (lantbruksfastighet). Kommer inte ihåg exakt, men du ska fylla i om du är ansvarig för deklarationen/har fått hjälp eller något, sen är det två frågor där du ska svara ja eller nej, spara, gå tillbaka och ta bort, då får du välja varför den ska tas bort och kan då välja typ ”verksamhet bedrivs ej”. Minns inte riktigt eftersom min redan är inskickad.
 
Inbetalningen gjordes i år? Då finns ju det inte med på deklarationen, som gäller föregående år. Däremot har du ett fält i den digitala deklarationen där du kan fylla i egen betalning, kommer inte ihåg exakt när den dyker upp, men tror det är när du beräknar hur mycket du ska betala/få tillbaka
Tack, det var så jag trodde att det var. Om inte annat stämmer det mycket bättre med slutsiffrorna
 
Eftersom jag bor på en lantbruksegendom ska jag för första gången deklarera NE-blanketten. Vi har ingen verksamhet och har varken några inkomster eller gjort avdrag för underhåll osv.

Kan man bar fylla 0 i alla fält på NE-blanketten, eller blir det fel då?
Jag har skrivit noll, både i år och förra året.
Har ingen verksamhet, sambon har dock 'på sin halva'.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Scannade papper KU25 jag fick från Wolksvagen för mitt billån. Försöker lägga in den i deklarationen, men får felmeddelande "Kontrollera...
Svar
7
· Visningar
329
Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
22 293
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
866
Senast: tornblomma
·
Juridik & Ekonomi Jag vill börja jobba på ett ställe som tyvärr medför längre resor igen. Jag har säkert råd, men det blir inte mycket marginaler kvar...
2
Svar
25
· Visningar
1 611
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp