Deklaration 2021

Vad jag förstår gällande arbetskläder är det endast skyddskläder och enbart om jobbet kräver skyddskläder (t.ex. skor med stålhätta). Jag har dessutom för mig att man enbart får för över ett visst belopp (tror det är kostnader över 5000kr). Jag har aldrig kunnat dra av för varken kläder eller arbetsverktyg, inte ens när jag frilansade (anställd frilansare) och alltså behövde tillhandahålla alla kläder samt utrustning själv för reglerna är rätt snäva.

Aha okej jag förstår. Tack.
 
Jag fick tillbaka typ 4000 kr - helt okej! Jag får ju betalt från upp till 6 olika ställen (fast anställd + förtroendeuppdrag som facklig och politiskt), så jag måste ha att dom drar extra från jobbet (där jag får mest pengar per år) annars riskerar jag att få betala.
Min man som har ett ganska stort årsarvode från politiken (ordförande i en nämnd) måste ha att dom drar extra från typ alla ställen (också förtroendevald facklig + politik) annars får han kvarskatt på typ 40 000. I år fick han "bara" 8000, så det får man vara glad för. Han har försökt att balansera det i flera år för att få ner det till noll, men förra året var det ett ställe han knappt tog ut något ifrån p.g.a inställda uppdrag p.g.a corona och vips - kvarskatt.

Lite överraskande var det att jag tjänat nästan 50 000 mer på årsbasis jämfört med året innan.
 
Pjjuu, får tillbaka 11 000:-.

Längtar dock redan till nästa år när jag kommer att få tillbaka ca 100 000:-. Då blir det party! :laugh:
 
Skulle in och deklarera igår tänkte jag. Ser att jag ska fylla i en extra blankett och öppnar den. Andelar i fåmansföretag.. Och jag ser mest ut såhär :confused::confused:O_o:crazy::confused::confused::wtf:

Tur man har revisor och ekonom för företaget :laugh:
 
Förjävligt man ska behöva vänta vid ändringar. La till för körning till och från jobb. Får vänta tydligen, behövde jag inte göra sist jag gjorde det.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Scannade papper KU25 jag fick från Wolksvagen för mitt billån. Försöker lägga in den i deklarationen, men får felmeddelande "Kontrollera...
Svar
7
· Visningar
347
Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
22 552
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
870
Senast: tornblomma
·
Juridik & Ekonomi Jag vill börja jobba på ett ställe som tyvärr medför längre resor igen. Jag har säkert råd, men det blir inte mycket marginaler kvar...
2
Svar
25
· Visningar
1 612
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp