Deklaration 2021

Tittade i förmiddags och inga pengar. Läste dock här nu att folk fått sina pengar på eftermiddagen så gick in och kollade igen, och mycket riktigt nu fanns de där!! :D
 
Förjävligt man ska behöva vänta vid ändringar. La till för körning till och från jobb. Får vänta tydligen, behövde jag inte göra sist jag gjorde det.
Se då till att jämka istället så att du får skattepengarna löpande under inkomståret.
Härligt förresten att du har så högt förtroende för Skatteverket att du förväntar dig att de ska hinna granska alla reseavdrag på 3 veckor:-)
 
Blev något förvånad när jag var in och såg att jag hade extra mycket pengar på kontot.
Trodde återbäringen skulle komma senare.
 
Jag får vänta på mina till midsommar. Deklarerat i morse så inte så konstigt. Tänkte ha återbäring (är bara ett par tusenlappar) som fickpengar under sommaren till fika, glass, lunch ute och onödiga villhöver köp så det blir bra om de kommer lagom till dess.
 
Åh, jag har inte börjat min deklaration ännu, måste börja ta tag det, men jag har börjat krångla till det så för mig :)
Ägare till ett fåmansföretag (här måste jag även sätta slutpunkten på årsredovisningen, även om det inte i sig påverkar årets deklaration)
Ärvt en lantbruksfastighet med litet skogsbruk (här påbörjade jag dock deklarationsarbetet i går genom att chatta med skatteverket och lycksaligt få veta att jag kan skjuta upp NE-blanketten till nästa år)

Så egentligen är det bara att ta tag i det hela och inse att nästa år blir det ännu roligare. Ja, jag vet att man kan ta hjälp, men jag tycker om att lära mig.
 
Jag fick mina pengar i onsdags! 4900 kr, så det är helt okej. Betalar ju in extra under året för att inte få kvarskatt eftersom jag får betalt från flera olika ställen.

Maken fick tyvärr betala, men "bara" 8000 kr den här gången iaf.
 
En fråga som inte har direkt med deklaration att göra, men kanske klokt folk i denna tråd har koll på det:
Har egen firma. En kompis lånar ofta när det kniper för henne nån tusenlapp av mig och swishar sen tillbaka (dessa överföringar görs förstås på mitt privata konto).
Kan detta leda till problem för mig vid ev. revision, att skatteverket kan tro att det är oredovisade inkomster i företaget?
 
En fråga som inte har direkt med deklaration att göra, men kanske klokt folk i denna tråd har koll på det:
Har egen firma. En kompis lånar ofta när det kniper för henne nån tusenlapp av mig och swishar sen tillbaka (dessa överföringar görs förstås på mitt privata konto).
Kan detta leda till problem för mig vid ev. revision, att skatteverket kan tro att det är oredovisade inkomster i företaget?
Från helt novis. Skulle inte vara oroliga för problem om jag kunde visa på att jag betalat samma belopp till kompisen som jag får tillbaka. Alltså inte kontanter till kompis och swish tillbaka som exempel.
 
Äntligen har jag deklarerat - jeez vad skönt att slippa bry mig om nån bilaga! Anyways, drygt 600:- tillbaka och så lite avdrag på det, så det blir några tusenlappar totalt i juni (förhoppningsvis). Jag känner mest att det är så himla skönt att det är gjort!
 
Nån som vet när en senast behöver gå ur kyrkan för att det ska märkas på nästkommande deklaration?
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Scannade papper KU25 jag fick från Wolksvagen för mitt billån. Försöker lägga in den i deklarationen, men får felmeddelande "Kontrollera...
Svar
7
· Visningar
349
Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
22 595
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
874
Senast: tornblomma
·
Juridik & Ekonomi Jag vill börja jobba på ett ställe som tyvärr medför längre resor igen. Jag har säkert råd, men det blir inte mycket marginaler kvar...
2
Svar
25
· Visningar
1 613
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp