Deklaration 2021

Det är en skröna:-)

"Det är utskicken av deklarationen 2017 till alla svenskar med digital brevlåda som inleddes exakt klockan 15 i dag.

Alla som senast den 1 mars registrerade sig för digital brevlåda får sina deklarationer levererade i sina digitala brevlådor. Sammanlagt 1,1 miljoner svenskar får sina deklarationer digitalt under den de närmaste dygnen.

– Det finns ingen uppdelning på kö, geografiskt område eller postnummer. Det är helt enkelt slutsiffran i personnumret som styr, säger verksamhetsutvecklare Johan Schauman på Skatteverket
."

https://www.expressen.se/dinapengar/nu-borjar-deklarationer-for-2017-att-skickas-ut/
 
"Det är utskicken av deklarationen 2017 till alla svenskar med digital brevlåda som inleddes exakt klockan 15 i dag.

Alla som senast den 1 mars registrerade sig för digital brevlåda får sina deklarationer levererade i sina digitala brevlådor. Sammanlagt 1,1 miljoner svenskar får sina deklarationer digitalt under den de närmaste dygnen.

– Det finns ingen uppdelning på kö, geografiskt område eller postnummer. Det är helt enkelt slutsiffran i personnumret som styr, säger verksamhetsutvecklare Johan Schauman på Skatteverket
."

https://www.expressen.se/dinapengar/nu-borjar-deklarationer-for-2017-att-skickas-ut/
Då ska man vara glad att man har 01 alltså :D
 
"Det är utskicken av deklarationen 2017 till alla svenskar med digital brevlåda som inleddes exakt klockan 15 i dag.

Alla som senast den 1 mars registrerade sig för digital brevlåda får sina deklarationer levererade i sina digitala brevlådor. Sammanlagt 1,1 miljoner svenskar får sina deklarationer digitalt under den de närmaste dygnen.

– Det finns ingen uppdelning på kö, geografiskt område eller postnummer. Det är helt enkelt slutsiffran i personnumret som styr, säger verksamhetsutvecklare Johan Schauman på Skatteverket
."

https://www.expressen.se/dinapengar/nu-borjar-deklarationer-for-2017-att-skickas-ut/
Ok, då mindes jag fel.
 
Har lån, så ränteavdrag blir det. Sen flyttade jag bortåt en bra bit förra våren, så måste göra större reseavdrag i år. Blir till bilservice som jag får göra oftare och resten, om nått blir över, får gå in på sparkontot.
 
Blir väl en 35 000 kr att betala in, om jag kalkylerat rätt.

Har en ingen komplicerad deklaration med många ändringar går det ju att logga in och titta på sin kontrolluppgift och göra matematiken redan nu.
 
Så länge det bara är glada skattebesked, så kan jag nog leva med att vänta de extra dagarna som det handlar om när man står sist i kön. :)

Jag är mest nyfiken på första hela året med skattereduktion för mikroproduktion av solel. Minns att jag blev glatt överraskad förra året eftersom jag oftast brukat få tillbaka runt 100 eller 200 kr. Men plötsligt ramlade det ändå in några tusen från SKV, trots att jag bara haft solelproduktion att räkna in från september och framåt. Så har goda förhoppningar på lite mer detta år!
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Scannade papper KU25 jag fick från Wolksvagen för mitt billån. Försöker lägga in den i deklarationen, men får felmeddelande "Kontrollera...
Svar
7
· Visningar
356
Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
22 980
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
897
Senast: Raderad medlem 68338
·
Juridik & Ekonomi Jag vill börja jobba på ett ställe som tyvärr medför längre resor igen. Jag har säkert råd, men det blir inte mycket marginaler kvar...
2
Svar
25
· Visningar
1 643
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp