Del II Valp 2022

Isolerat Harrys igloo i sadelkammaren ❄️
IMG_20230916_150118.jpg
 
Harry är ganska trögstartad när det kommer till mat. Han har fri tillgång på torrfoder och tugg, vissa dagar äter han skapligt, vissa dagar knappt alls. När han väl kommer igång att börja äta så tuggar han glatt i sig.
Det är samma med det han får av oss. Han tigger aldrig och ger men honom en bit kyckling tex tuggar han i sig den och kommer på att, oj så gott! Har du en till?

Vi ger katternas torrfoder som godis när vi är ute, det luktar starkt, är pyttebitar och kladdar inte. Det gillar han!
En av våra katter drar ut torrfoder med tassen på bänken och undersöker varje bit noga innan hon väljer vilken hon vill ha, omständig much 😆
De andra katterna vill inte äta hennes ratade bitar som ligger kvar på bänken, de äter ur skålen som vanliga katter.
Så de blir godis till Harry och de dagar han ätit dåligt brukar vi strössla över några över torrfodret, bara han kommer igång så brukar halva skålen slinka ner.
Och ja, vissa dagar äter han ur skålen, vissa dagar ska vi lägga det på mattan och vissa dagar duger inte mattan, då ska det ligga på golvet 😆
Hög igenkänning!
 
Glömt att uppdatera här
Mitt lilla skrufs är fortfarande en liten sjövild skit men hon har ju tid på sig att växa färdigt, är ju bara 1,5 år. Ser ut som en liten spink jämfört med mina 2 vuxna tjejer.
Hon har gjort ett fint BPH, ställts ut med excellent, ck och placering i bästa tik, blivit bästa junior och har nu gått upp i unghundsklass. Vi tränar på med sikte på spårappell, lydnad startklass, rallylydnad, viltspår och nosework. Anlagsklassen viltspår är inbokad i slutet av månaden. Hon ska röntgas och ögonlysas någon gång i år också.
 

Bifogade filer

  • norrköping_juni_2023_1.jpg
    norrköping_juni_2023_1.jpg
    86,3 KB · Visningar: 38
Vi klämmer ur det sista ur utställningssäsongen som junior och idag blev det cert i Norge för Lancelot. Nästa vecka är det dags för MH med 8 av 9 ur kullen (nummer 9 bor i Norge). Vi tränar mot bruks och eventuellt IGP men det är långt kvar, stadga finns inte på kartan än. ;)

PXL_20230916_141151751.PORTRAIT.ORIGINAL.jpg
 
Var hemma hos sambons föräldrar förut. Harry lekte med Putte och hade hur kul som helst tills han blev stucken i benet av ett bi 😅
Han skrek så vi trodde han skulle dö. Kunde dra ut taggen och nu mår han bra igen. Han är som sagt väldigt dramatisk och väldigt högljudd när det är synd om honom.
Ruben klev på ett bi på samma ställe, skakade lite på tassen och efter att biet var väck var allt bra igen. Harry är inte riktigt av samma virke.
Blev inte svullet, han blev antagligen mest rädd.
Oj! Men de är faktiskt en fördel när de skriker till. Bökigt med djur som inte visar smärta om man inte är helt säker på vad som hänt 🙃

Knut har blivit stucken flera gånger o inte sagt nått men när en stack han på pungen skrek han till 🥲
 
Idag försökte supersnuzzen rädda mig från ett vildsvin. 😱🐗
Vi var ute och plockade svamp i godan ro, när det plötsligt rusade fram en grisjävel max 10 meter framför oss!
Som tur var blev den lika rädd som jag, så den sprang iväg. Men Lova blev arg. Ok, vad arg hon blev! Ingen skrämmer hennes matte sådär! :mad:
Jag hade lina på henne, så jag hann trampa på den innan hon försökte sätta av efter grisen.
6,4 kg dvärgschnauzer mot ett fullvuxet vildsvin. Jag undrar hur hon tänkte att hon skulle vinna den matchen, om hon hunnit ikapp den?

Jag var skärrad en bra stund efteråt och det märkte Lova. När jag satt på huk och plockade svamp, kröp hon upp i mitt knä och gav mig en massa pussar. "Såja, matte. Ingen fara. Jag räddar dig!"
Sen var hon på sin vakt hela tiden och klättrade upp på stenar nära mig för att få bättre översikt. 😅
Jag kände lukten av den, så den höll sig ändå rätt nära.
 
Stella blev attackerad idag💔
Hon var hemma hos min mamma som är hundvakt när jag jobbar. Dom skulle ut och gå promenad. Precis när de kommer ut på vägen vid huset så kommer grannens boxer och bara flyger på henne. Stella hann inte ens se den komma bakom buskarna.
Som tur är gick det bra. Inga skador men chockad och rädd Cocker spaniel. Hon som redan är så osäker 🥺
Mamma ringde mig på jobbet och stört tjöt så trodde först hon var död. Hon blev lika rädd som Stella tror jag. 💔
 
Stella blev attackerad idag💔
Hon var hemma hos min mamma som är hundvakt när jag jobbar. Dom skulle ut och gå promenad. Precis när de kommer ut på vägen vid huset så kommer grannens boxer och bara flyger på henne. Stella hann inte ens se den komma bakom buskarna.
Som tur är gick det bra. Inga skador men chockad och rädd Cocker spaniel. Hon som redan är så osäker 🥺
Mamma ringde mig på jobbet och stört tjöt så trodde först hon var död. Hon blev lika rädd som Stella tror jag. 💔

Nej men fyfan så tråkigt 🥺 stackars Stella.

När de väl kommer en hund fram lös till oss ska den ALLTID på Gry (min äldre hund som är rädd)
Det är så typiskt och häromdagen skrek hon rätt ut.
Nu kan jag släppa fram Knut istället (inte i alla fall) men beror på ras. Då släpper jag Knut lös och då bromsar han den andra hunden.
Knut är så klok fast han är så ung ❤️
 
Igår var det ett grönt äpple, idag var det vår Aloe Vera i sovrumsfönstret som var totalt livsfarlig och behövde skällas ut. Den har bara stått för där i två år 🙄
Ledsnade på tönten och tog en promenad istället. De asfalterar i vårt område, karavan med lastbilar, diverse maskiner och en drös gubbar i varselkläder. Harry spatserade förbi med 1 meters marginal utan att bry sig det minsta. Det bullrade, rök och luktade som sug bör men det var tydligen inte alls något att bry sig om, till skillnad från äpplen och krukväxter 😆
Unghundar 🙄

Har hittat ett supersmarrigt godis, Harry älskar räkor och detta luktar verkligen räka 😁
Antistressbiten är jag dock skeptisk till.

IMG_20230920_155334.jpg
 
Igår var det ett grönt äpple, idag var det vår Aloe Vera i sovrumsfönstret som var totalt livsfarlig och behövde skällas ut. Den har bara stått för där i två år 🙄
Ledsnade på tönten och tog en promenad istället. De asfalterar i vårt område, karavan med lastbilar, diverse maskiner och en drös gubbar i varselkläder. Harry spatserade förbi med 1 meters marginal utan att bry sig det minsta. Det bullrade, rök och luktade som sug bör men det var tydligen inte alls något att bry sig om, till skillnad från äpplen och krukväxter 😆
Unghundar 🙄

Har hittat ett supersmarrigt godis, Harry älskar räkor och detta luktar verkligen räka 😁
Antistressbiten är jag dock skeptisk till.

Visa bifogad fil 128391
Ooh, det godiset kanske vore något för Lovis! Hon älskar räkor och räkost. :d
 
Jag la två kortare spår (klöv + blod) idag. Vi har inte tränat sedan när löpet var i startgroparna, för sen var det ingen idé. Först besatt av att sniffa och kissa överallt och sen mensvärk och illamående.
Nu är hon dock näääästan som vanligt och har visat vilja att träna på t ex kantarellsök och trick.

Det gick sådär... 😅
Många färska slag som störde och alldeles för mycket kantareller i närheten av spåret. Hon blev superglad när hon fick leka med "Bambifoten", men sen ville hon visa mig alla kantareller istället.
Så nu har vi plockat ÄNNU mer svamp. :angel:
Sambon tycker inte att jag ska plocka mer, men både jag och Lova har röstat ner honom. Nu ger vi bort det mesta, så det är inte så att jag tvingar honom att äta kantareller varje dag. Vilket jag iofs inte tycker vore så hemskt. Gott och gratis!
 
Igår fick Knut simma ordentligt för matte var lite trött (Knut är VÄLDIGT pigg just nu)
Sen skulle vi sitta lugnt i centrum av stadsdelen vi bor i. Han låg mest på rygg och sprattlade med benen 🤣

Annars har han börjat sova bredvid mig en stund när vi lägger oss ❤️ de är så mysigt
 
…och jag som skulle vara så noga med ensamhetsträning, inkallning, bilåkning och miljöträning… inget av det sitter. Hundstackarn visade sig bli åksjuk, mattebunden till max, väldigt viltintresserad och snabb som en vind
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
24 25 26
Svar
504
· Visningar
13 079
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
795
Senast: Lutten
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
79 80 81
Svar
1 605
· Visningar
53 228
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 764
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp