Del II Valp 2022

Bästa soffpotatisen! 🥰

eEPPgtE.jpg
 
Tycker det är skönt att även om Knut kräver ganska mycket motion/stimulans så räcker det med en relativt kort morgonrunda. Vi tränar lite, han springer lös men sen är det frukost som gäller!
Nu ska jag gå upp i tid på jobbet (idag) så tanken är att de är ensamma varje morgon 3 timmar :)

Annars bävar jag för den där jäkla armbågsröntgen... 14de ska vi dit igen
 
Tycker det är skönt att även om Knut kräver ganska mycket motion/stimulans så räcker det med en relativt kort morgonrunda. Vi tränar lite, han springer lös men sen är det frukost som gäller!
Nu ska jag gå upp i tid på jobbet (idag) så tanken är att de är ensamma varje morgon 3 timmar :)

Annars bävar jag för den där jäkla armbågsröntgen... 14de ska vi dit igen

Vad jobbigt ❤️
 
Kom på att jag helt har glömt bort att uppdatera om Wallan sen förra tråden!

Hon har hunnit bli 1,5 år. I våras gjorde hon ett MH med sina syskon. Det blev ett trevligt MH där hon följde rasspindeln.

Hon har hunnit ställas ut en gång som valp och två gånger som junior. En förstaplats med Hp som valp, hon kom 4 på MyDog i fjol och nu i sommras en andraplats med cert. Excellent alla tre gångerna.

Vi har gått lite kurser för kul skull men annars är det mest skogen och hänga med oss på allt som hör livet till som gäller. Hon har blivit rutinerad på att resa, gå på restaurang och vara i sociala miljöer.
Hon har blivit en jättetrevlig tjej. Lugn och sansad. Säger inte så mycket mer än i vissa hundmöten men är aldrig ”skällig”. Älskar alla, folk som hundar. Helt enkelt trygg och stabil men har en del känslor fortfarande.
Och så är hon supergosig av sig😍

IMG_6035.jpeg
 
IMG_20230908_094706474.jpg

Vi åkte till doktorn i måndags, men som tur var kunde vi utesluta både pyo och pankreatit.
Diagnosen blev "mensvärk" och Lova mår mycket bättre efter att ha fått lite medicin mot illamående. Hon är fortfarande väldigt petig med maten, men äter iaf det som passar för tillfället. 😁
Bättre än att inte äta alls och fastna i en ond cirkel med illamående pga tom mage.

Idag var vi ute och sniffade i skogen i 3,5 timme. I alldeles lagom tempo för en löpande lite snuzze, som var helnöjd med att strosa runt någon meter från mig, lukta på allt möjligt, tugga på en pinne, käka lite hjortbajs m.m. Att gå vanlig promenad med henne nu är halvt omöjligt. Hon är som ett ankare ibland och lägger sig platt som hon inte får sniffa och kissa överallt hela tiden.
Det här var mycket bättre! Inget revirpinkande i skogen, men många andra intressanta dofter.
Jag var nästan stilla i en timme på det bästa stället jag hittade, så hon fick gott om tid att sitta och filosofera och slicka sig. 😅

Vi tränade några frysmarkeringar på kantareller och hon gjorde några självmant. På två ställen visade hon mig faktiskt kantareller som jag inte själv sett innan. Annars har det mest varit jag som hittat först och sen har jag passat på att träna på det vi hittat. 😊
 
Visa bifogad fil 127559
Vi åkte till doktorn i måndags, men som tur var kunde vi utesluta både pyo och pankreatit.
Diagnosen blev "mensvärk" och Lova mår mycket bättre efter att ha fått lite medicin mot illamående. Hon är fortfarande väldigt petig med maten, men äter iaf det som passar för tillfället. 😁
Bättre än att inte äta alls och fastna i en ond cirkel med illamående pga tom mage.

Idag var vi ute och sniffade i skogen i 3,5 timme. I alldeles lagom tempo för en löpande lite snuzze, som var helnöjd med att strosa runt någon meter från mig, lukta på allt möjligt, tugga på en pinne, käka lite hjortbajs m.m. Att gå vanlig promenad med henne nu är halvt omöjligt. Hon är som ett ankare ibland och lägger sig platt som hon inte får sniffa och kissa överallt hela tiden.
Det här var mycket bättre! Inget revirpinkande i skogen, men många andra intressanta dofter.
Jag var nästan stilla i en timme på det bästa stället jag hittade, så hon fick gott om tid att sitta och filosofera och slicka sig. 😅

Vi tränade några frysmarkeringar på kantareller och hon gjorde några självmant. På två ställen visade hon mig faktiskt kantareller som jag inte själv sett innan. Annars har det mest varit jag som hittat först och sen har jag passat på att träna på det vi hittat. 😊

Låter så härligt! Önskar att jag hade 3,5 timme att bara strosa i skogen 😍
 
Harry kan vara så extremt dramatisk och töntig 😅
Kan ligga och sova, vakna upp och vara rädd för något random föremål.
Nu sprang han ut i hallen, såg något där som var farligt, tillbaka till vardagsrummet ä, satte sig på armstödet och skällde mot hallen 😆
Ingen hund för den som själv är lite harig 😁
IMG_20230911_195324.jpg
 
Harry fortsätter vara en duktig liten hund ❤️
Idag var vi i djuraffären och provade ut ett vintertäcke, hittade en modell som satt riktigt bra på honom, han rör sig obehindrat och det finns plats för en overall under utan att det blev stort och klumpigt.
Var även inne på HD en sväng, han gick lugnt och fint och tittade på hojar. Mötte en klubbkompis till sambon som han hälsade på trots att han såg lite obehaglig ut, en jätte i mc-ställ 😁
Vår fina lilla glädjespridare 😍
IMG_20230915_144944.jpg
 
Min lilla tjej har äntligen börjat simma! Jag som velat att vi ska simma en dag i veckan i vinter men tänkt att jag får avvakta om det inte släpper och hon vågar där vi brukar plaska i sjön. Vill inte tvinga ner henne i en pool om hon tycker det är obehagligt, men nu så! Igår simmade hon tio meter ut för att hämta en leksak!
Vi ska få låna en flytväst av en kompis så ska jag se vad hon tycker om det.

Vi cyklade en del i somras men har undvikit det nu någon vecka då när belastningen blev högre började hon spåra och gå på 3 spår, så jag ska boka in henne till en leg. sjukgymnast för att kolla upp henne. Det kan ju vara att hon har en c-höft.
 
Harry har rundat på sig lite 😊
Han är fortfarande smal, vilket är bra, han är dock inte lika benig. Har fyllt i lite över ryggen, rumpan och bröstet. Väger 4.3 kg nu, vi gissade på att han skulle sluta på 5 kg men det är nog tveksamt om han blir så stor. Pappan väger 6 kg och mamman 5 kg, hans syster är lite mindre än Harry och hans bror är redan större än pappan.

Min petit vägde 4.3 kg som vuxen, han var lägre än Harry med kortare ben och rygg, såg mer ut som en liten mops. Harry är mer som en strävhårig vinthund.
IMG_20230915_095541.jpg
 
Var hemma hos sambons föräldrar förut. Harry lekte med Putte och hade hur kul som helst tills han blev stucken i benet av ett bi 😅
Han skrek så vi trodde han skulle dö. Kunde dra ut taggen och nu mår han bra igen. Han är som sagt väldigt dramatisk och väldigt högljudd när det är synd om honom.
Ruben klev på ett bi på samma ställe, skakade lite på tassen och efter att biet var väck var allt bra igen. Harry är inte riktigt av samma virke.
Blev inte svullet, han blev antagligen mest rädd.
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
24 25 26
Svar
504
· Visningar
13 070
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
795
Senast: Lutten
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
79 80 81
Svar
1 602
· Visningar
53 149
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 764
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp