Bukefalos 28 år!

Dela av box

Sv: Dela av box

Det är INTE tillåtet att ha en box som man passerar igenom av brandskyddsskäl. Du skulle få underkänt av en djurskyddsinpektör. Sen undrar jag om måtten håller? Kolla på SJV's hemsida för kortaste tillåtna boxväggslängd. Under djurskydd, saknummer L101.
 
Sv: Dela av box

Du kan alltid bygga en del av väggen fast, och en del som skjut/fösbar för att undvika instabilitet.

Det var min tanke från början, men din idé om en hel mellanvägg som flyttas var så himla smart! :idea: Det gäller som sagt bara att få den tillräckligt stadig utan att bli för tung...
 
Sv: Dela av box

Det är INTE tillåtet att ha en box som man passerar igenom av brandskyddsskäl. Du skulle få underkänt av en djurskyddsinpektör. Sen undrar jag om måtten håller? Kolla på SJV's hemsida för kortaste tillåtna boxväggslängd. Under djurskydd, saknummer L101.

Ang. måtten så är det inga problem, jag skulle inte funderat på att dela av boxen om måtten inte hade varit ok.
Det där med brand ska jag kolla upp men min kontakt på försäkringsbolaget.
 

Liknande trådar

Anläggning Finns säker gamla trådar kring detta men ville ändå ha lite input. Jag har min häst hemma på egen gård, ihop med en annan häst som...
Svar
18
· Visningar
1 643
Senast: Solis
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 691
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 618
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 123
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Hundbeteende
  • Hotellrum eller stuga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp