Bukefalos 28 år!

Dela stall med idioter...

Sv: Dela stall med idioter...

Nu får ni bli hur sura ni vill på mig, men oavsett vad någon annan säger så är hästfolk, har alltid varit och kommer alltid o vara, kända för att vara speciella! Och jag tror jag vet varför. Man vill vara bäst, ha finast häst, bäst tränare, finast grejer mm.
Konflikter uppstår vart man än vänder sig i hästvärlden. Det hör på något sätt tyvärr till.

Så, vad jag tror i det hela är att tjejen som blev förbannad har varit sur på dig redan innan och hade nu ett ypperligt tillfälle att slänga ur sig sina aggretioner. Om nu din version är den rätta!

Mitt tips; Skit i henne och ignorera henne en tid framöver. Var inte den som är den utan var lika trevlig mot henne som du är mot alla dina andra stallvänner! Detta gör då att honkänner sig skyldig och så småningom kanske pratar med dig om det och reder ut de.

Jag hoppas det löser sig för stallbråk är något av de värsta som finns.

Och det här med att skriva på tavlan.. Det farligaste som finns! nog sagt om de.

Lycka till med allt! och hoppas inte din häst gjorde sig illa vid sina små utflykter :)

/S.
 
Sv: Dela stall med idioter...

Nu får ni bli hur sura ni vill på mig, men oavsett vad någon annan säger så är hästfolk, har alltid varit och kommer alltid o vara, kända för att vara speciella! Och jag tror jag vet varför. Man vill vara bäst, ha finast häst, bäst tränare, finast grejer mm.
Konflikter uppstår vart man än vänder sig i hästvärlden. Det hör på något sätt tyvärr till.

Så, vad jag tror i det hela är att tjejen som blev förbannad har varit sur på dig redan innan och hade nu ett ypperligt tillfälle att slänga ur sig sina aggretioner. Om nu din version är den rätta!

Mitt tips; Skit i henne och ignorera henne en tid framöver. Var inte den som är den utan var lika trevlig mot henne som du är mot alla dina andra stallvänner! Detta gör då att honkänner sig skyldig och så småningom kanske pratar med dig om det och reder ut de.

Jag hoppas det löser sig för stallbråk är något av de värsta som finns.

Och det här med att skriva på tavlan.. Det farligaste som finns! nog sagt om de.

Lycka till med allt! och hoppas inte din häst gjorde sig illa vid sina små utflykter :)

/S.


Ligger nog mkt i det du säger...


Nu när d gått några dar har ja hunnit lugna ner mej så nu lär jag inte bli förbannad av att träffa henne i stallet igen...

o nu har hon ju fått en grind av bara eltrådar som hon ville så nu har hon ingen anledning(som om hon hade det innan??)att inte stänga efter sej...

Inga skador skedda...:smirk:
 
Sv: Dela stall med idioter...

gud vad skönt att vi slipper sånt i vårat stall!!!! att det är väldigt mycket konflikter mellan hästmänniskor är ju inte så där jätteovanligt..speciellt med yngre tjejer som alla vet bäst och är duktigast..hoppas att det löser sig för dig nu..ni behöver tydligen sätta er ner tillsammans och bestämma lite nya regler...
 
Sv: Dela stall med idioter...

Jaha :D
Men du var är med vid uppvisningen i Kristianopel (två år sedan?)? Tycker jag känner igen din klänning på avataren :p
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Dela stall med idioter...

ja, det stämmer ;) Vi var med där och red i blåsten, höll på att skrämma livet av hästarna med min kjol :rofl:

Å vem är du då om jag får vara nyfiken
 
Sv: Dela stall med idioter...

Ja, nyfiken kan du allt få vara :rofl:
Nä, var och tittade eftersom jag var intresserad av AR, sen var jag med som sittande för J.L i sep. Året efter kom M.J upp och höll en lektion för mig. Efter det började jag rida för C.D :banana:
 
Sv: Dela stall med idioter...

gud vad skönt att vi slipper sånt i vårat stall!!!! att det är väldigt mycket konflikter mellan hästmänniskor är ju inte så där jätteovanligt..speciellt med yngre tjejer som alla vet bäst och är duktigast..hoppas att det löser sig för dig nu..ni behöver tydligen sätta er ner tillsammans och bestämma lite nya regler...

Förr var vårt stall mkt mer konfliktfyllt...men då var vi en hel drös me yngre tonåringar där oxå...så d va väl inte så konstigt kanske...
Dom som varit dom drygaste d senaste åren är faktiskt damerna på 40+....
O nya regler lär d inte bli tal om...på senaste stallmötet fick jag verkligen spänna ut taggarna för att få tanterna att ändra sej angående min radio eftersom dom hade redan en jättegammal regel som förbjöd denna...o man kan ju inte bara ändra på reglerna...!?

Efter mötet slutade dom förebildande tanterna att gömma undan min radio...:rofl:
 
Sv: Dela stall med idioter...

Förr var vårt stall mkt mer konfliktfyllt...men då var vi en hel drös me yngre tonåringar där oxå...så d va väl inte så konstigt kanske...

:rofl: :rofl: Förr var faktiskt du en av dom där yngre tonåringarna som susade omgring i skogen på en vild ponny och glömde insläppen titt som tätt.

Kommer ihåg när Hantel tröttnade på att vänta i hagen och gick in av egen maskin :D
 
Sv: Dela stall med idioter...

Det var precis d jag syftade på...;)
vilket låda vi höll...att inte Måna trillade av pinnen!
det är ju mkt behagligare i stallet idag jämfört med då...
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 542
Senast: Juli0a
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
942
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Jag har haft min häst sedan 2015 nu och vi kommer väldigt bra överens. Hon är väldigt ranghög och bestämd, visar tydligt missnöje men...
Svar
3
· Visningar
1 635
Foder & Strö Såhär års överöses man av artiklar, reklam från fodertillverkare mm på temat att ta in hästarna från betet och "stalla in". För mig är...
2
Svar
34
· Visningar
3 921
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp