Bukefalos 28 år!

Dela stall med idioter...

Sv: Dela stall med idioter...

Jag känner inte personen du har problem med, men någonting jag känner till är att det är aldrig ens del att två träter. Du hanterade inte denna situationen på ett bra sätt och din häst verkar ju vara ett monster enligt din beskrivning.


Om hästen blir så rädd och stressad varför drar han inte åt andra hållet. Varför sprängen han grinden?? Hästar är flyktdjur!! Eller var det så att du satte på grimskaftet innan du öppnade grinden?


Detta gör att du behandlar henne precis lika respektlöst som du har beskyllt henne för att behandla dej och din häst. Ingen utav er verkar ju förstå att lösa hästar innebär en säkerhetsrisk för andra människor, trafikanter mm mm.


Nej, det är fel på din attityd också!!! Tänk inte på er sjävla utan tänk på hästarnas och era medmänniskors säkerhet!!

Nej inget grimskaft på..men jag skulle precis ta ut han vilket han visste...o där hon stod hamnade inte hon precis framför med sitt gapande..+hennes hästar som är högre i rang närmade sej grinden bakifrån...Han är inget monster...hur Fan du nu kan få han t det??!
Han är därimot 3åring...

Att jag gjorde fel som lämnade henne med sina sj är jag medveten om men juist då stod inte hennes hästar högt i kurs..
 
Sv: Dela stall med idioter...

Dingelass:Tycker det är rent ut sagt barnsligt från hennes sida. Varför inte bara hjälpas åt? Mycket blir lättare när man pratar om saken och resonerar fram en bra lösning som passar båda.

Men varför ta in båda hästarna samtidigt? Är det inte bara lättare att den ena lär sej att vänta på sin tur att få komma in? Vi brukade hjälpas åt när vi tog in hästarna och ingen häst blev ensam kvar. Är det så svårt?

när jag har råkat ut för sådana människor har jag först sagt vad jag har tyckt, gett en logisk lösning och låtit personen komma med sitt förslag (om denne har nått bra ur häst/säkerhets synpunkt att komma med). Har personen inte bemött mej eller anklagat mej/utnyttjat mej o mina ponnyer på ett sådant sätt som inte är tolerant så har jag satt mej på tvären. Det jag har sagt ska respekteras speciellt när det gäller mina ponnyer. Attityden varit "du gör som jag säger med mina hästar!" och när dom har gjort det är allt bra och jag blir vänlig mot dom.

Ta upp det med stallägaren och försök komma på en lätt lösning. Hon kanske kunde få en varning om hon inte sköter allt bra ur säkerhetssynpunkten? Lösa hästar är inget man leker med...Hjälper inte det så finns alltid möjligheten att byta stall - tyvärr.

Sthu: Taskigt av dom. Vem försöker de skada? Om det är dej de försöker komma åt är det djurplågeri att låta en häst komma imellan. Iofs så hade jag bara gjort mitt och låtit de hålla på bäst de ville. Men det hade varit först efter att jag tagit upp ett stallmöte och berättat hur jag känner det. Hade det inte hjälpt hade jag inte ställt upp för dom. Hoppas det löser sej!
 
Sv: Dela stall med idioter...

Tycker inte heller att det är nödvändigt o ta båda hästarna på en gång...snarare tvärtom...
Men dom menar att dessa två hästar inte kan vara ifrån varandra varken ute elle inne...o d e ju deras hästar så vad gör man...??
D få helt enkel va...
 
Sv: Dela stall med idioter...

Mäh! 3 st (?) nu som känner till ditt stall! Vad ÄR det för skitstall du står i eg.??
 
Sv: Dela stall med idioter...

Haha.. jag har precis samma erfarenheter från samma stad :crazy:

Dessutom försökte jag lista ut vilket stall hon står i men det fanns för många allternativ med galna hästägare och stall ;) att välja på...
 
Sv: Dela stall med idioter...

Haha.. jag har precis samma erfarenheter från samma stad :crazy:

Dessutom försökte jag lista ut vilket stall hon står i men det fanns för många allternativ med galna hästägare och stall ;) att välja på...

Jag vet vilket stall det är :angel: och det är inte Grönadal
 
Sv: Dela stall med idioter...

Jag kommer bara på ett samhälle som skulle kunna motsvara R*****, men att de hade ett stall där visste jag inte... var liger det? Mot A**a**rp eller var ligger det?

Tråkigt att det skall vara så många stall där stämningen är hätsk.
 
Sv: Dela stall med idioter...

Men hade det inte varit för just den här familjen så hade allt varit OK i stallet...För några år sen var d ju värre...

haha...kan till o med skratta åt det nu...fanns då ett par olika tanter med väldigt olika o bestämda tycken om allt o alla...o allihop visste bäst!
 
Sv: Dela stall med idioter...

Haha.. jag har precis samma erfarenheter från samma stad :crazy:

Dessutom försökte jag lista ut vilket stall hon står i men det fanns för många allternativ med galna hästägare och stall ;) att välja på...

Är du med karlskornit??;)
Har vårt stall såå dåligt rykte elle hur visste du...?
Sj e ja faktiskt i övrigt rätt nöjd me stallet o folket däri..står iof på "rätt" ände av stallet...;)
 
Sv: Dela stall med idioter...

Tror du tänker fel.
Rubens stall ligger precis nedanför ridskolan ;)

Lyckeby?? Man undrar ju lite vart för någonstans det är på detta viset..:crazy: Lider med TS.

Förresten: rider du (eller har) för J.L-sson?

/Nästan också kalskronit :p
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Dela stall med idioter...

Nä, jag har inte varit med å ridit för henne, bara varit med "på marken" ;)
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 548
Senast: Juli0a
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
942
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Jag har haft min häst sedan 2015 nu och vi kommer väldigt bra överens. Hon är väldigt ranghög och bestämd, visar tydligt missnöje men...
Svar
3
· Visningar
1 635
Foder & Strö Såhär års överöses man av artiklar, reklam från fodertillverkare mm på temat att ta in hästarna från betet och "stalla in". För mig är...
2
Svar
34
· Visningar
3 921
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp