Deltidsfoder?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare brom
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 868
B

brom

Jag har lagt en tråd på juridik om vad som bör vara med i avtalet, men verkar inte få några svar. Därför ändrar jag frågan och ställer den lite mer allmänt: vad är era erfarenheter av deltidsfodervärdar? Fallgropar? Vad bör man tänka på?

Mitt största råd är att skriva ett ordentligt kontrakt.

Ta ett fodervärdskontrakt och ändra titeln?!

Som jag ser det: Är man delfodervärd har man helt ansvar mot hästen under de dagar man har hästen! Det som händer hästen under dagen ( rid och skötsel relaterat ) står den som fogade över hästen. Hag och alt stall skador skall båda stå för med andra ord : Dela på kostnaden.

Lika så skador på sadel , träns m.m

Vill du att delfodervärden skall vara med och betala hovslagare, vaccination m.m? skriv in det med

Man kan aldrig vara för noga när man skriver kontrakt.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
606
Senast: Lavinia
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
483
Senast: Freazer
·
Ekonomi & Juridik Hej! Har lite frågor ang. hästar som inte blivit färdigregistrerade och vad som kan vara viktigt att tänka på i detta fall. Kikar...
Svar
11
· Visningar
962
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag är i processen att börja leta lite jobb inom hästnäringen, jobbar just nu på Ridskola. Men känner att det är dags för något...
Svar
2
· Visningar
495
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Hjälp

Hund, Katt, Andra Djur