Bukefalos 28 år!

Den 20:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tillbaka från lydnadstävlingen! Den nedrans lilla sötkorven var otroligt övertaggad och hade behövt ösa ur sig det värsta innan tävling men hon var ju glad iallafall :D. Lyckades få in 159.5 poäng, ett halvt poäng mer behövdes till uppflytt :banghead:. Nöjd iallafall, det var som vanligt mest mattes fel alltihopa, hade jag kunnat hålla ihop och inte börjat garva när hon började busa efter första momentet så hade det troligen gått bättre. Tänk att man ska ha en clown till hund :rofl: :love:.

På lördag blir det inoff. agilitytävling, få se om vi lyckas ta oss runt (mest matte här igen som ska komma ihåg banan).
 
Nu smälls det fyrverkerier här, för andra dagen i rad. Mycket glad åt att ha helt oberörda hundar iaf... Klockan är ju fan inte ens 16, men det är klart, det är mörkt ute nu :meh:
 
Beslutsångest kring ras igen :o Har varit inställd på schipperke som nästa ras igen men det finns lite farhågor kring att det kanske blir för lite hund. Jag vill träna och tävla och det kan man absolut göra med schipperke, jag gjorde det med förra. Det är inte roligt att ha för mycket hund men det är inte roligt att ha för lite heller.

Nu ska en kompis kelpietik paras med en intressant hane på nästa löp. Jag gillar tiken så nu blev jag sugen på en ny kelpie istället. Jag vet ju vad det innebär att ha båda raserna så nu blir det till att fundera igen, jag som trodde jag hade bestämt mig :D

Spännande!
Vill du PM:a kombon till mej bara för att jag är nyfiken :D
 
Har pysslat hemma hela dagen, och t.o.m bilen fick sig en (invändig) genomgång! Så nu är hundbilen i ordning igen (märkligt hur det kan bli oordning så fort i den, förstår inte vem som stökar ner så :angel:)

A318BA0C-1FA0-40C6-BCE1-8978A84CCBF1.jpeg
 
Nu smälls det fyrverkerier här, för andra dagen i rad. Mycket glad åt att ha helt oberörda hundar iaf... Klockan är ju fan inte ens 16, men det är klart, det är mörkt ute nu :meh:

:rage:Varför kan folk inte bara hålla sig till 12-slaget?!:rage:

Av den anledningen vågar jag inte ta med hundarna till jobbet i stan på fredag med risk för att det ska skjutas fyrverkerier när vi lunchrastar.
Stackars mamma får se till dom trots att hon är mitt i flytt och flyttstäd som ska va klart innan årsskiftet..
 
Har bestämt mig för att gå över på färskfoder nu. Har två stora anledningar och den ena är att Bobber behöver gå ner i vikt och det lyckades vi inte med oavsett vilket torrfoder han fick. Nr 2 är att Chiko har fått (haft hela tiden egentligen) klåda som börjar balla ur totalt nu så vi ska gå ifrån allt vad heter spannmål för att se om det är det som är problemet.
Så idag fick jag hemlevererat 50 kg Pondus. Förhoppningsvis ska detta göra susen nu :up:
 
Jag är hundlös tills nästa åååår. :arghh: Amy åkte till förra ägaren i förmiddags ihop med mina roomies och deras hund, de bor på vischan där det knappt smäller. Det är inte klokt hur snabbt jag vant mig vid ständigt hundsällskap, och så tomt och tyst det är hemma! :(
Enda fördelen är att jag städade innan så att sängen nu är (och kommer att förbli) sandfri. :D
 
Nu smälls det fyrverkerier här, för andra dagen i rad. Mycket glad åt att ha helt oberörda hundar iaf... Klockan är ju fan inte ens 16, men det är klart, det är mörkt ute nu :meh:
Här har det smällt i över en vecka. Vad är det för fel på folk?! :banghead: Tur att hundarna är skottfasta iaf men Alpina får inte längre gå lös på kvällsrundan. Sjukt onödigt om det skulle hända något..
 
Här har det smällt i över en vecka. Vad är det för fel på folk?! :banghead: Tur att hundarna är skottfasta iaf men Alpina får inte längre gå lös på kvällsrundan. Sjukt onödigt om det skulle hända något..
Folk är verkligen idioter. Jag bara väntar på att småkillar går ner i tunneln vid järnvägsstationen och börjar skjuta hejvilt där när det är folk igång. Det gjorde de minst två gånger förra året :grin: Även inne i centrum är det populärt att skjuta, men då skjuter de fyrverkerierna längs marken istället och då är det oftare tonåringar/unga vuxna istället för småkillar. Det gäller att planera noga hur och när promenaderna tas nu... Och jag måste verkligen bli noga med att ha på de rymningssäkra selarna nu också, inte bara halsbanden som jag annars har vid rastningsrundorna. Jag tar iaf för givet att även mina damer skulle bli rädda om någon skjuter fyrverkerier rakt mot dem.
 
Jag undrar hur det är att vara hund. Min pappas hund (labbe) går med nosen i princip konstant ner och snusar och snusar. Ibland galopperar hon en bit och sedan nosen i marken igen. Springer en cirkel och nosar. Hon måste se ett helt annat landskap än jag - som bara ser att det är mörkt och isigt. Det kan vara lite enerverande att stå i fem minuter och vänta på att hon ska nosa färdigt ibland.

Stackarn, ibland halkar hon också eftersom det verkligen är fruktansvärt underlag på stigen - jag ser var den är sandad men inte hon - och hon inte vill gå i skaren och det kan vara svårt att hålla ordning på fyra ben. :crazy: Inte så att hon trillar men det blir lite Bambi på is.
 
Jag har börjat tänka på vilka hundiga saker jag vill göra nästa år. Det är en del, men frågan är om jag kommer tycka mig ha råd ned något :cautious:.

Bph, ögonlysning, HD-röntgen (ev. ED-röntgen, men hans armbågar har redan röntgats en gång), tävlingsförberedande noseworkkurs, doftprov, kurs i viltspår, allmänlydnadskurs, fjällvandring, eventuellt andra kurser.

Jaja, vi får väl börja med rehabilitering och om allt övrigt blir för dyrt hoppas att vi kan träna med vänner och att det blir lagom hundväder hela året så man kan vara mycket ute och vara aktiv.
 
Jag letar ögonlysare, inte det lättaste här uppe. Den som brukar komma hit är sjukskriven! Suck vad krångligt :p
 
Min stackars hund har fått diarré. Har köpt Canikur och sedan blir det ris. Hon är redan så hungrig att jag fasar för att gå ut så hon kan tugga i sig vad hon hittar i snön. Det står på bipacksedeln att hon inte ska ha någon mat så länge hon går på kuren? Två doser givna, två till, 16 timmar. Vi kommer båda vara galna innan den är färdig.
 
Min stackars hund har fått diarré. Har köpt Canikur och sedan blir det ris. Hon är redan så hungrig att jag fasar för att gå ut så hon kan tugga i sig vad hon hittar i snön. Det står på bipacksedeln att hon inte ska ha någon mat så länge hon går på kuren? Två doser givna, två till, 16 timmar. Vi kommer båda vara galna innan den är färdig.

Nej såklart att hon ska ha mat. Det går bra att ge i samband med mat också. Finns hundar med magsjukdom som står på Canikur dagligen.
 
Min stackars hund har fått diarré. Har köpt Canikur och sedan blir det ris. Hon är redan så hungrig att jag fasar för att gå ut så hon kan tugga i sig vad hon hittar i snön. Det står på bipacksedeln att hon inte ska ha någon mat så länge hon går på kuren? Två doser givna, två till, 16 timmar. Vi kommer båda vara galna innan den är färdig.
Jag ger alltid sådant med vanliga maten om det är så att mina hundar är dåliga i magen för att de ätit något konstigt. Min tanke är att så fort det "konstiga" kommit ut igen så kommer hundens mage att hämta sig snabbt, och det där "konstiga" kommer nog ut snabbare om det puttas ut lite av massor av vanlig mat :p Det verkar stämma bra för mina hundar iaf. Sen jag slutade med att "låta magen vila" och "skonkost" osv så har mina hundar återhämtat sig extremt mycket snabbare än vad de gjort innan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
2
· Visningar
629
Senast: tott
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 256
Senast: zassoo
·
Övr. Hund En bild från i somras på min lilla räka. 😍 Ska vi köra en presentationsrunda nu i starten? Här är den gamla tråden.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
108 776
Senast: Vovve
·
Bukefalos Jag försökte svara och sedan multicitera ett inlägg men det dyker aldrig upp någon text eller ruta i svarsrutan där den ska dyka upp...
Svar
3
· Visningar
908
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp