Den 21:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ser ni henne på första bilden?

0C9CA24C-FF52-406C-9913-0827A92D581C.jpeg
 
Ser ni henne på första bilden?

Visa bifogad fil 29830

Här har vi tvärtom-problem, när hunden inser att vi närmar oss lägenheten på morgonpromenaden så stannar hon och vägrar komma om jag ropar. Jag brukar lösa det med att gå in på gräsmattan på innergården, då brukar hon lossna och hänga med mig. Eller så får jag gå och hämta henne men det är så tråkig.

När hon var yngre ville hon inte gå på promenad när hon löpte och då kunde hon stanna så där som din gör. Då gällde det att hitta något att gömma sig bakom för när hon inte såg mig brukade hon springa en bit tills hon såg mig igen 🙄
 
”Här sitter jag, tänker inte gå en meter till, för jag har redan bajsat och den här rundan är tråkig! Så det så!”

Visa bifogad fil 29828
(Inzoomad bild i nästa inlägg)

Japp, jag plågar den stackars ridgebacken med SAMMA runda på morgonpromenaden innan jobbet varje arbetsdag 😳😆 och hon har mycket starka åsikter om det! 😆 Det är ju tråkigt!

Jag går också samma runda. Det finns inte så mycket att välja på om man inte ska ut på den hårt trafikerade landsvägen. Men mina verkar älska sitt inrutade mönster. Skiter och pissar på samma ställen jämt 😊
 
Ammo har varit skadad (eller ja. Han har en skum rörelsestörning) och har vilat i 2 veckor, och ska vila helgen ut. Nu ska vi till uppfödaren för att spåra o sånt, fasar redan för 3h tåg med 2 byten tsm med en övertänd Ammo
 
Senast ändrad:
Jag går också samma runda. Det finns inte så mycket att välja på om man inte ska ut på den hårt trafikerade landsvägen. Men mina verkar älska sitt inrutade mönster. Skiter och pissar på samma ställen jämt 😊

Dom andra två verkar också gilla vår morgonrutin, Ebun tycker dom är knäppa! 😆
 
Floki är hemma igen! Trött krake, som tappat typ allt sitt vinterfett. Är bara muskler och ben efter tre veckors träning. :laugh: Körde ett dragpass igår där han slog upp en klo så att han blödde som en stucken girs - jag har sådan tur jämt... men imorgon ska vi dra till tyresta och gå på långpromenad.

Tonto var väl inte överlycklig över att Floki kom hem igen, men har inte betett sig illa, så det är himla skönt!
 
Skulle precis gå ut för att låta hundarna kissa för natten när en räv går förbi på trottoaren utanför vår uppfart. Räven såg ut att ha väldigt lite och lite gråfägad päls. Kunde inte kolla närmre då den började gå mot oss när den såg oss, så sprang in med hundarna + att det var ganska mörkt... Kan det vara så att den har skabb? Eller har rävarna någon typ av fällningsperiod nu? Detta var i ett villaområde och jag är ganska säker på att jag såg samma räv inne på grannens tomt för ett par veckor sedan.
 
Senast ändrad:
Gah. Morgonrastade hundarna. Samma runda som jag går åtminstone en gång varje dag och har gjort i något års tid. Det är gång- och cykelbanor i vanligt förortsområde, gräs på båda sidorna om vägarna och så lite radhus/villor här och där längs vägen.

Idag när mina hundar gick och nosade längs en häck så kom en arg kvinna ut. Hon menade att jag INTE skulle låta hundarna gå där, för utanför hennes häck (ganska precis där mina hundar var då) så var det några små blommor och de har hon tydligen planterat där. Hon sa att hon fått plocka hundbajs där flera gånger (jag svarade att OM mina hundar skiter så plockar jag upp efter dem) och om mina hundar går där så lockas andra hundar att gå där, så jag skulle enligt henne se till att dra med mig hundarna så att de inte gick där vid hennes blommor. Sedan gick hon in utan att säga något mer. Jag hojtade ett "Godmorgon på dig också" och gick vidare...

Jag själv tänker att hon inte har någon som helst rätt att bestämma över marken som tydligt är utanför hennes tomt. Det är en mycket(!) populär hundrastningsväg och precis mitt emot hennes tomt ligger dessutom en förskola med sju miljarder ungar som springer runt och leker även utanför förskolan (tex när de hämtas och lämnas av föräldrar).

Men jag har så otroligt svårt att släppa sånt här. Jag gillar inte när folk är sura på mig och är extra känslig om någon skäller ut mig på morgonen innan jag hunnit träffa någon annan och innan jag ens fått frukost... Men alltså. Visst har hon ingen rätt att hävda att jag inte får gå där? Det är ju kommunens mark..?
 
Gah. Morgonrastade hundarna. Samma runda som jag går åtminstone en gång varje dag och har gjort i något års tid. Det är gång- och cykelbanor i vanligt förortsområde, gräs på båda sidorna om vägarna och så lite radhus/villor här och där längs vägen.

Idag när mina hundar gick och nosade längs en häck så kom en arg kvinna ut. Hon menade att jag INTE skulle låta hundarna gå där, för utanför hennes häck (ganska precis där mina hundar var då) så var det några små blommor och de har hon tydligen planterat där. Hon sa att hon fått plocka hundbajs där flera gånger (jag svarade att OM mina hundar skiter så plockar jag upp efter dem) och om mina hundar går där så lockas andra hundar att gå där, så jag skulle enligt henne se till att dra med mig hundarna så att de inte gick där vid hennes blommor. Sedan gick hon in utan att säga något mer. Jag hojtade ett "Godmorgon på dig också" och gick vidare...

Jag själv tänker att hon inte har någon som helst rätt att bestämma över marken som tydligt är utanför hennes tomt. Det är en mycket(!) populär hundrastningsväg och precis mitt emot hennes tomt ligger dessutom en förskola med sju miljarder ungar som springer runt och leker även utanför förskolan (tex när de hämtas och lämnas av föräldrar).

Men jag har så otroligt svårt att släppa sånt här. Jag gillar inte när folk är sura på mig och är extra känslig om någon skäller ut mig på morgonen innan jag hunnit träffa någon annan och innan jag ens fått frukost... Men alltså. Visst har hon ingen rätt att hävda att jag inte får gå där? Det är ju kommunens mark..?

Folk kan vara så arga. Häromdagen så skrek en man på mig som en galning för att jag inte hade koppel på min hund som satt vid min sida när vi satt på marken i en hage. :p Han var helt vansinnig.
 
Skulle precis gå ut för att låta hundarna kissa för natten när en räv går förbi på trottoaren utanför vår uppfart. Räven såg ut att ha väldigt lite och lite gråfägad päls. Kunde inte kolla närmre då den började gå mot oss när den såg oss, så sprang in med hundarna + att det var ganska mörkt... Kan det vara så att den har skabb? Eller har rävarna någon typ av fällningsperiod nu? Detta var i ett villaområde och jag är ganska säker på att jag såg samma räv inne på grannens tomt för ett par veckor sedan.

De skiftar päls nu, så förhoppningsvis är den bara i pälsskifte :)
 
Fånigt nöjd över beröm hos veterinären igår (vaccindags). Hon tyckte Jussi hade jättefina tänder, knappt någon tandsten och hon trodde han hade gjort en tandrensning nyligen (aldrig gjort nån). Dessutom i perfekt hull, välmusklad och allmänt top notch numer senior gentleman! :D
 
Jag och skruttSkrälle har sprungit 2,3 km! Ingen imponerande sträcka generellt men för oss två: hunden som hatar att löpträna (tills nu) och matten som opererade höften vid 25, var det riktigt gött. Vi sprang med halsband istället för sele vilket tydligen är ett vinnande koncept. Han gömmer sig bakom vardagsrumssoffan när jag plockar fram selen i hallen och idag sprang han klockrent för första gången någonsin. ÄlsklingsSkräll :love:
 
På besök hos syrran och Puck fick förstås följa med. Väl på plats så fick hon en present... en pipleksak i form av en gris! Först var hon "åh en ny leksak yay!" men när jag visade att den grymtade också så blev hon ":eek: den låter!! Som ankan!!!"

Oh dear. En ny favorit gissar jag.
Men den är åtminstone inte lika högljudd/gäll som ankan 😅
 
Stolt matte idag! Nu var det dags att köpa nytt regntäcke och halsband, igen. 10 månader gammal är han nog på sitt 4:e täcke, suck! Tur man gillar att shoppa till honom...Och för att handla måste man bege sig från lilla byn till stora staden. Passade på med lite social träning i stadsparken. Där fanns massor av människor, hundar och fågeldammar att spana på. Sedan avverkades 2 djuraffärer där han fick följa med in och prova halsband och regntäcke. Affärerna är dessutom fyllda med massa gotter och inte fick han slicka på en enda för matte. Skittråkig är hon ;) Mötte dessutom en dam i en elrullstol inne i ena djuraffären, vilket var en ny erfarenhet för honom. Där var inte speciellt gott om plats, men han hälsade glatt och snusade över hennes filt hon hade på benen. Så glad att han verkade nyfiken och tillfreds med allt. När man har en 10 månaders RR vet man liksom inte alltid vad som kan hända.. :D
 
Haft en bra hund-helg med perfekt hundväder (ca 15 grader och mulet). I går en rejäl skogspromenad med apportering och uppletande. Idag rallyträningsdag på klubben. Hunden skötte sig bra till största delen.
 
Oj vad vi är slitna jag och Frej 😅. Tittade på eurovision hos en kompis och oj vad svårt att hålla sig vaken i soffan. Frej försökte med jämna mellanrum berätta att det var läggdags för längesedan, men när vi gick och lade oss halvtvå väckte han mig en timme senare och sedan igen 5.30 och sedan fick jag vara väldigt övertygande för att vi skulle sova längre.

När vi väl var hemma somnade vi båda och sov två timmar mellan klockan två och fyra :laugh:.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
4 223
Senast: Farao
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
761
Senast: Nova123
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
873
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 222
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp