Den 21:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fy fan. Jag vet ju att det händer såklart - men tycker ändå man verkar rätt förskonad. Iaf från skador som kräver sjukhus

Lite KL men vad händer efter att en hund har bitit en funktionär under ett Mh? Får hunden fortsätta, får den nån varning eller nåt annat?

Och har hundarna ni har sett bita under MH bitit i aggrisivitet?
 
Lite KL men vad händer efter att en hund har bitit en funktionär under ett Mh? Får hunden fortsätta, får den nån varning eller nåt annat?

Och har hundarna ni har sett bita under MH bitit i aggrisivitet?

I det här fallet så bröt vi. Hunden högg i aggressivitet i en till synes helt oprovocerad situation (första promenaden med tl efter hälsningen).
Den här hunden anmäldes för oacceptabelt beteende.

Vad jag har förstått på vår beskrivare i klubben släpps mer varningar och faktiska bett igenom utan anmälan vid ett MH eller MT då hundarna pressas mer i testsituationer - men givetvis långt ifrån allt. Så vad som händer beror på situationen och hur hunden beter sig.
 
Igår tävlade husse och Nike i agilty, de nollade ena loppet och kom tvåa och fick förargliga 5 fel i hopploppet på slalomingången och hamnade på en fjärdeplats.

60270138_10217515910803877_8611960064762183680_n.jpg


Snart ska jag iväg på träning med lydnadsgrupp, lite ostadigt väder så få se hur många som dyker upp och ikväll tävlar jag och Nessie i rallylydnad.
 
Lite KL men vad händer efter att en hund har bitit en funktionär under ett Mh? Får hunden fortsätta, får den nån varning eller nåt annat?

Och har hundarna ni har sett bita under MH bitit i aggrisivitet?

Jag såg inte händelsen sist. Tydligen var det ett riktigt illa bett i handen och det hade skett precis i början. Under hanteringen tror jag. De bröt iaf. Så det var ingen trist missbedömning under leken.
 
Har börjat utbyggnaden av hundgården, sambon ville inte ha sin del utbygd så då slipper han väl. Vilket hästjobb detta kommer bli känner jag redan nu. Den nya delen (11,5 kvm) ska grävas ut 20-30 cm, sen ska det på markduk, sen stenkross, sen armeringsnät, lite mer stenkross och sen singel ovanpå allt, och allt ska in och ut med en vanlig skottkärra och spade. Börjar undra vafan jag gett mig in på :meh::angel::laugh:
 
Jag har figgat på MH idag - var hemifrån i över 12h så tokslut nu!
Tredje hunden högg testledaren riktigt illa flera gånger så vi skickade henne till akuten på fm. Hur enkelt tror ni det är att hitta en ny tl mitt under pågående MH? Nä, just det! Vi slapp iaf bryta hela mh’t utan fick bara en oplanerad paus på 3h mitt på dagen innan ersättaren kunde komma in..

Hur har det gått för testledaren? Blev det allvarliga skador :(?
 
Försöker tänka ut vad jag ska ha för leksak med till BPH. Det han går igång mest på i alla fall hemma är en fleecefilt, men jag kan ju bara inte ta med en stor filt känns det som :laugh:.

Provade vad jag trodde var poppis leksaker ute på promenaden nu. Gummiboll med rep, fluffkampgrej, mina fingervantar.

Frejs respons: "som om jag har tid med dina fåniga lekar nu :meh:"

Får se om han är på bättre lek(saks)humör vid annat tillfälle ;)
 
Jag känner mig som världens värsta förälder - ni vet en sådan där som köper leksaker för en dagisunge till sin 12 åring. Pyssling kom till bph och hade varken favvoleksak eller favvogodis. Han har inte sådant längre :o Jag tog med mig lite grejer som han ansåg var OK (jag hade snöat in på att de skulle gå att kasta tio meter).

Sedan fick han panikont i ett bakben precis innan han skulle in, så jag fick sitta och massera lite. Det släppte snabbt, men just den grejen har inte hänt innan, så jag ville ju helst tjuta och åka hem. Han blev nog biten av något. (Han har dispens från dopingreglementet för benoperationen)
 
Försöker tänka ut vad jag ska ha för leksak med till BPH. Det han går igång mest på i alla fall hemma är en fleecefilt, men jag kan ju bara inte ta med en stor filt känns det som :laugh:.

Provade vad jag trodde var poppis leksaker ute på promenaden nu. Gummiboll med rep, fluffkampgrej, mina fingervantar.

Frejs respons: "som om jag har tid med dina fåniga lekar nu :meh:"

Får se om han är på bättre lek(saks)humör vid annat tillfälle ;)
Bästa leksaken min bedlis vet är ett rätt stort fårskinn i långt snöre, säkert 1,5 meter. Den är kalas!
 
Oj, det är inte ofta man hör något sådant händer.
När jag gick MH med Bill var det en schäfer som nästan högg testledaren under hanteringen. Det syntes verkligen att det inte skulle gå bra, så hon sa att hon inte ville utföra hanteringen. Tror domaren eller ägaren bröt senare för den hunden var inte trevlig. Skulle bli avelshund och ägaren ville absolut att den skulle genomföra MH så att den kunde paras så snabbt som möjligt:banghead:
 
Ikväll har jag och Humla varit på första tillfället på vår nosework kurs! Massa korv blev det, men fick påbörjat introduceringen av eucalyptus :)
Var lite nervös innan det började, för det var många lite stökiga hundar när vi gick in. Men kursledaren körde väldigt uppstyrt och lät alla turas om, så det funkade jättebra :D
 
Det blev kval.resultat och titel i rallylydnad N ikväll men inte tack vare mig, tur att Nessie sköter sig så bra att vi skrapar ihop poäng ändå! Världens bästa lilla corv :love:.
Vi väntar med uppflytt tills jag lärt mig skilja på höger och vänster, det kan nog ta ett tag :o.

60344496_10217523451592392_4254382715501019136_n.jpg
 
Hyperventilerar nästan lite just nu. Har börjat övertyga sambon att aussie är en bra hund tack vare @Miao och Pu! :love: Han vill ha en vakthund (rottis, schäfer, malle) vilket jag säger tvär-nej till då jag inte anser att det är raser som passar oss. Men efter att ha visat videor när Pu kör skydd så blev han impad och lät lite mer positiv!
Drömmen om att någon gång ha en ”Alice 2.0” lever :love:


(Och hej förresten! Jag är ju inte aktiv så Hund längre av uppenbarligen skäl men följer er från skuggorna)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
739
Senast: Nova123
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
857
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 212
Senast: geting
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 089
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp