Bukefalos 28 år!

Den 21:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag och Humla har sen i somras försökt då och då att shejpa fram en nostarget i hand. Shejping är inte hennes starkaste grej, om hon inte får göra precis vad hon vill, men har försökt korta pass att gå mot handtaget de senaste veckorna. Tycker de senaste passen ändå anat lite att hon kanske är på väg att fatta, även om minst hälften av nosduttarna varit av misstag, men ikväll trillade poletten ner :rofl: Det var så häftigt att se att hon insåg att handen hade nått med uppgiften att göra :D Mycket andra små trix och beteenden inblandat, men man såg hur Hjärnkontoret jobbade och hur hon verkligen ville fortsätta :love: Så kul!
 
Idag känner jag mig som en tråkig matte. Det var soligt och fint ute, men jag var tvungen att jobba över lite och kom hem så sent att vi inte hann vara ute riktigt i det fina vädret. Promenaden vi tog var visserligen hyfsat lång, men det kändes som att den inte var så rolig ändå. Pannlampa och reflexer står absolut på shoppinglistan. Eller ja, jag ska väl se till att sy nya halsband till damerna med reflex och sy klart deras nya selar med reflex osv. Att slippa sätta på reflexvästar vore skönt.
 
Sambo och hans sheltie följde med hem till föräldrarna i helgen. Väldigt kul tyckte herr valp, mindre kul sa familjetiken :cautious:. Men hon klagade inte på alla trickträningspass (MAT :D) eller promenader (man måste ju passa på när man får lite annan miljö är stadstristess). Sheltien fick även hjälpa mig att så vintersallad, han har inte lärt sig att låta bli landet ännu haha. Lagom smutsig blev han.

Sen var det valpkurs igår, och det märktes nog att han inte var helt utvilad, men blev kul ändå. Nästa gång är sista gången, sen blir det inget mer förrän januari :(
 
Nu har man sett till att köpa en 30-dagarsbiljett så man kan åka runt lite till mossarna. Vi var iväg runt två-tre timmar och gick vilse ett tag, efteråt var grabben helt slut.

Och så kan det se ut när man går bakom en lundis och dess flaxben :D Man blir väldigt ovan att inte se det
 

Bifogade filer

  • IMG_20191029_153106.jpg
    IMG_20191029_153106.jpg
    357,8 KB · Visningar: 72
Det blev en spontan träff med hundvakten och hennes hund idag efter jobbet. Vi möttes vid en hage där hundarna kunde springa och så fick mina damer en ordentlig långpromenad i samma svep. En mycket lyckad utflykt :D Dessutom fick vi två tuggben av hundvakten, något torkat från Rauh som hennes hund inte var förtjust i. Ska ge damerna det senare, de lär bli överlyckliga :)
 
Frej blödde i tandköttet vid sin lilla extratand när jag borstade tänderna på honom. Grämer mig nu lite över att jag slarvade med tänderna igår så att jag inte vet hur det såg ut då.

Jag ska titta i munnen igen imorgon bitti och får se om det blir till att boka en tandoperationstid. Jag ser helst att han slipper det men han ska ju inte behöva gå runt och ha ont i munnen heller.
 
Idag blev det agilityträning för tjejerna och allihopa var superduktiga, kan Nike bara hålla den farten hon hade idag på söndag så borde hon placera sig bra. Nessie börjar ta sig i slalomet igen och Nano gjorde superrundor med husse, så himla kul när det går bra 😊.
Nu är det exakt två veckor kvar tills jag ska hämta valp, jag kan knappt bärga mig! Normala folk undrar varför vi ska ha en till hund när vi redan har tre, tur att man mest umgås med hundmänniskor 🤣..

IMG_20191022_165019.jpg
 
Idag blev det agilityträning för tjejerna och allihopa var superduktiga, kan Nike bara hålla den farten hon hade idag på söndag så borde hon placera sig bra. Nessie börjar ta sig i slalomet igen och Nano gjorde superrundor med husse, så himla kul när det går bra 😊.
Nu är det exakt två veckor kvar tills jag ska hämta valp, jag kan knappt bärga mig! Normala folk undrar varför vi ska ha en till hund när vi redan har tre, tur att man mest umgås med hundmänniskor 🤣..

Visa bifogad fil 38802

Innan det kommer en fjärde - skulle du vilja säga vem som är vem av dessa tre? :o:D
 
Idag fick hunden leka med en annan hund vi träffade i skogen. Jag brukar inte släppa ihop henne med andra om jag inte känner husse/matte. Men denna matten frågade och hade motiveringen att det var så skönt att träffa någon som hade koll på sin hund (och det hade ju hon också) och hennes hade så få kompisar i samma storlek. Och hundarna var uppenbart leksugna. De hade så klart kul!
 
Damerna har det ganska lyxigt nu. Morsans partner har opererat ett knä och ska vara hemma några dagar. De dagarna spenderar han i soffan klappandes på damerna och så får de varsin ostbit när han äter frukost :p De är otroligt nöjda med det upplägget, fast idag blev de ändå jätteglada när jag kom hem från jobbet. Hann ta en milslång cykeltur innan det blev helt mörkt också. Känns bra :)
 
Men Skägget asså :love:
Vi var på spökvandring på ridklubben i kväll. När det blev vår tur att gå ut på banan sa ridläraren "ska ni verkligen ta med hunden? Jag fick avbryta med mina"
Men Skägget trippade glatt på. Hälsade på alla skumma spöken, undersökte alla ljud, ljus och skynken. Det var plötsliga skrammel, tysta figurer och saker som for upp. Skägget var bara glad. Bästa MH-banan ever :D

Ångrar att jag aldrig gjorde ett riktigt MH på honom som ung. Nu blir han 7 i vår så det känns ju lite too late.
 
Men Skägget asså :love:
Vi var på spökvandring på ridklubben i kväll. När det blev vår tur att gå ut på banan sa ridläraren "ska ni verkligen ta med hunden? Jag fick avbryta med mina"
Men Skägget trippade glatt på. Hälsade på alla skumma spöken, undersökte alla ljud, ljus och skynken. Det var plötsliga skrammel, tysta figurer och saker som for upp. Skägget var bara glad. Bästa MH-banan ever :D

Ångrar att jag aldrig gjorde ett riktigt MH på honom som ung. Nu blir han 7 i vår så det känns ju lite too late.

Han verkar vara en sån toppenhund!
 
99825A6A-A959-47E7-94F2-01A8EAE7512D.jpeg


Asså, lilla Ellis, idag har han hunnit med en hel del. Imorse kröp han in under min säng och fastnade där :nailbiting: Kul att dra ut en valp från under sängen klockan 5 på morgonen.

Vid lunch fick han träffa Jamie och asså, maken till mes Jamie är :grin: Tyckte Ellis var läskig och var alldeles ”usch nä släpp ut mig” och då var Ellis ändå väldigt lugn och nyfiken och inte alls sådär på som endel valpar kan vara. Ellis lyckades även trilla ner i föräldrarnas damm så han fick bli duschad, och så passade han såklart på att trilla ner från föräldrarnas säng (tack och lov står madrassen på golvet så kanske bara 20 cm hög). Tur han är glad och inte särskilt brydd och tyckte allt var spännande och kul ändå.🙏
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 997
Senast: Farao
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
332
Senast: ryujaneiro
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
834
Senast: Nova123
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
939
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp