Bukefalos 28 år!

Den 22a hunduppdateringstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo och jag är ju en person som tar tag i det därav jag har ett återbesök på måndag. Men kan jag nu trycka på att jag vill ha en CT eller måste jag vänta längre? Hon är ju dock inte konstant halt utan haltar ibland om hon legat stilla länge.

Har varit med om exakt samma sak med en annan valp som jag fick ta bort i somras 7 månader gammal.
Men då höll vi på från hon va ca 5 månader till hon va 7 månader.

Ja usch jag kommer ihåg dina inlägg om Fixa:cry:
Hade du ett inbokat återbesök eller skulle du höra av dig? Om du inte har något besök inbokat skulle jag ringa och säga att hon inte blivit bättre och du vill utreda vidare 😊
 
Det du har köpt är troligen ett medel man rengör med när vita hundar börjar bli rosa/röda runt ögonen, så droppa inte det i ögat.
Vid gegg brukar jag ta koksaltlösning (mina till linserna) på en bomullsrondell o torka,eller droppa i ögat.

Smart med linsvätska :idea:, det hade jag ju till och med hemma. Ögonrengöringen får jag kanske ge bort för den lär inte komma till användning i brådrasket :p.
 
Bra besök idag, klon verkar klara sig, den var lite trasig men inte hela vägen så de klippte och fixade. Skavet verkar vara det som ger mest besvär så nu har vi lite annat material att lägga där så får vi se om det hjälper. Vi ska även smörja med honung. :) Men Ville är trött, de gav lugnande för ett eventuellt klobrott så nu sover han som en stock under sitt BoT täcke. ❤
20200207_103137.jpg
 
Det blev Nano som fick följa med på freestyle kurs och det var nog rätt val då fast jag tycker att våra hundar typ inte kan trick så kan de alla trick vi gick igenom igår (utom backa som jag inte orkat träna in på mer än Nessie. Eftersom Nano är så lättstörd så blev det bra träning iallafall med runt en, slalom, åttor mellan benen och så blev det att ta tag i backandet.
IMG_20200206_183153.jpg

Nessie fick en cykeltur på dagen och så paus mitt i för heelwork så hon var rätt nöjd fast hon inte fick följa med på kurs. Idag blir det agilityträning för alla vovvarna (utom valp) 😁. På söndag ska jag åka och valla med Nessie och Nano 🐑🐑.
 
Idag fick Nora sin första dusch här hos mig. Vet inte hur frekvent hon blivit duschad innan hon kom till mig men det var absolut inga problem. Skönt. Vid ett tillfälle råkade hon backa lite och hamnade med ansiktet rätt i strålen, men hon kunde inte brytt sig mindre. Just precis då hade jag kameran uppe, snacka om vältajmat 🥰😅
A18D7E05-7988-4810-AC12-4F9F31261452.jpeg
 
Ca 1 vecka kvar tills det kommer diverse valpar och det pickar på starka små hjärtslag i båda magarna :love:

Gissningsvis blir det inga stora kullar, men några diversevalpar blir det här i stugan iaf och till veckan jobbar jag bara 3 dagar och sen går jag på semester inför kommande födslar = Lär startas upp en busar och banditer-tråd kort därefter :D
 
Ja usch jag kommer ihåg dina inlägg om Fixa:cry:
Hade du ett inbokat återbesök eller skulle du höra av dig? Om du inte har något besök inbokat skulle jag ringa och säga att hon inte blivit bättre och du vill utreda vidare 😊


Jag bokade in återbesöket förra gången då jag verkligen vill ta tag i hennes hälta. Då jag hade mina misstankar om att hon inte skulle vara helt okey ändå. Men vet inte alls vad vi kan göra mer än en CT..
Ja jag berättade om att jag trodde att hon haltade pga en sträckning då hon började halta efter krock med annan hund.
Men veterinären gick direkt på lederna och armbågarna. Så får se hur det blir..
Funderat på att åka till en Fysioterapeut och be den personen att kanske känna igenom henne.
 
Jag bokade in återbesöket förra gången då jag verkligen vill ta tag i hennes hälta. Då jag hade mina misstankar om att hon inte skulle vara helt okey ändå. Men vet inte alls vad vi kan göra mer än en CT..
Ja jag berättade om att jag trodde att hon haltade pga en sträckning då hon började halta efter krock med annan hund.
Men veterinären gick direkt på lederna och armbågarna. Så får se hur det blir..
Funderat på att åka till en Fysioterapeut och be den personen att kanske känna igenom henne.
Återbesök krävs nog för att konstatera att det behövs vidare utredning (med CT och kanske artroskopi om man vet vilken led det sitter i), iaf för försäkringsbolaget vill ha en förhandsförfrågan kan jag tänka mig.
Jag tror inte en fysio kommer kunna ställa diagnos men kan vara ett hjälp i rehab senare. Så det skulle jag vänta med innan övrig utredning har gjorts.
 
Tog en härlig promenad i eftermiddags! Hittade en ny stig på ett av våra stammis-promenadställen vilket var otippat och trevligt :)
Passade på att träna lite balanserande, hoppa ut på saker, och har lyckats befästa kommandot ”tassarna” mycket bättre :D Tidigare har hon mest klarat det (alltså ställa sig med framtassarna mot något) på bekanta ställen och typ stockar och betongsuggor. Men idag har vi gjort det på stolpar, träd, soptunnor och cykelställ :) Började även träna på ska gå under bänkar och liknande. Kul!
 
Jaha! Så var det dags för mig att få skadad hund,mopsen Ella stod för nära ytterdörren när jag öppnade och tog även ett kliv fram (för varför ska man vänta tills dörren går att komma igenom) resultatet blev att hon klämde tassen mellan dörrens nederdel o verandagolvet,efter en del skrik fick jag kolla den o såg inga sårskador och inte lät det som att det krasade i den heller.
Några timmar senare ser tå nr 2 från vä ut som en golfboll,vovven jättehalt på golv.
Bär ut henne på gräsmattan där hon linkar iväg o kissar för att sen bära in henne igen.
har inget smärtstillande hemma,har ingen aning om hur och om jag kan tex linda tassen och känner att det nog är överdrivet att väcka jour vetten, så vi får vänta tills i morgon,kanske svullnaden går ner över natten.
Lilla moppan :heart
 
Vi har varit i Sthlm ett par dagar, glädjen hos Ata när vi kom hem visste inga gränser! :D Tror inte hon varit mer än 2cm ifrån mig sen vi kom hem, förutom när hon fick mat, men när den var uppäten så sprang hon så snabbt hon kunde tillbaka till köket. Världens bästa lilla wachtel :love:
9C271C74-4611-4B37-B1AD-E0B5CBD4F7BE.jpeg
 
Lånar den här tråden till en snabb och lätt fråga (hopps jag :nailbiting:). Hur många dagar/hur lång tid efter att tiken slutat blöda kan hon bli dräktig? Alltså efter att hon helt har slutat blöda. Är nojig för kompisens dvärgpincher hoppade upp på Nora, hann med typ två juck innan han hoppade av. Då hade hon varit helt fri från minsta tillstymmelse till blod i 3-4 dagar, och det var typ 3,5 vecka efter att löpet påbörjades. Nog kan det väl inte blivit något av det? Vill EJ ha staffe/dvärgpinscher-bebisar!
 
Lånar den här tråden till en snabb och lätt fråga (hopps jag :nailbiting:). Hur många dagar/hur lång tid efter att tiken slutat blöda kan hon bli dräktig? Alltså efter att hon helt har slutat blöda. Är nojig för kompisens dvärgpincher hoppade upp på Nora, hann med typ två juck innan han hoppade av. Då hade hon varit helt fri från minsta tillstymmelse till blod i 3-4 dagar, och det var typ 3,5 vecka efter att löpet påbörjades. Nog kan det väl inte blivit något av det? Vill EJ ha staffe/dvärgpinscher-bebisar!
Stod tiken för honom?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 219
Senast: ako
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 709
Senast: Tuggben
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 811
Senast: Badger
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 194
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp