Den 22a hunduppdateringstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har inte tränat på evigheter, men ikväll blev det ett litet shaping-pass. Snabblärd herre, förvisso nygammalt trick (buga) men som aldrig varit helt befäst och blivit bortglömt. Och vilket lyckopåslag jag själv fick!

Har precis bytt klubb så ska boka möte med ansvarig där för att gå igenom klubb och rallysaker :)
 
I dag pp morgonpromenaden satte pyssling inte ned vänsterben :( Jefla lilla Greven av Malta lätt för att halta, men det lär du aldrig få skåda för han haktar lika på båda
 
Hon måste ner i vikt,normal giva är 5x2 from igår får hon 3x2,jag ljuger inte om hon har 8-10kg övervikt,hon är lika bred över ryggen som 1 1/2 strykbräda och det på en ras som ofta har ledfel och 5 år gammal.Nu är hon visserligen HD,ED och ocd dna UA men va fan :mad: :devil::banghead: och hon borde gå med på våra promenader på 8-14km men vet inte ens om hon håller för det eller om hon får hjärtsnörp.
Åh fy så jobbigt :(
 
Jobbigt med sjuk hund :crazy:
Puck fick ju först problem i sårigt underliv som hon fick medicin mot infektion etc, sedan så fick hon magsår troligen pga medicinen och känslig mage. Nu är avföringen normal igen, nästan för hård, men så började hon igår kväll med samma symptom som när hon hade problem med underlivet :banghead:
Inte konstigt att hennes underliv kan ha blivit sämre pga dålig mage (svårt att hålla rent hela tiden och avföring är ju frätande också ... uppepå ett redan känsligt underliv) men det kändes lite som en ond cirkel. :crazy:
Mamma skulle ringa djursjukhuset idag igen och höra, hon kan nog inte iallafall ha samma medicin som förut. Får se vad de har sagt...
 
Visade sig att de hade åkt till djursjukhuset och där var Puck jätteduktig och behövde inte lugnande den här gången när de tog ett ultraljud på henne :love::up: De kunde t.o.m ta ett prov från urinblåsan :eek:
De misstänkte starkt att det rör sig snarare om urinvägsinfektion, inte märkligt efter diarré det heller, de tittade inte så noggrant i underlivet men tyckte att det såg fint ut. Plus så råkade Puck kissa inne på kliniken :o Och det luktade tydligen illa så det var ett till symptom som bekräftade misstanken.
Känns faktiskt lättare! 😅 Veterinären var upptagen när de var där så nu väntar mamma bara på ett samtal så att puck kan få medicin mot urinvägsinfektionen, om proverna visar på det.

(Mamma stackaren i sin tur hade ont i nacken de senaste par dagarna som äntligen försvann idag och dessutom fått röda svullna utslag på halsen ... troligen pga stress :cautious: så vi får hoppas för bägge att detta kan lösas lätt!)
 
Igår genomgick Tripp en gastroskopi för att se vad som kan vara fel med magen. Förra veckan ultraljudades han men då syntes inget. Gastroskopin gav inte jättemycket, slemhinnan var lite irriterad, i övrigt såg det bra ut. Det kändes inte optimalt att göra det då han inte hade haft några symptom måndag och tisdag men hela veckan innan har han mått dåligt. Det började förra helgen med att han verkade ha ont men sedan gick det över till enbart att han sväljer konstant. Det borde ju vara tecken på illamående men det är så svårt att säga då han äter med lika god aptit som vanligt. Så nu är det bara att vänta på provsvaren och hoppas att de äntligen ska komma fram till något!

86390152_3003387176378167_3700273544236630016_o.jpg
 
Jag har köpt en valp från utlandet, utanför EU. Valpen är hörseltestad och bilateralt hörande vilket det finns dokumentation på. Många, ca hälften, i kullen var unilateralt hörande och dessa såldes till grovt reducerat pris.
Valpen har nu bott hos mig i ca en månad och jag misstänker att den är döv. Jag ska åka och testa valpen ASAP, men vad gör man om den skulle vara döv? :(

Uppfödaren har ju sålt valpen i tron om att den är fullt hörande. Jag har hört om BAER-test som visar felaktiga resultat och i landet där testet har utförts sederar man inte hundarna vid testet. Kan det ha påverkat resultatet tro? Jag är helt säker på att uppfödaren inte har fifflat medvetet med resultatet, av flera olika anledningar.

Jag har betalat för mig stora summor för denna valp. Och han ligger mig redan varmt om hjärtat, han är en dröm som blivit sann och han är verkligen så fantastisk som jag drömt om. Även om han skulle vara döv så kommer han att stanna här hos mig livet ut men alla mina drömmar o planer har ju krossats:(
 
Jag har köpt en valp från utlandet, utanför EU. Valpen är hörseltestad och bilateralt hörande vilket det finns dokumentation på. Många, ca hälften, i kullen var unilateralt hörande och dessa såldes till grovt reducerat pris.
Valpen har nu bott hos mig i ca en månad och jag misstänker att den är döv. Jag ska åka och testa valpen ASAP, men vad gör man om den skulle vara döv? :(

Uppfödaren har ju sålt valpen i tron om att den är fullt hörande. Jag har hört om BAER-test som visar felaktiga resultat och i landet där testet har utförts sederar man inte hundarna vid testet. Kan det ha påverkat resultatet tro? Jag är helt säker på att uppfödaren inte har fifflat medvetet med resultatet, av flera olika anledningar.

Jag har betalat för mig stora summor för denna valp. Och han ligger mig redan varmt om hjärtat, han är en dröm som blivit sann och han är verkligen så fantastisk som jag drömt om. Även om han skulle vara döv så kommer han att stanna här hos mig livet ut men alla mina drömmar o planer har ju krossats:(
Ta det efter bear testet och se till att du får papper på det på engelska.
 
Tänkte köpa klicker! Men vet helt ärligt inte vad för klicker och verkar finnas en del med olika ljudnivåer, kvalité och vissa som är mer trögklickande än andra. Något tips?
 
Igår medan Tripp var inne för gastroskopin var Roy på sin första rehab efter båda artroskopierna. Han fick laserbehandling i båda bogarna och sedan blev det vattentrask. Han trodde minst vi höll på att dränka honom och han försökte hoppa ut, han gjorde även sitt yttersta för att slippa gå och försökte ställa sig på kanterna. Han har nog aldrig haft så bråttom ut från ett ställe :rofl: Tror inte han ser fram emot sitt nästa besök... Men för första gången på länge var han trött på kvällen, trots att det bara var 2*3 minuters träning så den tog bra!
86711792_3003426459707572_7126902773446082560_o.jpg
 
Jag har köpt en valp från utlandet, utanför EU. Valpen är hörseltestad och bilateralt hörande vilket det finns dokumentation på. Många, ca hälften, i kullen var unilateralt hörande och dessa såldes till grovt reducerat pris.
Valpen har nu bott hos mig i ca en månad och jag misstänker att den är döv. Jag ska åka och testa valpen ASAP, men vad gör man om den skulle vara döv? :(

Uppfödaren har ju sålt valpen i tron om att den är fullt hörande. Jag har hört om BAER-test som visar felaktiga resultat och i landet där testet har utförts sederar man inte hundarna vid testet. Kan det ha påverkat resultatet tro? Jag är helt säker på att uppfödaren inte har fifflat medvetet med resultatet, av flera olika anledningar.

Jag har betalat för mig stora summor för denna valp. Och han ligger mig redan varmt om hjärtat, han är en dröm som blivit sann och han är verkligen så fantastisk som jag drömt om. Även om han skulle vara döv så kommer han att stanna här hos mig livet ut men alla mina drömmar o planer har ju krossats:(

Jag trodde det var standard med sederad hund vid testet?
Sjävklart jättetråkigt om hunden är döv, men det hade väl ändå inte varit en kandidat för avel när minst hälften av syskonen är ensidigt döva i en ras (antar att det handlar om dalamtiner) som har problem med just dövhet? Eller det kanske inte var det du tänkt ha hunden till?
Hoppas dina misstankar inte bekräftas, oavsett.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 943
Senast: ako
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 667
Senast: Tuggben
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 722
Senast: Badger
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 193

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp