Den 22a hunduppdateringstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet inte om det är tidsomställningen förra söndagen som kan påverka, men den här veckan har Skrället vaknat mellan 03-04 varje natt. Sen igen vid 06 och vid 07. Han behöver inte gå ut, han har varit på återbesök till leg. fysio i veckan (inte ont i ryggen längre hurra!).
Han måste bara gnälla lite innan han hoppar ner ur sängen mitt i natten för att det är varmt och sedan gnälla lite och få en inbjudan innan han hoppar upp i sängen igen några timmar senare (som att han nånsin väntar på inbjudan annars!).
Framförallt gör han sin karaktäristiska "åh, matte har du vaknat? Vad bra då slumrar jag en stund" och sover sen lätt två, tre timmar till efter att ha väckt mig för morgonen :meh::DVisa bifogad fil 48172
Jag som gillar att sova ut, är verkligen ingen morgonmänniska, är så tacksamt att Ascot sover tills jag vaknar och går upp. Nu gillar han att "sova ut" och tycket kl. 9 eller stax därefter är en lämplig tid att gå upp. Han drar sig dock till kl. 10 med mig om jag behöver sova ut :D. Varit så ända sedan han var valp.
 
Vi började dagen med en 2 1/2 timmes lång promenad. Gick till en hage där damerna kunde springa, och det gjorde de :D Ebrah pep och började sprattla runt i kopplet så fort vi närmade oss hagen och sedan rusade de runt i hög fart, fintade bort varandra och fortsatte i lika hög fart åt något helt annat håll. Ibland bet jag mig i läppen och bara hoppades på att de inte skulle ramla och bryta benen, men de tar sig fram överallt med lätthet...

När de sprungit klart gick vi genom skogen hem, och nu sover de. Det enda de gjort är att flytta sig från soffa till säng och sedan tillbaka till soffa. Jag älskar fortfarande när de är sådär riktigt tröttglada. Det finns verkligen ingenting som får dem lika nöjda och tillfreds som att ha fått springa ordentligt och jag är så glad att vi året runt har tillgång till lämpliga hagar så att de kan få göra just detta.

Bonusbild på trött Ebrah som tvättar min fot :p
92707431_2567558240127549_2304963266767486976_n.jpg
 
Jäkla hund hålla en på halster. 4 veckor idag sen Stina parades :nailbiting:
Matte säger hon är klart annorlunda mot vanligt.
Trött på morgonen, inte vanligt med denna räserhund även om hon är busig och knasig på dagarna.
Hon har ätit jättedåligt senaste veckan, haft någon dag med illamående och kräkts - dessa två saker kan ju ske ändå.
Jag reagerade direkt idag när vi såg att hon fortfarande ser lite löpsvullen ut i "hönan" och det har även matten sett. Det syns bakifrån när hon går.
Lite bredare över bröstkorgen trots minskad matlust en vecka.
Både Skalman och Petra vill lukta henne bak, så hon luktar lite annorlunda.
Meeen, denna tik har ju som vanligt spenar lika små som på en hanhund nästan (har aldrig haft en tik med så små spenar vanligtvis) och där kanske man kan ana en liten rosa rodnad runt om.....men kan vara inbillning eller önsketänkande :rofl:
Så vi lär få vänta en vecka eller två till innan den syns mer om där finns något. Vi väntar en vecka till i alla fall innan vi ev gör ultraljud. UL är inget viktigt, utan är i så fall mest för väntande valpspekulanters skull.....fast även dom kanske får vänta med att veta :p
Och bara ett dygn efter jag skrev detta så tjoar Stinas matte att hundskrällets spenar börjar krypa fram och när jag träffade henne igår igen så är det tydlig skillnad bara mot dagen före. Så kanske finns det något därinne ändå :heart Hon är även helt annorlunda mot vad hon brukar vara.....så försiktig väntan ändå och se hur det verkar om en vecka :)
 
Jag som gillar att sova ut, är verkligen ingen morgonmänniska, är så tacksamt att Ascot sover tills jag vaknar och går upp. Nu gillar han att "sova ut" och tycket kl. 9 eller stax därefter är en lämplig tid att gå upp. Han drar sig dock till kl. 10 med mig om jag behöver sova ut :D. Varit så ända sedan han var valp.

Nora är precis likadan. Idag gick vi upp vid 11.30 😁
 
Haha, ungefär som Humla som inatt väckte mig vid midnatt för att hon var akut gosenödig :rofl: När jag klappat och kliat lite kunde vi somna om :love:
Men gullet! Skrället kan Ibland också somna om bättre med lite kli på magen.
Jag som gillar att sova ut, är verkligen ingen morgonmänniska, är så tacksamt att Ascot sover tills jag vaknar och går upp. Nu gillar han att "sova ut" och tycket kl. 9 eller stax därefter är en lämplig tid att gå upp. Han drar sig dock till kl. 10 med mig om jag behöver sova ut :D. Varit så ända sedan han var valp.
Jag blev lite stressad av att Skrällson vaknade kring 03-04 våra första veckorna efter att han flyttat hit. Då dög det dessutom inte med att gå upp och lägga sig i soffan eller liknande, aktivitet skulle det vara! Nu sover han bättre och väntar oftast ut mig, tack och lov!
 
Idag skulle jag vara en Duktig Matte och testa trasträning. Marvin visade lite intresse först, innan han snabbt konstaterade att stjärnorna inte stod i linje för den här sortens trams just idag. Var god försök igen senare. Det enda han var intresserad av att springa efter var mig, där jag kutade fram och tillbaka släpandes på en påse och såg störtlöjlig ut, och det var bara för att meddela att han gärna sitter i famnen om vi nu tvunget ska vara ute.

IMG_20200405_172454_530.jpg


Jag blir förundras dagligen över detta egna lilla väsen!
 
Dammade av treat n' trainern idag (bara tänkt på det nån månad nu) och introducerade den för Qila som fattade den på nolltid, man blir så stolt! Kommer ihåg att de andra hundarna hade svårt att slita sig och stirrade efter godis som inte kom. Qila fattade i princip på en gång, jag gör nåt matte ber om = godis kommer ur maskinen. Sen tränade jag fjärr med Nessie med maskinen bakom då hon har en tendens att vilja röra sig framåt och så höger och vänster runt en kon.
Husse tränade Nano en stund också och Nike fick också lite träning.

Nessie och Qila ❤️
IMG_20200404_121641.jpg
 
Jahapp. Tid för kastrering bokad till imorgon... Jag ringde för en stund sedan, frågade hur snabbt det gick att få tid och så visade det sig att de hade en avbokning imorgon som jag kunde ta. Lika bra att få det gjort så snabbt som möjligt, så blir hon i skick att springa igen så tidigt som möjligt. Usch vad jag blev nervös nu... :(
 
Har gått dryga milen i det fina vädret på Revinge. Militärerna var ute och övade lite med men hann kalla in Ammo.
Han hade nog gärna snackat lite med dem annars ;)
Ammo fick gå lös i princip hela rundan annars så han är nöjd med dagen, även om han tyckte att vi var sega tråkmånsar när vi fikade efter rundan. Vi borde gått ännu längre sa han 😂
 
Nu är jag och Aysu på väg till veterinären. Sitter på buss och har precis lämnat Ebrah hos hundvakten. Tydligen litar jag väldigt mycket på hundvakten, för jag skrev precis till henne att om hon vill är det helt ok att släppa Ebrah i rastgården där. Jag som annars har som grundregel att mina hundar ska vara kopplade ute med andra än mig :p Nåja. Nu hoppas jag bara att allt går smidigt.
 
När man går ut och börjar plantera blomsterlökar och lite senare hittar flera i sängen ......Petra - din ettåriga skitslyngelhund ! :cautious:
Ut och gräva ner dom igen och gissa lite vart dom planterades från början :confused:......och sen sätta upp lågt staket runt rabatten :p Hon kommer kunna hoppa över, men kanske den får henne att tänka till eftersom matte fräste
 
Usch vad hemskt

Grannens hundar smet under promenaden igår kväll, fick troligen spår på något och drog. varit borta hela natten. Den unga dogo argentinon hittade de vid e20 i diket på morgonen och tack gode gud så verkar han oskadd. Finns hos veterinären nu för övervakning.
Pitbullen hittade de några timmar senare verkar helt oskadd och hungrig.

Fruktansvärt när de försvinner från en så.
 
Har inte hört något från Aysu och jag får hämta henne nu, så då har allt gått bra. Jag vet inte riktigt hur jag ska få hem henne dock. Lutar åt att vi måste åka buss... Inte helt pepp men tja, vi har nog inte så mycket att välja på :( Får bära henne på och av bussen och se till att hon sitter i mitt knä när vi åker...

Ebrah har däremot haft det bra. Hon har varit ute en hel del, sovit i soffa med hundvakten + hundvaktens hund, har fått en tuggpinne och när jag kom dit så var de ute i rastgård. Där hade Ebrah tydligen sprungit runt en hel del ändå. Otroligt skönt att just idag inte behöva tänka på att motionera henne och att hon ändå är trött och glad.

Kände mig förövrigt hemsk mot Aysu när jag lämnade henne. Tidigare har hon varit lätt att lämna, viftat på svansen när vi gått till veterinären osv. Nu försökte hon gå därifrån hela tiden när vi väntade på vår tur, och när en i personalen skulle ta Aysu och gå iväg så hängde hon sig bakåt i kopplet med svansen mellan benen och ville inte gå alls :( Hon har lärt sig att det är jobbigt där nu. Jag hoppas verkligen, verkligen att det här blir det sista besöket på lååång tid. Att vi bara ska behöva dit för vaccinationer i framtiden är nog lite väl naivt, men med lite tur kanske vi slipper allt för jobbiga saker iaf...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 771
Senast: ako
·
Hundhälsa Nu är det jag som startar en sådan tråd, en som handlar om hur man vet att det är dags 😔 Man brukar ju säga att när man funderar på det...
Svar
18
· Visningar
1 655
Senast: Tuggben
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 873
Senast: Nox
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 696
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp