Den (än så länge) temalösa Ulvleken

14 deltagare borde generellt ge 1/3 onda, så 4a onda. denna gång gjorde jag ett avbräck från det och räknade med 15 deltagera så la in 5 ONDA + en psykopat.
Det spelar ju mindre roll om vi var en mer ulv eller två för den delen. De goda var i majoritet på slutet, de hade kvar ängeln, de hade jägaren och hade koll på vilka vi var möjligen med viss reservation för att de eventuellt kunde misstänka habina.
 
Spion infon:
NattDL1
Ulvarna käkar qitis
siaren siar hemlig
jägaren jagar Hedinn
Medusa förstenar Lobelia


NattDL2
Ulvarna käkar Snurrfian
siaren siar LenaH
jägaren jagar Elo
Ängeln skyddar Artline

NattDL3
Ängeln skyddar Hedinn
Ulvarna käkar Harrysen
Jägaren jagar Mirtai

NattDL4
Ängeln skyddar Hedinn
Ulvarna käkar Harrysen
Jägaren jagar Mirtai

NattDL5
Ulvarna äter Hedinn
Ängeln skyddar Hedinn
Jägaren jagar Elo

@cirkus du var verkligen övertygad att jag var ond :D
 
Så det var därför ni kändes så säkra på varandra… Jag fick inte ihop det i huvudet när qitis var siare helt plötsligt.
Japp. Cirkus röstade på mig DL1 och i första spioninfon stod det att jägaren jagar Hedinn. Så jag visste direkt, sen fick jag som sagt hitta nåt sätt att förmedla det till cirkus på. Och att ”jaga rätt på lite inlägg från Elo” när hon jagade Elo funkade tydligen. :D
 
Vill bara tacka er alla för ännu en bra lek! :heart

Nu måste jag verkligen sova, jag var dödstrött redan när jag la min röst på Elo idag. Så att jag fortfarande är vaken är typ ett under. Men ni får så klart gärna fortsätta eftersnacket ändå (så har jag lite läsning att se fram emot imorgon) :)
 
Sen är det verkligen en enorm skillnad att leka när jag är mentalt stabil, tidigare tog jag allt personligt (speciellt om jag var ond) och det blev jobbigt irl. Nu kände jag mest, jaja, låt mig vara virrig och lyncha mig om jag underlättar för er då. ;)
 
Sååå dag 1 - jag hade perfekta klippet och det var helt omöjligt att posta det på buke :(
Jag missade att informera ängeln att hon var ängel
Jag hade bestämt att spela 3 sidor men hade behövt 1 person till för att få balansen att fungera å när det "bara" blev 14 deltagare så fick jag ändra till 2 sidor.
men så jäkla kul att se att i stort sett ingen trodde jag satt 5 ulvar i lyan utan lyan "borde" ha varit 4 personer :D
 
Nej, innan jag lägger bort telefonen måste jag bara fråga dig en sak @cirkus. Vad var det som fick dig att svänga över under dagen från att jag skulle vara god till att jag är ond? Hängde aldrig med på det och hann aldrig fråga :)
 
Tja vi valde att tolka det som om ängeln vista att denne var ängel från först början.
well, ängeln visste inte att den var ängel förrän efter första NattDL, när jag insåg att jag glömt informera denne om det.
och om jag skrev till den (eller om det var spionen) Om ängeln hade gjort ett val hade det synts i spion-infon och i övrigt hänvisade jag till inlägget att LL gjort en boobooo och den sidan blev kompenserad
När jag insåg vid NattDL att ängeln inte visst sin roll så lottade jag vem denne skulle skydda. och lottade hamnade på Q och därefter informerade jag ängeln om rollen, men inte vem denne "skyddat/lotten hamnat på"
 
Jag trodde faktiskt inte att Lobelia var ulv. Så om hon hade visade sig vara god så hade jag hoppas på att bli käk och skyddat Hedinn så hon hade kunnat städa upp röran hon startade genom att lyncha en god.

Men nu hade Hedinn rätt, tack och lov.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 874
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 242
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 503
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 792
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp