Bukefalos 28 år!

Den militanta imamen Abo Raad (gävle moské)

Är det din tolkning eller menar du att det är alla muslimers tolkning? Kan du länka exakt vilka verser det handlar om? För det står också väldigt, väldigt tydligt att man ska hålla sig väl med bokens folk (alltså kristna och muslimer). Att det är just dessa som nämns kan troligen bero på att det är dessa religioner och influenser av dessa religioner (till exempel yazidism som inte är en form av islam utan en egen religion) som var de dominerande där koranen växte fram.

Nej, det borde inte vara viktigt att läsa Utan min dotter. Det är ETT människoöde som skildras (även om det finns fler vilket är beklagligt men kan knappast sägas att det är så överlag för alla muslimska män). Jag har otroligt mycket svenska vänner som är gifta och har barn med muslimska män (och faktiskt även kvinnor) där det inte har varit något problem alls. Min man är otroligt troende till exempel - från en salafistisk gren till och med med inslag av viss sufism på släktträdet, han tolkar inte alls jihad som du skriver det, inte hans familj heller. Jag hade inte heller haft problem att skaffa barn med honom, det är andra saker (till exempel att ingen av oss vill ha fler barn) som gör att vi inte gör det nu. Att det finns extremister är beklagligt, men det är en väldigt liten del som tolkar jihad som du försöker få det till. Tyvärr är det ju de som hörs och syns just nu och det är bara beklagligt.
Muhammed försökte under 20 år att missionera. Det gick inget vidare. 500 följare bara. Den delen är oftast det som vi otrogna får höra. Meckadelen som är som Nya testamentet . Sen ändrade han till svärdet och blev framgångsrik med våld, hot och terror. Medinadelen.Arabiskan hade ingen skrift på den tiden o profeten var analfabet. En perser hjälpte till med grammatiken från arameiskan på 800-talet.

Det finns inte en enda vers som talar om kärlek utanför islam. Däremot 493 som förespråkar våld eller uttrycker Allahs hat mot ickemuslimer. Dräp dem vartän du ser dem. Du borde veta att det är hur mycket som helst av den varan
Islam betyder underkastelse under Allah. Finns bara en gud o Muhammed är hans budbärare.
Meckadelen är religiös o vänlig, sen har Medinadelen ersatt abrogation dem med den hatiska och våldsamma ideologin som är värre än än allt annat.
Därför är det vanligt att man hänvisar till meckadelen som är lika inaktuell som det gamla testamentet.
Därav @Jeffery försöker påstå att alla de islamska terrornätverken har hittat på att det är islam.
De är bokstavstrogna. The way of Muhammed himself.
Någon kallade medinadelen för satansverserna av en anledning.
två verser om hur han gick tillväga. den andra är synnerligen intressant i vad som nu sker i västeuropa
Sura 9, vers 29 (9:29)
" Kämpa mot dem som, trots att de förr fick ta emot en uppenbarad skrift (judar och kristna), varken tror på Allah eller den yttersta dagen, och som inte förbjuder det som Allah eller hans sändebud har förbjudit, och inte iakttar den sanna religionens bud - kämpa mot dem tills dess de erkänner sig besegrade och frivilligt betalar skyddsskatten"

33:27
"Och han gav eder deras (de otrognas) land och hem, deras ägodelar och ett land, som ni aldrig beträtt i arv, ja Gud är allsmäktig."

http://skafferigodis.blogspot.se
Koranen 2:191 ”Dräp de otrogna var ni än finner dem.”
Koranen 3:28 ”Muslimer får inte ha otrogna som vänner.”
Koranen 3:85 ”Ingen annan religion än Islam är godtagbar.”
Koranen 5:33 ”Lemlästa och korsfäst de otrogna om de kritiserar Islam.”
Koranen 8:12 ”Terrorisera och hugg huvudet av dem som tror på andra heliga skrifter än Koranen.” Koranen 8:60 ”Muslimerna måste mönstra alla stridsmedel för att terrorisera de otrogna.”
Koranen 8:65 ”De otrogna är enfaldiga; kräv att muslimerna bekämpar dem.”
Koranen 9:5 ”Sedan, när de heliga månaderna passerat, döda de otrogna var ni än finner dem, och ta dem i fångenskap, och belägra dem och ligg i bakhåll för var och en av dem. Men om de ångrar sig och börjar be [till Allah] och skänker till välgörenhet, så låt dem vara.”
Koranen 9:30 ”Judarna och de kristna är perversa; kriga mot dem.”
Koranen 9:123 ”Kriga mot de otrogna som bor i din omgivning.”
Koranen 22:19 ”Bestraffa de otrogna med brinnande klädnader, järnkrokar, kokande vatten; smält ner deras hud och underliv.”
Koranen 47:4 ”Sukta inte efter fred med de otrogna; hugg huvudet av dem när ni griper dem.” -

Det finns hur många som helst, men muslimer vill inte att vi ska känna till det.
Låter det som Jesus, Buddha......?
I
 
Muhammed försökte under 20 år att missionera. Det gick inget vidare. 500 följare bara. Den delen är oftast det som vi otrogna får höra. Meckadelen som är som Nya testamentet . Sen ändrade han till svärdet och blev framgångsrik med våld, hot och terror. Medinadelen.Arabiskan hade ingen skrift på den tiden o profeten var analfabet. En perser hjälpte till med grammatiken från arameiskan på 800-talet.

Det finns inte en enda vers som talar om kärlek utanför islam. Däremot 493 som förespråkar våld eller uttrycker Allahs hat mot ickemuslimer. Dräp dem vartän du ser dem. Du borde veta att det är hur mycket som helst av den varan
Islam betyder underkastelse under Allah. Finns bara en gud o Muhammed är hans budbärare.
Meckadelen är religiös o vänlig, sen har Medinadelen ersatt abrogation dem med den hatiska och våldsamma ideologin som är värre än än allt annat.
Därför är det vanligt att man hänvisar till meckadelen som är lika inaktuell som det gamla testamentet.
Därav @Jeffery försöker påstå att alla de islamska terrornätverken har hittat på att det är islam.
De är bokstavstrogna. The way of Muhammed himself.
Någon kallade medinadelen för satansverserna av en anledning.
två verser om hur han gick tillväga. den andra är synnerligen intressant i vad som nu sker i västeuropa
Sura 9, vers 29 (9:29)
" Kämpa mot dem som, trots att de förr fick ta emot en uppenbarad skrift (judar och kristna), varken tror på Allah eller den yttersta dagen, och som inte förbjuder det som Allah eller hans sändebud har förbjudit, och inte iakttar den sanna religionens bud - kämpa mot dem tills dess de erkänner sig besegrade och frivilligt betalar skyddsskatten"

33:27
"Och han gav eder deras (de otrognas) land och hem, deras ägodelar och ett land, som ni aldrig beträtt i arv, ja Gud är allsmäktig."

http://skafferigodis.blogspot.se
Koranen 2:191 ”Dräp de otrogna var ni än finner dem.”
Koranen 3:28 ”Muslimer får inte ha otrogna som vänner.”
Koranen 3:85 ”Ingen annan religion än Islam är godtagbar.”
Koranen 5:33 ”Lemlästa och korsfäst de otrogna om de kritiserar Islam.”
Koranen 8:12 ”Terrorisera och hugg huvudet av dem som tror på andra heliga skrifter än Koranen.” Koranen 8:60 ”Muslimerna måste mönstra alla stridsmedel för att terrorisera de otrogna.”
Koranen 8:65 ”De otrogna är enfaldiga; kräv att muslimerna bekämpar dem.”
Koranen 9:5 ”Sedan, när de heliga månaderna passerat, döda de otrogna var ni än finner dem, och ta dem i fångenskap, och belägra dem och ligg i bakhåll för var och en av dem. Men om de ångrar sig och börjar be [till Allah] och skänker till välgörenhet, så låt dem vara.”
Koranen 9:30 ”Judarna och de kristna är perversa; kriga mot dem.”
Koranen 9:123 ”Kriga mot de otrogna som bor i din omgivning.”
Koranen 22:19 ”Bestraffa de otrogna med brinnande klädnader, järnkrokar, kokande vatten; smält ner deras hud och underliv.”
Koranen 47:4 ”Sukta inte efter fred med de otrogna; hugg huvudet av dem när ni griper dem.” -

Det finns hur många som helst, men muslimer vill inte att vi ska känna till det.
Låter det som Jesus, Buddha......?
I
Har du ingen toalett i närheten som du kan spy i?
 
@Cambrie Men kom igen nu, givetvis är Koranen full av en massa konstigheter. Precis som Bibeln. Varför låtsas som att det inte finns? För varje trevlig vers finns det garanterat en otrevlig. Precis som i Bibeln.

@vallhund Imponerande argumentationsteknik. Verkligen något som kommer bekämpa rasism och öka förståelse.
Tror ingen har påstått något annat i den här tråden. Tycker däremot de flesta i tråden faktiskt har uttryckt att man inte bör dömma koranen utan att faktiskt dömma bibel eller Torahn heller, tycker folk varit ganska tydliga med det. Sedan är det så att de flesta muslimer tolkar mer än enbart de strofer som Axel har klippt ur från en främlingsfientlig blogg ("en beskrivning av varför Islam är ett verkligt hot mot alla frihetsälskande icke-muslimer", är GANSKA säker på att vi skulle kunna göra en liknande sida om både judendom och kristendom också, säkert även om övriga religioner utan problem på de heliga texterna). Att tolka Koranen är en hel vetenskap och kan inte göras utefter några få strofer. Eller kan kan den ju. Om man väljer skygglapparna och den rasistiska synen. Men då är man ju faktiskt inte bättre än vad vissa extremistgrupper är utan exakt samma skrot och korn anser jag som väljer att tolka texten precis i ens eget syfte, eller hur?

@Cambrie: Det jag tog illa upp över var att du sa rent ut att jag misstolkade dig med vilje:


Något annat kan jag inte utläsa från det citatet eftersom det var mig du citerade.


Ja, det har du fattat helt fel, det var inte jag som tog upp det utan jag tror att det var linoda. Om något anser jag att man måste väva ihop historia, religion, ekonomi osv för att förstå varför världen ser ut som den gör. MEN jag vidhåller också att jämföra vem som var värst inte leder framåt.

Uttrycket "sopa rent framför egen dörr" betyder att man ska inte kritisera något om man gör samma fel själv. Det går inte att tolka på något annat sätt. Kristendomen är inte perfekt men många av de fel islam gör idag har faktiskt kristendomen kommit ifrån. Jag ser heller inget problem med att samtidigt diskutera problemen inom både islam och kristendomen.

Jag tror inte vi står så vansinnigt långt ifrån varandra och jag tycker det är roligt och uppskattar verkligen att diskutera med dig. Därför blev jag upprörd och faktiskt lite ledsen av att, som jag uppfattade det, bli beskylld av dig för att medvetet misstolka dig :)
Då ber jag om ursäkt, inte min mening att uttrycka mig så klumpigt, definitivt inte så någon blir ledsen :(. Ibland känns det bara som att vissa användare, det var inte menat till dig, tar minsta lilla chans på alla att tolka fel för att så att säga elda diskussionen. Jag är helt säker på att vi inte står på samma sida dock, tack och lov gör de flesta det på den här sidan i den här diskussionen :)
Muhammed försökte under 20 år att missionera. Det gick inget vidare. 500 följare bara. Den delen är oftast det som vi otrogna får höra. Meckadelen som är som Nya testamentet . Sen ändrade han till svärdet och blev framgångsrik med våld, hot och terror. Medinadelen.Arabiskan hade ingen skrift på den tiden o profeten var analfabet. En perser hjälpte till med grammatiken från arameiskan på 800-talet.

Det finns inte en enda vers som talar om kärlek utanför islam. Däremot 493 som förespråkar våld eller uttrycker Allahs hat mot ickemuslimer. Dräp dem vartän du ser dem. Du borde veta att det är hur mycket som helst av den varan
Islam betyder underkastelse under Allah. Finns bara en gud o Muhammed är hans budbärare.
Meckadelen är religiös o vänlig, sen har Medinadelen ersatt abrogation dem med den hatiska och våldsamma ideologin som är värre än än allt annat.
Därför är det vanligt att man hänvisar till meckadelen som är lika inaktuell som det gamla testamentet.
Därav @Jeffery försöker påstå att alla de islamska terrornätverken har hittat på att det är islam.
De är bokstavstrogna. The way of Muhammed himself.
Någon kallade medinadelen för satansverserna av en anledning.
två verser om hur han gick tillväga. den andra är synnerligen intressant i vad som nu sker i västeuropa
Sura 9, vers 29 (9:29)
" Kämpa mot dem som, trots att de förr fick ta emot en uppenbarad skrift (judar och kristna), varken tror på Allah eller den yttersta dagen, och som inte förbjuder det som Allah eller hans sändebud har förbjudit, och inte iakttar den sanna religionens bud - kämpa mot dem tills dess de erkänner sig besegrade och frivilligt betalar skyddsskatten"

33:27
"Och han gav eder deras (de otrognas) land och hem, deras ägodelar och ett land, som ni aldrig beträtt i arv, ja Gud är allsmäktig."

http://skafferigodis.blogspot.se
Koranen 2:191 ”Dräp de otrogna var ni än finner dem.”
Koranen 3:28 ”Muslimer får inte ha otrogna som vänner.”
Koranen 3:85 ”Ingen annan religion än Islam är godtagbar.”
Koranen 5:33 ”Lemlästa och korsfäst de otrogna om de kritiserar Islam.”
Koranen 8:12 ”Terrorisera och hugg huvudet av dem som tror på andra heliga skrifter än Koranen.” Koranen 8:60 ”Muslimerna måste mönstra alla stridsmedel för att terrorisera de otrogna.”
Koranen 8:65 ”De otrogna är enfaldiga; kräv att muslimerna bekämpar dem.”
Koranen 9:5 ”Sedan, när de heliga månaderna passerat, döda de otrogna var ni än finner dem, och ta dem i fångenskap, och belägra dem och ligg i bakhåll för var och en av dem. Men om de ångrar sig och börjar be [till Allah] och skänker till välgörenhet, så låt dem vara.”
Koranen 9:30 ”Judarna och de kristna är perversa; kriga mot dem.”
Koranen 9:123 ”Kriga mot de otrogna som bor i din omgivning.”
Koranen 22:19 ”Bestraffa de otrogna med brinnande klädnader, järnkrokar, kokande vatten; smält ner deras hud och underliv.”
Koranen 47:4 ”Sukta inte efter fred med de otrogna; hugg huvudet av dem när ni griper dem.” -

Det finns hur många som helst, men muslimer vill inte att vi ska känna till det.
Låter det som Jesus, Buddha......?
I
Otroligt långt och allt alltså taget från en enda sida som tagit verserna precis ur både sitt sammanhang och dessutom inte lagt något fokus på att ha med hela Koranen. Min fråga till dig, har du LÄST koranen eller har du bara tagit dessa stycken från denna sidan och nöjt dig med det? Det vore ju inte så konstigt i så fall, men det gör också att du faktiskt inte har ett uns kunskap om varken Koranen eller islam, utan använder denna som det passar dig, i DINA syften. Och vilka fler vet vi gör det? Vilket visar att det inte är så långt ifrån dig och hur tänket i extremgrupperna går.

Jihad har inget att göra med det du skriver även om vissa tolkar det så vilket som sagt är de som får synas och höras. Att böckerna inom alla bokreligioner är fulla med skit har vi redan konstaterat, de allra flesta muslimer som är troende tolkar dock HELA Koranen, inte bara tar vissa meningar i sitt eget syfte. Visste du till exempel att det är JIHAD-KRIG i Sirte i Libyen nu, mellan just (sunni)-salafister och IS? Just på grund av att man anser att IS har tagit deras samhälle, korsfäst flera muslimer för att IS anser att de är otrogna, bland annat i min mans släkt, och DÅ är det okej med jihad enligt Koranen. Det är dock aldrig okej att skända en annan människa som inte gjort något. Att det sedan finns de som tolkar detta enligt deras egna syften, ja, det vet vi. Det är tyvärr de som hörs och syns mest men de är ännu en liten del av alla muslimer som finns i världen.

Jag är helt säker på att du kan hitta ett antal sidor där du kan ta goda saker som finns i Koranen ur sitt syfte och sätta ihop en sida om att det bara står goda saker i Koranen också, riktigt så naiva tycker jag inte vi ska göra men faktum kvarstår, för mig som är relativt sekulär är Koranen en bok som skrevs på arabiska halvön, på den tiden fanns enbart religioner som var kopplat till det så kallade bokens folk (judendom, judekristendom, kristendom och några till inriktningar av dessa) och sedan fanns det de som trodde på annat eller inte något. Med Otrogna menades med största trolighet de som inte trodde på någon av bokens religioner, åtminstone enligt forskningen (läs gärna Christer Hedins forskning, islamolog på Stockholms Universitet, otrolig kunnig inom det här gebitet) och idag skulle jag säga att ytterst få muslimer bryr sig om vad andra tror på, jag har åtminstone aldrig träffat någon som snackat skit på det sättet om andra religioner som du tror att alla muslimer gör, jag har heller inte känt att jag fått mindre respekt när jag rest i mellanöstern för att jag skulle vara kristen heller, då har jag förvissor inte rört mig i rena krigszoner eller de mest extrema områderna i Saudiarabien, utan de flesta tolkar hela koranen om de är troende eller skiter i det.

Tror du verkligen min mans familj, eller min man, skulle ha accepterat att gifta sig med mig som icke troende med kristen värdegrund på grund av min kultur om det vore så att alla muslimer anser att man ska slå ihjäl alla med andra religioner?
 
Senast ändrad:
Självklart är de allra flesta fredliga, MEN man räknar med att 15-25% är öppet radikala eller sovande.
Det ger en förfärlig massa miljoner av 1,6 Miljarder. En del bara sympatiserar. På begravningen av jihadterroristen i Danmark deltog 500 män. Alla var inte släkt.
Islamologen o många många sidor på nätet hänvisar just till meckatiden och förskönar gravt the Golden age. Tamerlane dräpte 900000 hinduer, Akhbar,. .. dräpte många män uppskattar att 280 miljoner har fått sätta livet till i islams väg mot den enda rätta tron. 110 i Afrika. Tänk lite. Varför har nordafrikaner arabiskt utseende? Varför delades Indien till Pakistan och Bangladesh. Islam! Indien hinduer och Pakistan ickemuslimer samt även buddhister är hårt utsatta. Filippinerna fick nu en ny president som ska ta itu med de som med våld försöker att islamisera landet. Väst skriver bara kriminella terrordåd i Asien sker på Muhammeds vis. Även att terrorisera länders kvinnor ingår i Jihad. Tahahrrush är en som vi nu fått erfara.
Sen har tanter här mage att jämföra det med harmlösa visslingar eller möjligen en klapp på baken... utanpå byxan av en dragen svensk. Tänk dig en hel hop med män som hånflinar om du säger ifrån. En rak höger Den amerikanska vuxna journalisten som låg på sjukhus länge efter sin egenupplevda Tahahrrush i Kairo hade trots allt flera män som dock inte kunde skydda henne. Hon sa att ju mer hon skrek desto mer verkade de triggas.
 
@axel: Du sitter och spyr ur dig dynga från islamofobiska källor som inte direkt består av neutrala fakta och du förväntar dig att vi ska ta det på allvar? Har du ingen egen tankeförmåga eller slutledningsförmåga? Eller kritiskt tänkande?

Nja, nu råkar det ju vara fakta direkt från Koranen (källan är angiven som du ser).
Som jag ser det så vore det som om kyrkan skulle enbart predika från Gamla Testamentet, som innehåller mycket av det Koranen gör. Nu saknar ju koranen Nya Testamentet och skulle behöva revideras däri ligger ju problemet.

Vi firar ju inte Jul, Påsk o.s.v för att Abraham föddes utan vi firar ju för att Jesus Kristus föddes, guds son enligt tron, Kristendom är ju tron på Kristus (och i förlängningen hans farsa Gud).
 
Nja, nu råkar det ju vara fakta direkt från Koranen (källan är angiven som du ser).
Som jag ser det så vore det som om kyrkan skulle enbart predika från Gamla Testamentet, som innehåller mycket av det Koranen gör. Nu saknar ju koranen Nya Testamentet och skulle behöva revideras däri ligger ju problemet.

Vi firar ju inte Jul, Påsk o.s.v för att Abraham föddes utan vi firar ju för att Jesus Kristus föddes, guds son enligt tron, Kristendom är ju tron på Kristus (och i förlängningen hans farsa Gud).

Återigen, det är verkligen inte alla idag som är strikt bibeltrogna. Det samma gäller muslimer. Att göra copy/paste på en massa texter utan att komma med en egen analys av texten är inte speciellt imponerande. Speciellt när majoriteten av texterna är från ytterst suspekta källor.

Men låter man SD göra analysen blir det ju så mycket enklare :grin:
 
Återigen, det är verkligen inte alla idag som är strikt bibeltrogna. Det samma gäller muslimer. Att göra copy/paste på en massa texter utan att komma med en egen analys av texten är inte speciellt imponerande. Speciellt när majoriteten av texterna är från ytterst suspekta källor.

Men låter man SD göra analysen blir det ju så mycket enklare :grin:

Jag skulle inte definiera problemet så.
Problemet ligger i att vi inte har en susning om vad som sägs och predikas i moskeér runt om i landet. Visst, du kan ju göra som Vallhund och skylla allt på SD (vilket såklart är helt absurt) eller också fundera över Gävle exemplet TS har givit dig.
 
Självklart är de allra flesta fredliga, MEN man räknar med att 15-25% är öppet radikala eller sovande.
Det ger en förfärlig massa miljoner av 1,6 Miljarder. En del bara sympatiserar. På begravningen av jihadterroristen i Danmark deltog 500 män. Alla var inte släkt.
Islamologen o många många sidor på nätet hänvisar just till meckatiden och förskönar gravt the Golden age. Tamerlane dräpte 900000 hinduer, Akhbar,. .. dräpte många män uppskattar att 280 miljoner har fått sätta livet till i islams väg mot den enda rätta tron. 110 i Afrika. Tänk lite. Varför har nordafrikaner arabiskt utseende? Varför delades Indien till Pakistan och Bangladesh. Islam! Indien hinduer och Pakistan ickemuslimer samt även buddhister är hårt utsatta. Filippinerna fick nu en ny president som ska ta itu med de som med våld försöker att islamisera landet. Väst skriver bara kriminella terrordåd i Asien sker på Muhammeds vis. Även att terrorisera länders kvinnor ingår i Jihad. Tahahrrush är en som vi nu fått erfara.
Sen har tanter här mage att jämföra det med harmlösa visslingar eller möjligen en klapp på baken... utanpå byxan av en dragen svensk. Tänk dig en hel hop med män som hånflinar om du säger ifrån. En rak höger Den amerikanska vuxna journalisten som låg på sjukhus länge efter sin egenupplevda Tahahrrush i Kairo hade trots allt flera män som dock inte kunde skydda henne. Hon sa att ju mer hon skrek desto mer verkade de triggas.
Tja, självklart är det beklagligt om 15 % är öppet radikala eller sovande, vad som nu menas med det. Lika beklagligt anser jag att 15-30 procent är öppet rasister i Sverige som inte tycker att alla har samma människovärde (åtminstone tills de bevisar annat).
Att terrorisera kvinnor och använda dessa som vapen i ett krig görs överallt, det behöver definitivt inte vara en religiös konflikt det handlar om, märk väl att ytterst få av dagens konflikter i världen räknas vara religilösa.

Tahahrrush är bara den arabiska översättningen av trakasserier, varken mer eller mindre. Tahrrush gamea är ett namn som blev påhittat av tysk media, det finns ingen våldtäktslek eller ens trakasseringslek, däremot ja, det är ett problem med kvinnliga trakasserier. Här, i mellanöstern, i Kina och i USA.. Det är inte Jihad, inte om du frågar min man som är den närmsta just nu jag har att tillgå att fråga, men jag ska fråga imamen som jobbar på jobbet imorgon vad hans syn på jihad verkligen är också (hittills har han oftast kommit med ungefär samma svar som mannen dock när vi diskuterar religion, trots att de är från två helt olika länder och kulturer så jag skulle tro att han svarar liknande nu).

Trakasserier mot kvinnor är tyvärr vanliga i hela världen, både enskilt och gäng. Att tro något annat är bara dumt. Som feminist anser jag det självklart tragiskt att jag som kvinna inte ska kunna gå ut utan att bli sextrakasserad, men återigen, jag har inte blivit utsatt för det de gånger jag varit i mellanöstern, enligt den svenska polisen är det inte heller så vanligt här i Sverige, utan mycket är sådant som SD-röstare har blåst på. Som sagt. Sextrakasserier är ett problem. Överallt. Knappast bara bland muslimer, och det finns rejält mycket mer skrämmande exempel från svenskar om det är så än en klapp på rumpan. Tror du att det är det största problemet hos svenska män som tycker de äger sina kvinnor så tror jag att du inte har läst på den diskussionen heller särskilt väl.

Mannen anser sig även själv vara väldigt boktroende, och han är väldigt fundersam över din så kallade kunskap om islam och Koranen som helhet här, att ta saker ur sitt sammanhang är ju som sagt inte så mycket bättre än vad de extremister som vi vill ha bort från världen är, det är ju liksom det de lever på, att få makt och kontroll genom att tolka vissa meningar ur Koranen helt ur sitt sammanhang.

Till sist vill jag säga - hellre stolt tant som åtminstone har lärt sig källkritik i skolan än vit kränkt man som uppenbarligen är rädd för att bli av med sin kvinna, eller var problemet nu än kan tänkas ligga...
 
Jag skulle inte definiera problemet så.
Problemet ligger i att vi inte har en susning om vad som sägs och predikas i moskeér runt om i landet. Visst, du kan ju göra som Vallhund och skylla allt på SD (vilket såklart är helt absurt) eller också fundera över Gävle exemplet TS har givit dig.
Var har jag skyllt allt på SD?
 
Det lilla jag vet om religion så verkar buddisterna vara rätt lugna och ha en sund inställning mot om man ser vad kristna och för att inte tala om islam har gjort med sina motståndare .
 
Okej då har vi lite olika erfarenheter som sagt. De ateister jag har stött på brukar inte vara föraktfulla mot religiösa personer utan möjligtvis deras tro, ungefär på det sättet som du är när du skriver att Bibeln är som GTA och att kristendomen har en usel potential för kvinnors lika rättigheter och värde.
Jag tycker folk i allmänhet tex på jobbet kan kläcka ur sig lite vadsomhelst som är förfärligt föraktfullt mot religiösa rent slentrianmässigt på en fikarast, saker jag inte tror de skulle sagt för några år sedan.
 
Självklart är de allra flesta fredliga, MEN man räknar med att 15-25% är öppet radikala eller sovande.
Det ger en förfärlig massa miljoner av 1,6 Miljarder. En del bara sympatiserar. På begravningen av jihadterroristen i Danmark deltog 500 män. Alla var inte släkt.
Islamologen o många många sidor på nätet hänvisar just till meckatiden och förskönar gravt the Golden age. Tamerlane dräpte 900000 hinduer, Akhbar,. .. dräpte många män uppskattar att 280 miljoner har fått sätta livet till i islams väg mot den enda rätta tron. 110 i Afrika. Tänk lite. Varför har nordafrikaner arabiskt utseende? Varför delades Indien till Pakistan och Bangladesh. Islam! Indien hinduer och Pakistan ickemuslimer samt även buddhister är hårt utsatta. Filippinerna fick nu en ny president som ska ta itu med de som med våld försöker att islamisera landet. Väst skriver bara kriminella terrordåd i Asien sker på Muhammeds vis. Även att terrorisera länders kvinnor ingår i Jihad. Tahahrrush är en som vi nu fått erfara.
Sen har tanter här mage att jämföra det med harmlösa visslingar eller möjligen en klapp på baken... utanpå byxan av en dragen svensk. Tänk dig en hel hop med män som hånflinar om du säger ifrån. En rak höger Den amerikanska vuxna journalisten som låg på sjukhus länge efter sin egenupplevda Tahahrrush i Kairo hade trots allt flera män som dock inte kunde skydda henne. Hon sa att ju mer hon skrek desto mer verkade de triggas.

Med tusen "snabbtfakta" går det bygga ett argument för eller emot vadsomhelst, men det blir ingen grundlig analys.
 
Nja, nu råkar det ju vara fakta direkt från Koranen (källan är angiven som du ser).
Som jag ser det så vore det som om kyrkan skulle enbart predika från Gamla Testamentet, som innehåller mycket av det Koranen gör. Nu saknar ju koranen Nya Testamentet och skulle behöva revideras däri ligger ju problemet.

Vi firar ju inte Jul, Påsk o.s.v för att Abraham föddes utan vi firar ju för att Jesus Kristus föddes, guds son enligt tron, Kristendom är ju tron på Kristus (och i förlängningen hans farsa Gud).
Nya testamentet är inte såå himla mysigt ändå, om än såklart betydligt mindre våldsamt än gamla.
 
Att böckerna inom alla bokreligioner är fulla med skit har vi redan konstaterat...

Ingen verkar dock ha lyckats med att lyfta fram någon skit utan att du menar att det är feltolkat/ lyft ur sitt sammanhang? Vad finns det för skit som är just skit enligt dig?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp