Den militanta imamen Abo Raad (gävle moské)

Kanske tidens anda? Judéen år 20 går nog inte att jämföra med 2016.
Självklart! Det är nog därför det sannolikt är bättre att köra på andemeningen än bokstaven som tex svenska kyrkan (såvitt jag förstått och om man alls ska köra så att säga). Men det går förhoppningsvis med fler religioner.
 
Ingen verkar dock ha lyckats med att lyfta fram någon skit utan att du menar att det är feltolkat/ lyft ur sitt sammanhang? Vad finns det för skit som är just skit enligt dig?
Kan vi inte bara låta bli att lyfta ut texter ur böckerna? Det blir bara i slutänden en tråd full av ganska läskiga citat som folk kan slå i huvudet på varandra och det finns ingen ände på det.

resten är knapplån
Lägger in ett par grejor som självklart alla har läst redan, men bara för att det inte ska finnas citat från koranen i tråden enbart. (det känns som en dålig idé egentligen men tvunget på något vis)

deras ansikten bleknar.
9Skoningslös kommer Herrens dag
med vrede och glödande harm.
Jorden skall läggas öde,
syndarna skall han förinta.
10Himlavalvets alla stjärnor
skall sluta att lysa.
Mörk skall solen gå upp,
månen skall mista sitt sken.
11Jag skall straffa jorden för dess ondska,
de gudlösa för deras synd.
De fräckas högmod skall jag kväsa,
kuva tyrannernas stolthet.
12Människor blir mer sällsynta än guld,
ovanligare än guld från Ofir.
13Ja, himlen skall skälva
och jorden skakas ur sitt läge
genom Herren Sebaots raseri
på hans flammande vredes dag.
14Som skrämda gaseller
eller får som ingen håller samman
skall de fly, var och en till sitt eget folk,
var och en till sitt eget land.
15Den som blir fångad skall stickas ner,
den som hinns upp skall falla för svärdet.
16Spädbarnen krossas inför deras ögon,
husen plundras, kvinnorna våldtas.

7Upp, svärd, mot min herde,
mot min förtrogne,
säger Herren Sebaot.
Dräp herden så att fåren skingras!
Jag lyfter min hand mot de svaga.
8I hela landet, säger Herren,
skall två tredjedelar utrotas och gå under,
men en tredjedel skall lämnas kvar.
9Den tredjedelen skall jag låta gå genom eld,
jag skall rena den som man renar silver,
jag skall pröva den som man prövar guld.
De skall åkalla mig
och jag skall svara dem.
Jag skall säga: ”Detta är mitt folk”,
och de skall säga: ”Herren är vår Gud.”

Se, en Herrens dag kommer! Då skall man plundra dig och fördela bytet. 2Jag skall samla alla folk till strid mot Jerusalem. Staden skall erövras, husen plundras och kvinnorna våldtas. Halva staden skall föras bort, men resten skall inte fördrivas. 3Ty Herren skall dra ut och strida mot dessa folk, som förr när han stred på kampens dag.

”Var är männen som kom till dig i kväll? Skicka ut dem till oss, vi skall ligga med dem.” Lot gick ut i porten och stängde dörren bakom sig. ”Bröder”, sade han, ”jag ber er, gör inte något så ont. Jag har två döttrar som ännu är orörda. Låt mig skicka ut dem till er, så kan ni göra med dem vad ni vill, bara ni inte gör något mot dessa män som har fått en tillflykt under mitt tak.”

31Mose och prästen Elasar gjorde som Herren hade befallt Mose. 32Krigsbytet, det som återstod av vad soldaterna hade tagit, utgjordes av 675 000 får, 3372 000 kor, 3461 000 åsnor 35och allt som allt 32 000 människor, de flickor som inte hade legat med någon man.

Då gick mannen som rådde om huset ut till dem och sade till dem:
»Nej, mina bröder, gören icke så illa. Eftersom nu denne man har
kommit in i mitt hus, mån I icke göra en sådan galenskap.
24. Se, jag har en dotter som är jungfru, och han har själv en
bihustru. Dem vill jag föra hitut, så kunnen I kränka dem och
göra med dem vad I finnen för gott. Men med denne man mån I icke
göra någon sådan galenskap.
25. Men männen ville icke höra på honom; då tog mannen sin bihustru
och förde henne ut till dem. Och de kände henne och hanterade
henne skändligt hela natten ända till morgonen; först när
morgonrodnaden gick upp, läto de henne gå.
26. Då kom kvinnan mot morgonen och föll ned vid ingången till
mannens hus, där hennes herre var, och låg så, till dess det
blev dager.
27. När nu hennes herre stod upp om morgonen och öppnade dörren till
huset och gick ut för att fortsätta sin färd, fick han se sin
bihustru ligga vid ingången till huset med händerna på tröskeln.
28. Han sade till henne: »Stå upp och låt oss gå.» Men hon gav intet
svar. Då tog han och lade henne på åsnan; sedan gjorde mannen
sig redo och reste hem till sitt.
29. Men när han hade kommit hem, fattade han en kniv och tog sin bi-
hustru och styckade henne, efter benen i hennes kropp, i tolv
stycken och sände styckena omkring över hela Israels land.
30. Och var och en som såg detta sade: »Något sådant har icke hänt
eller blivit sett allt ifrån den dag då Israels barn drogo upp
ur Egyptens land ända till denna dag. Övervägen detta, rådslån
och sägen edert ord.»
 
Senast ändrad:
Ingen verkar dock ha lyckats med att lyfta fram någon skit utan att du menar att det är feltolkat/ lyft ur sitt sammanhang? Vad finns det för skit som är just skit enligt dig?
Just Koranen - ja. Eftersom det är den som diskuteras och vi inte fick lyfta fram andra relgioner, eller hur menar du? Badger har redan lyft fram en del ut nya testamentet, jag kan lägga fram en hel del från gamla testamentet utan problem här (har faktiskt en hel uppsats som en klasskompis skrev i kursen MENAs religioner 2 - tolkning av de heliga texterna om just likheter i form av hemskheter mellan de olika texterna som oftast lyft ur sitt sammanhang för att belysa hur vidrig en viss religion är, oftast är det inom secularism man väljer att göra det ). Men något säger mig att du inte är så intresserad av att sitta och läsa bibel eller torah citat. Faktum är dock när det just kommer till koranen att de allra flesta faktiskt tolkar hela boken, där det står tydligt att man ska respektera andra människor etc. Sedan är det jättetråkigt att folk som bara tar en strof och tolkar den till sitt eget syfte är de som hörs och syns, men det är ju inte konstigt egentligen, det finns ju folk här som gör samma sak.
 
Jag skulle inte definiera problemet så.
Problemet ligger i att vi inte har en susning om vad som sägs och predikas i moskeér runt om i landet. Visst, du kan ju göra som Vallhund och skylla allt på SD (vilket såklart är helt absurt) eller också fundera över Gävle exemplet TS har givit dig.

Jag har läst artiklarna från Gävle och det är givetvis skräp det som hänt. Men att döma ut alla efter vad några gjort gör jag inte. Jag har gått på Komvux med många muslimer och det var verkligen inga problem. Vi umgicks allihopa, ingen brydde sig i vart folk kom ifrån. De kunde ha problem med svenskan så då hjälpte vi svenskar till med det, de var ofta enormt kunniga på matte och naturvetenskaperna så då hjälpte de oss.

Jag har också bott i en studentkorridor med muslimer, samma sak där (en var djupt troende och aktiv i moskéen). Vi umgicks som personer, inte med våra religioner (eller avsaknad av sådana).

Att ta "fakta" från suspekta källor och upprepa den utan någon seriös analys och kritiskt tänkande är inget som kommer att få mig att ändra åsikt.
 
Vi behöver starta ett medborgargarde, vi behöver skydda oss mot detta kristna hot.
Ett namn som direkt fladdrar förbi i tankarna är Soldater av Odon,
det mest svenskaste jag kan komma på för stunden.

(Ni detekterar falska svenska medborgargarden på att de använder felaktig svenska då de namngivit sig)

vacculi7.jpg


PM-a för ytterligare info.
 
Just Koranen - ja. Eftersom det är den som diskuteras och vi inte fick lyfta fram andra relgioner, eller hur menar du? Badger har redan lyft fram en del ut nya testamentet, jag kan lägga fram en hel del från gamla testamentet utan problem här (har faktiskt en hel uppsats som en klasskompis skrev i kursen MENAs religioner 2 - tolkning av de heliga texterna om just likheter i form av hemskheter mellan de olika texterna som oftast lyft ur sitt sammanhang för att belysa hur vidrig en viss religion är, oftast är det inom secularism man väljer att göra det ). Men något säger mig att du inte är så intresserad av att sitta och läsa bibel eller torah citat. Faktum är dock när det just kommer till koranen att de allra flesta faktiskt tolkar hela boken, där det står tydligt att man ska respektera andra människor etc. Sedan är det jättetråkigt att folk som bara tar en strof och tolkar den till sitt eget syfte är de som hörs och syns, men det är ju inte konstigt egentligen, det finns ju folk här som gör samma sak.
Jag tog faktiskt gamla testamentet, jag hann aldrig till nya i min läsning för jag fick mardrömmar (och jag brukar inte ha det). Men nya testamentet sägs ha en del om att döda dina föräldrar eller barn om de inte tror och folk som faller döda ned för att de bara gav hälften av sina ägodelar till Jesus istället för alla.

kn och medhåll: Men helt ärligt, böckerna är långa... det finns citat för många trådar... så jag tycker vi låter bli (tror helt ärligt som feminist att jag bara skulle kunna ta nästan samtliga gånger en kvinna nämns i hela bibeln (höga visan undantaget) som exempel på misogyni, det är iofs inte så många gånger en kvinna nämns som en feminist skulle önska, eller nåja det kanske är lika bra med tanke på ovanstående.) Det är ju dessutom meningslöst, svenska kyrkan tex går inte den vägen i sin religiositet och likaså skiljer sig andra religioner från sin ursprungstexts exakta ordalydelser.

(Det sprider sig dessutom okunskap från USA där helt vanliga människor i Sverige kan få för sig att Svenska kyrkan inte följer normal hederlig vetenskap och kunskap bara för att det finns extremister i USA som är extremister och bokstavstroende. Vi väcker till liv strider som inte behöver kämpas i vårt land och skapar därmed problem, abortfrågan är ju ett problem vi importerat till exempel.)
 
Senast ändrad:
Just Koranen - ja. Eftersom det är den som diskuteras och vi inte fick lyfta fram andra relgioner, eller hur menar du? Badger har redan lyft fram en del ut nya testamentet, jag kan lägga fram en hel del från gamla testamentet utan problem här (har faktiskt en hel uppsats som en klasskompis skrev i kursen MENAs religioner 2 - tolkning av de heliga texterna om just likheter i form av hemskheter mellan de olika texterna som oftast lyft ur sitt sammanhang för att belysa hur vidrig en viss religion är, oftast är det inom secularism man väljer att göra det ). Men något säger mig att du inte är så intresserad av att sitta och läsa bibel eller torah citat. Faktum är dock när det just kommer till koranen att de allra flesta faktiskt tolkar hela boken, där det står tydligt att man ska respektera andra människor etc. Sedan är det jättetråkigt att folk som bara tar en strof och tolkar den till sitt eget syfte är de som hörs och syns, men det är ju inte konstigt egentligen, det finns ju folk här som gör samma sak.

Ni får gärna lyfta fram andra religioner för mig. Du har fel om du tror att jag inte är intresserad av att läsa t.ex Bibeln och kritisera Kristendomen, det har jag nog totalt sett gjort i tjugo gånger så stor utsträckning som Koranen och Islam. Vi verkar ha väldigt olika syn på vad som är att lyfta någonting ur sitt sammanhang. Att påpeka extrema verser i Koranen eller Bibeln är knappast att sänka sig till extremisternas nivå som du hänför, istället är det ett sätt att visa böckerna är en del av problemet då de tillåter eller kan tolkas på ett sätt som passar extremisterna. Det betyder inte att man menar att den enda rätta tolkningen av Bibeln eller Koranen är våld, halshuggningar och allt annat dåligt som står i dem.
 
Muhammed försökte under 20 år att missionera. Det gick inget vidare. 500 följare bara. Den delen är oftast det som vi otrogna får höra. Meckadelen som är som Nya testamentet . Sen ändrade han till svärdet och blev framgångsrik med våld, hot och terror. Medinadelen.Arabiskan hade ingen skrift på den tiden o profeten var analfabet. En perser hjälpte till med grammatiken från arameiskan på 800-talet.

Det finns inte en enda vers som talar om kärlek utanför islam. Däremot 493 som förespråkar våld eller uttrycker Allahs hat mot ickemuslimer. Dräp dem vartän du ser dem. Du borde veta att det är hur mycket som helst av den varan
Islam betyder underkastelse under Allah. Finns bara en gud o Muhammed är hans budbärare.
Meckadelen är religiös o vänlig, sen har Medinadelen ersatt abrogation dem med den hatiska och våldsamma ideologin som är värre än än allt annat.
Därför är det vanligt att man hänvisar till meckadelen som är lika inaktuell som det gamla testamentet.
Därav @Jeffery försöker påstå att alla de islamska terrornätverken har hittat på att det är islam.
De är bokstavstrogna. The way of Muhammed himself.
Någon kallade medinadelen för satansverserna av en anledning.
två verser om hur han gick tillväga. den andra är synnerligen intressant i vad som nu sker i västeuropa
Sura 9, vers 29 (9:29)
" Kämpa mot dem som, trots att de förr fick ta emot en uppenbarad skrift (judar och kristna), varken tror på Allah eller den yttersta dagen, och som inte förbjuder det som Allah eller hans sändebud har förbjudit, och inte iakttar den sanna religionens bud - kämpa mot dem tills dess de erkänner sig besegrade och frivilligt betalar skyddsskatten"

33:27
"Och han gav eder deras (de otrognas) land och hem, deras ägodelar och ett land, som ni aldrig beträtt i arv, ja Gud är allsmäktig."

http://skafferigodis.blogspot.se
Koranen 2:191 ”Dräp de otrogna var ni än finner dem.”
Koranen 3:28 ”Muslimer får inte ha otrogna som vänner.”
Koranen 3:85 ”Ingen annan religion än Islam är godtagbar.”
Koranen 5:33 ”Lemlästa och korsfäst de otrogna om de kritiserar Islam.”
Koranen 8:12 ”Terrorisera och hugg huvudet av dem som tror på andra heliga skrifter än Koranen.” Koranen 8:60 ”Muslimerna måste mönstra alla stridsmedel för att terrorisera de otrogna.”
Koranen 8:65 ”De otrogna är enfaldiga; kräv att muslimerna bekämpar dem.”
Koranen 9:5 ”Sedan, när de heliga månaderna passerat, döda de otrogna var ni än finner dem, och ta dem i fångenskap, och belägra dem och ligg i bakhåll för var och en av dem. Men om de ångrar sig och börjar be [till Allah] och skänker till välgörenhet, så låt dem vara.”
Koranen 9:30 ”Judarna och de kristna är perversa; kriga mot dem.”
Koranen 9:123 ”Kriga mot de otrogna som bor i din omgivning.”
Koranen 22:19 ”Bestraffa de otrogna med brinnande klädnader, järnkrokar, kokande vatten; smält ner deras hud och underliv.”
Koranen 47:4 ”Sukta inte efter fred med de otrogna; hugg huvudet av dem när ni griper dem.” -

Det finns hur många som helst, men muslimer vill inte att vi ska känna till det.
Låter det som Jesus, Buddha......?
I

https://motargument.se/2015/01/14/myt-falska-korancitat/

Om du dubbelkollar så ser du att det som står i den här länken stämmer och att citaten du kommer med i bästa fall är helt tagna ur sitt sammanhang och i värsta fall är förvrängda till oigenkännlighet.
Har du någonsin hört talas om confirmation bias?
 
Vi behöver starta ett medborgargarde, vi behöver skydda oss mot detta kristna hot.
Ett namn som direkt fladdrar förbi i tankarna är Soldater av Odon,
det mest svenskaste jag kan komma på för stunden.

(Ni detekterar falska svenska medborgargarden på att de använder felaktig svenska då de namngivit sig)

vacculi7.jpg


PM-a för ytterligare info.

Oxel är helsvenskt på riktigt men ligger kanske inte lika bra i munnen...
 
Tycker du att det är någon större skillnad. Många refererar till de verser om inte gäller längre. Meckadelen
Alltså, de här kristna. Så här vill jag inte ha det.
Det kommer sluta illa om vi låter dem ta över vårt land.
Vi är ett kristet sekulärt land. Man kan flytta till mellanöstern där de är så fredliga.
Vi har reformerat kristendomen och har ett jämlikt samhälle. Ska vi backa igen? Ja så håller på att ske.
Vad är det största och reella hotet idag?
Vi har mist kontrollen över 55 zoner där inte ens räddningstjänsten är fredade.
Hotet från islam är verkligt och påtagligt.
Vi har inga problem med hinduer, buddhister, taoister eller hör vi talas om världsomspännande stora grupper med extremister med kristna värderingar? Självmordsbombare?
Terrorforskare och SÄPO är i allafall enig med mig. Islamister och vänsterextrema står för hotet idag. Även om vänstermedia försöker att göra gällande att det är högerextrema. Allt till höger om V är högerextremt enligt dem.
Är det så svårt tt ta till sig vad som sker. Filmgalan i Cannes hade inte tusentals poliser och militär på plats för att upptäcka kristna självmordsbombare. Fotbolls EM i Frankrike kommer att vara det mest stridsförberedda sen andra världskriget. Vad består hotet av? Hur mycket vapen fanns man i franska moskéer?
Kristna irakier flydde till Syrien för att sen fly därifrån. De hotas nu på asylboenden. T o m asylbaroner som Bert vet att de inte kan sättas ihop med muslimer. Polisen säger samma sak.
 
Jag tror att jag förstod att vi är naiva efter att jag sett denna film från en NORSK moské.

En föreläsning om fred.
 
Jag tror att jag förstod att vi är naiva efter att jag sett denna film från en NORSK moské.

En föreläsning om fred.
Denna film har du, återigen, tagit från avpixlat Jag är ganska säker på att viralgranskaren har avfärdat denna som ett ihopfällbart klipp där man klippt och klistrat för att gynna sina egna, rasistiska intressen (men det är ju snyggt klippt av dem, med flashig bakgrundsmusik och allt, de har duktiga redigerare, det kan ingen förneka). Ska se om jag hittar länken till viralgranskaren sedan, om det var där jag läste det, annars kan säkert andra göra det här då jag ska iväg och jobba långhelg.

Så nu undrar jag. Om det är som du säger att ALLA muslimer är radikala. 1. Varför skulle min man och hans familj överhuvudtaget tycka att det vore okej att gifta sig med en "otrogen"?
2. Hur kan det komma sig att mängder av muslimer jobbar sida vid sida med de otrogna varje dag, inte bara här i Sverige, även i andra länder i mellanöstern? De allra flesta jagar inte ut de otrogna även om det händer av IS, men IS dödar även muslimer som de anser står i vägen. Troligen fler muslimer än andra troende.
3. Har du gått i skolan eller har du bara missat samhälle, historia, källkritik, religion och en hel del ämnen?
4. Var i ligger din rädsla? Är du rädd för att bli av med jobbet (sköt det bättre kanske är en idé?), bli av med "din" kvinna (visa bättre respekt) eller är det något annat som gör att du är så oerhört rädd för muslimer? Kanske har detta redan hänt?

Om du inte är ett troll, vilket jag har svårt att tro att du inte är, så borde du faktiskt söka hjälp. Det är inget illa menat, men det är bättre att leva medan man gör det, än att gå och ha en sådan otrolig rädsla för andra människor som du verkar ha.
 
Senast ändrad:
Jag tog faktiskt gamla testamentet, jag hann aldrig till nya i min läsning för jag fick mardrömmar (och jag brukar inte ha det). Men nya testamentet sägs ha en del om att döda dina föräldrar eller barn om de inte tror och folk som faller döda ned för att de bara gav hälften av sina ägodelar till Jesus istället för alla.

kn och medhåll: Men helt ärligt, böckerna är långa... det finns citat för många trådar... så jag tycker vi låter bli (tror helt ärligt som feminist att jag bara skulle kunna ta nästan samtliga gånger en kvinna nämns i hela bibeln (höga visan undantaget) som exempel på misogyni, det är iofs inte så många gånger en kvinna nämns som en feminist skulle önska, eller nåja det kanske är lika bra med tanke på ovanstående.) Det är ju dessutom meningslöst, svenska kyrkan tex går inte den vägen i sin religiositet och likaså skiljer sig andra religioner från sin ursprungstexts exakta ordalydelser.

(Det sprider sig dessutom okunskap från USA där helt vanliga människor i Sverige kan få för sig att Svenska kyrkan inte följer normal hederlig vetenskap och kunskap bara för att det finns extremister i USA som är extremister och bokstavstroende. Vi väcker till liv strider som inte behöver kämpas i vårt land och skapar därmed problem, abortfrågan är ju ett problem vi importerat till exempel.)
Ja det Gamla testamentet är som koranen. Medinadelen. Vi har för länge länge sedan bytt ut det gamla till det nya samt att vi nu mest är sekulära och knappt religiösa alls
Denna film har du, återigen, tagit från avpixlat Jag är ganska säker på att viralgranskaren har avfärdat denna som ett ihopfällbart klipp där man klippt och klistrat för att gynna sina egna, rasistiska intressen (men det är ju snyggt klippt av dem, med flashig bakgrundsmusik och allt, de har duktiga redigerare, det kan ingen förneka). Ska se om jag hittar länken till viralgranskaren sedan, om det var där jag läste det, annars kan säkert andra göra det här då jag ska iväg och jobba långhelg.

Så nu undrar jag. Om det är som du säger att ALLA muslimer är radikala. 1. Varför skulle min man och hans familj överhuvudtaget tycka att det vore okej att gifta sig med en "otrogen"?
2. Hur kan det komma sig att mängder av muslimer jobbar sida vid sida med de otrogna varje dag, inte bara här i Sverige, även i andra länder i mellanöstern? De allra flesta jagar inte ut de otrogna även om det händer av IS, men IS dödar även muslimer som de anser står i vägen. Troligen fler muslimer än andra troende.
3. Har du gått i skolan eller har du bara missat samhälle, historia, källkritik, religion och en hel del ämnen?
4. Var i ligger din rädsla? Är du rädd för att bli av med jobbet (sköt det bättre kanske är en idé?), bli av med "din" kvinna (visa bättre respekt) eller är det något annat som gör att du är så oerhört rädd för muslimer? Kanske har detta redan hänt?

Om du inte är ett troll, vilket jag har svårt att tro att du inte är, så borde du faktiskt söka hjälp. Det är inget illa menat, men det är bättre att leva medan man gör det, än att gå och ha en sådan otrolig rädsla för andra människor som du verkar ha.
Avpixlat? Y tube är en kanal som visar filmer.

Vet du vem talaren är? Vem filmar? Vem är producent?
Tror du att det är smygfilmat? Talaren är tydlig med att föra fram budskapet. Inte ens fast de är ärliga så vill vi tro på dem. Den är spridd av den som har gjort originalet. Leta själv eftersom du verkar tro på en konspiration. Ett ex. till.
Nej jag har Aldrig påstått att alla är radikala!
Det är mannen på filmen som säger vad som är normalt för en muslim. Självklart måste en Troende muslim tro på Allah och hans profet. Profeten var den mest perfekta människan som inte får avbildas på något sätt. Hans gärningar dvs våldet är då det rätta. Du ser vad som händer om du kränker profeten. Dödshot. Du kan inte konvertera från islam! Dödshot igen.De som inte går till moskén och är sekulära är annat.
Här är en konvertit som är son till en imam som vet vad han talar om. det

Fråga en muslim vad den ber om i fredagsbönen! Jag har gjort det och ingen vill svara. Bara svävande svar som när Bengt Markusson frågade Kaplan tio gånger om Nalin Pekul hade rätt i att han var en islamist. Facit på det vet vi Nu.
 
Ja det Gamla testamentet är som koranen. Medinadelen. Vi har för länge länge sedan bytt ut det gamla till det nya samt att vi nu mest är sekulära och knappt religiösa alls
Avpixlat? Y tube är en kanal som visar filmer.

Vet du vem talaren är? Vem filmar? Vem är producent?
Tror du att det är smygfilmat? Talaren är tydlig med att föra fram budskapet. Inte ens fast de är ärliga så vill vi tro på dem. Den är spridd av den som har gjort originalet. Leta själv eftersom du verkar tro på en konspiration. Ett ex. till.
Nej jag har Aldrig påstått att alla är radikala!
Det är mannen på filmen som säger vad som är normalt för en muslim. Självklart måste en Troende muslim tro på Allah och hans profet. Profeten var den mest perfekta människan som inte får avbildas på något sätt. Hans gärningar dvs våldet är då det rätta. Du ser vad som händer om du kränker profeten. Dödshot. Du kan inte konvertera från islam! Dödshot igen.De som inte går till moskén och är sekulära är annat.
Här är en konvertit som är son till en imam som vet vad han talar om. det

Fråga en muslim vad den ber om i fredagsbönen! Jag har gjort det och ingen vill svara. Bara svävande svar som när Bengt Markusson frågade Kaplan tio gånger om Nalin Pekul hade rätt i att han var en islamist. Facit på det vet vi Nu.
Ja. Filmen är tagen från avpixlats kanal på youtube. Är du verkligen så blåst att du inte har sett det?

Jag har läst arabiska och sett min man be fredagsbönen ett flertal gånger, kan inte bönerna överlag utantill, det är lite överkurs för mig, men däremot kan jag bönerna mer eller mindre utantill, vad verserna handlar om, i vilken ordning de kommer och så vidare. Det är, allvarligt talat, inte en särskilt svår arabiska som faktiskt är ganska lätt att översätta om man kan språket. Så vad var det du ville veta om fredagsbönen?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp