Den perfekta lägenheten

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Habina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 709
  • Visningar Visningar 57 621

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hittat en lägenhet som jag känner verkligen är MIN lägenhet. Ska på visning på söndag, på bilderna ser det ut som att jag bara kan flytta in direkt och inte behöva ändra nånting.

Det är perfekt läge (för mina behov), det finns alla funktioner jag behöver (stort kök, fullt utrustat badrum och plats för både säng, soffa och bokhyllor) och det finns parkering! Alltså parkering på så vis att jag får en plats direkt.

Jag vill liksom flytta in nu.

Måtte bilderna avspegla verkligheten…

Räcker det inte med att låta folk titta på de stylade bilderna från när lägenheten var möblerad? Du ska inte behöva bo kvar om du inte vill.

Om du ändå väntar in terminsstarten så borde det väl fungera fint att flytta redan nu? Studenterna som vill köpa kan ju komma från en annan del av landet och någon kanske tom tar den osedd? 🙂

Jag förstår varför mäklaren pushar för att lägenheten ska vara möblerad men låt inte det avgöra när du ska flytta in i nya lägenheten.

Jag får som sagt se hur jag känner när jag är mer klar med lägenheten. Just nu har jag alldeles för mycket stress och ångest i livet för att ens fundera på det.

Jag får som sagt se hur jag känner när jag är mer klar med lägenheten. Just nu har jag alldeles för mycket stress och ångest i livet för att ens fundera på det.

Men självklart, det var inte menat att tvinga dig åt något håll, jag ber om ursäkt ifall du tolkade inlägget så ❤️ Det viktigaste är att du sätter dig själv och ditt mående först och tar den tid du behöver, både till försäljningen och flytten.

Jag hade en uppblåsbar madrass jag sov på när jag köpte stugan och höll på att riva ut allt jag kunde. I kylen/frysen fanns det nödvändigaste för att överleva som mjölk till teet. Jag sov inte där varje natt men nångång då och då om det råkat bli sent en kväll.

Min mor kom med sin luftmadrass i slutet på juli eller början på augusti. Vi försökte få klart så mycket som möjligt inför flytten. Den natten frös vi bägge två som bara den. Elementen var urkopplade och det gick inte att elda i kaminen 😂

Jag skulle aldrig i livet vänta, jag skulle flytta och leva med lite mindre möbler än jag egentligen vill ha. Som sagt, flyttkartonger och ett överkast duger utmärkt som säng för visning!

Ja, men jag vill inte flytta förrän jag kan flytta alla möbler från lägenheten. Jag tänker inte hyra en lastbil två gånger när det räcker med en.

Sen är det fortfarande inga gardiner eller draperier i nya lägenheten och jag har varken ork eller tid att fixa det för att nån annan skulle ha flyttat in direkt. Jag mår fruktansvärt dåligt av att flytta och om jag kan göra det lite mer uthärdligt genom att göra på mitt egna sätt, så tänker jag göra det när nu lägenheten ändå inte är såld.

Ja, men jag vill inte flytta förrän jag kan flytta alla möbler från lägenheten. Jag tänker inte hyra en lastbil två gånger när det räcker med en.

Sen är det fortfarande inga gardiner eller draperier i nya lägenheten och jag har varken ork eller tid att fixa det för att nån annan skulle ha flyttat in direkt. Jag mår fruktansvärt dåligt av att flytta och om jag kan göra det lite mer uthärdligt genom att göra på mitt egna sätt, så tänker jag göra det när nu lägenheten ändå inte är såld.
Klart du ska göra som du vill. Men lyssna inte på mäklaren för mycket. Som någon annan skrev så var min förra lägenhet stylad med kartonger och överkast på visningen. Budades hej vilt än då. Idag såldes en lägenhet i mitt hus för nästan 1 miljon över utgångspris, all styling var fejk (känner mäklaren).

Men du vill inte kunna njuta av din fina uteplats i sommar.... :) ?
Om det är så att det känns bäst för dig av olika anledningar att vänta med flytt så gör naturligtvis det. MEN om det mest är mäklarens tyckande det hänger på så finns det alltid lösningar (som ju så många har skrivit om ovanför)! Jag har jättesvårt för att tro att din lägenhet inte skulle sälja bara för att alla möbler inte var där. Om någon är intresserad av den så är de säkert det ändå. Mitt första hus köpte jag helt utan möbler i och hus nummer två var möblerat med rätt fula fritidshusmöbler.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Hur vet man om man ska flytta eller bo kvar?
  • Första natten i lägenheten
  • Att hitta ett hem, del 1
  • Att hitta ett hem, del 2

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka