Den perfekta sitsen!!!

Sv: Den perfekta sitsen!!!

Tack för hjælpen alla! Nu har jag lite att jobba med:bump:!

Næsta film kommer att bli hemma i sverige för nu læmmnar jag snart detta underbara land:cry:
 
Sv: Den perfekta sitsen!!!

Jag upplever att det är mycket lättare att hamna i stolsits när man har längre stigbyglar! Efter att jag haft en häst hemma hos mig i 6 veckor så har jag äntligen börjat få till den lodräta sitsen :bump:! Jag försöker tänka på att ha bäckenet liksom "neråt" eller vad man ska säga :p. Och just det att sträcka på ryggen :).
 
Sv: Den perfekta sitsen!!!

Harðfiskur ja!:o haha ja gör det mums!! Jadu det är ingen fara, här har du en som kan sitta som en riktig hösäck emellanåt:D
 
Sv: Den perfekta sitsen!!!

28952968.jpg

Härlig låg form!
Snart har du även bakdelen på honom!
 
Sv: Den perfekta sitsen!!!

Ja, kan ännu sätta in ett par bilder som jag redan visade, men som är tagna i början av juli...

NDVD_002.jpg

Trav (lättar..)

IMG_9071.jpg

Skritt

Ndvd_001.jpg

Sämre töltsitsen....
 
Sv: Den perfekta sitsen!!!

Du ser väldigt spänd ut i sitsen! Träna att släppa stigbyglarna, länga tyglarna, vinkla om bäckenet till neutralt läge och gunga med i hästens rörelser. En stel ryttare ger en stel häst.

Sandra, tycker inte du hade isländsk bonde-sits :P Kanske lite popcorn-unge varning i galoppåttvolten men det var nog hästen som bidrog till det:D Min galoppåttor ska vi inte tala om!:p

För er som var intresserade av Pilates, jag planerar att hålla Pilates,Sits och Kroppsmedvetenhet-kurser, så skicka ett PM om ni är intresserade!
 
Sv: Den perfekta sitsen!!!

Jo, har det problemet att min nedre del gärna följer lite för mycket med i rörelsen, vilket leder till att om jag inte hela tiden lite spänner magmusklerna så driver jag hela tiden framåt. Men sen är jag inte så skicklig att jag bara spänner magmusklerna så blir lätt spänd i resten av kroppen... :)
 
Sv: Den perfekta sitsen!!!

Förstår att du blir spänd om du spänner alla magmuskler! Du ska bara ha en lätt anspänning i den inre bålmuskeln, den som omsluter magen och ländryggen. Denna muskel bär upp kroppen och du kan vara avslappnad i övrigt. Mitt tips till dig skulle vara att först kunna vara helt avslappnad i sadeln, sedan hitta ett stöd i inre bålmuskeln.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
610
Senast: Esmeralda
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 192
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
873
Senast: valy
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 031
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Kattbilder #9
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp