Den stora namntråden

Har röntgen om tre veckor på systrarna. Går de igenom som vi hoppas lägger jag Jarla på brevlådan :D
Blir precis lagom då min valp kommer ungefär då. Kan man ha en kan man väl ha två, hur svårt kan de va liksom?! Tänk så mycket utbyte de kan ha av varandra dessutom :p
 
Blir precis lagom då min valp kommer ungefär då. Kan man ha en kan man väl ha två, hur svårt kan de va liksom?! Tänk så mycket utbyte de kan ha av varandra dessutom :p

Plättlätt. Vi har ju haft två länge nu :grin:
 
Jag bävar för en :p vi har ju tre vuxna också men två av dom är ju husses så det borde ju gå bra med två valpar... :angel:;)

Haha! Dom tröttade faktiskt ut varandra väldigt mycket. Sedan så var ju en sambons och så den andra min. Men en var ju sällskapsras också. :angel:
 
Hussens två är ju jakthundar, Pästos en malle och nya valpen en jakthund. En bruksschäfer på det kan väl inte vara några bekymmer :angel:

Så känslig du är, en valp mer eller mindre...de är ju söta ju :p

Skämt åt sido så det här med två valpar var enklare än jag trodde. Man kommer in i det och det blir vardag det också. Minuset för vår del är att de är så jäkla tighta som systrar och de har tagit på sig olika roller som hämmat dem lite på vissa plan. Det blev bättre sen vi särade på dem. Fördelen är att de är otroligt språksäkra.

Kan absolut tänka mig två valpar igen. Dock med lite åldersskillnad och inte syskon.
 
Jarla var ett jättefint namn! Jag förstår om det känns lite vrickigt att uttala, då hade jag valt Jala.
Ja jag håller helt med :) ovanligt namn dessutom @Voff
Dock misstänker jag att jag hade kallat hunden typ Jallis för det hade varit så omständig att säga Jarla :D (Jala är typ Cola/pepsi för mig eftersom det är vad sambon och hans bekantskapskrets säger i Dalsland när dom tramsar)
 
Tyvärr rätt vanligt. Känner två. Jara kanske också är vanligt iofs :(
Fanns så fina namn i kullen, varför skulle våran ha tristaste namnet? :meh:
Läste precis ett superfint namn där åtminstone första och sista bokstaven stämmer :D
Jahwa - går säkert att stava även Jawa :) Jawa låter lite som ett slarvigt uttalande av Jarla, typ om man inte kan säga R :p
 
Läste precis ett superfint namn där åtminstone första och sista bokstaven stämmer :D
Jahwa - går säkert att stava även Jawa :) Jawa låter lite som ett slarvigt uttalande av Jarla, typ om man inte kan säga R :p

Jawa var jättefint :love:
Det ska jag spara till vår framtida J-kull.
Familjerådet bestämde att hon ska kallas Jala. Det föreföll lättast att använda tycke samtliga :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 736
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 597
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 754
Senast: IngelaH
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 951

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp