Den svenska politiken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä det var den där sossen Jamal El- Haj som inte tog order av sitt sosseparti att hålla sig därifrån pga terroristkopplingar. Flera partier vill nu att han ska sparkas ut från utrikesutskottet. Det handlar ju faktiskt om Sveriges säkerhet och att vi inte ska befatta oss med sånt som har kopplingar till saker som både FN och EU har terroriststämplat. Avslöjandet och alla detaljer står i länken :up:. Men vad tycker arga Andersson då om att hennes medarbetare rör sig i dessa kretsar :grin:. Naiva????? Ja återigen
Eller var det ... https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/x3Ljl8/nytt-vittne-trader-fram-fogelklou-erkande-afghan-kontot

https://www.aftonbladet.se/nyheter/...-till-rasistkontot-utreddes-aldrig-av-partiet
 
Nja, partiet har satt honom på paus. Det var nog inte alls frivilligt från hans sida.
Nu har arga Andersson uttalat sig ang Jamal El-Haj. Men oj vad det var besvärande för henne att svara på frågorna :laugh:. Hade det varit "på minuten" hade hon blivit straffad för tvekan och åter tvekan
 
Nu har arga Andersson uttalat sig ang Jamal El-Haj. Men oj vad det var besvärande för henne att svara på frågorna :laugh:. Hade det varit "på minuten" hade hon blivit straffad för tvekan och åter tvekan
Det är tur att politik inte är på minuten utan att man får tänka på vad man säger och andas. Anser du att politiker ska bete sig som de som deltar i på minuten så förklarar det mycket av din syn på det mesta.
 
https://www.expressen.se/nyheter/foraldrarnas-strid-om--sonen-han-ar-putin/

Det här känns överdrivet. Visst att Putins namn i dagsläget inte ska pådyvlas någon, men i framtiden så kommer det antagligen inte vara lika negativt. Vladimir är ett bra första namn så kan han senare välja om han vill använda Putin eller inte.
Vladimir är helt okej men att kalla ungen Putin tyder på extremt dåligt omdöme. Hatar folk verkligen sina barn så mycket så de tycker det är en god idé att döpa dem efter en diktator och massmördare?
Stackars barn att behöva stå ut med sådana föräldrar
 
Nej det börjar inte gälla. Kan du inte läsa? 2027 och med undantag. Den utredningen togs fram av regeringen i juni 2022, då var inte ens SD i regeringen?
Jag rekommenderar att alla läser utredningen, hela utredningen, för att ha något på fötterna om man ska diskutera. https://www.regeringen.se/contentas...-for-permanent-uppehallstillstand-sou-202325/
Intressant är undantagen tycker jag, personer som kan bära garantipension och allmän pension och vandelskravet gäller inte de under 15 år. Idag finns ju redan krav på försörjning, brottsregister osv. Intressant också att samhällskunskapsprovet ska kunna läsas in på annat språk än svenska? Även att SFI ska räknas som godkänd svenska. Då måste vi kanske börja erbjuda SFI på många ställen och inte göra som vi gjorde med flyktingarna från Ukraina.

Jag vet faktiskt inte vad som skulle bli så stor skillnad mot idag förutom att kvinnor som levt i förtryck inte kommer ha rätt att få medborgarskap. Men det kan säkert du svara på. Vad blir det för skillnad mot idag?
@Smoothi , kan du förklara?
 
Vad är det för epitet? Jag tycker bara det är populisthögern som kör den idiotiska

Jag tänker att vi istället kunde skickat ut alla de inhemska terrorister som vill montera ned vår demokrati till samma minimala nivå som Turkiet och Ungern, med Jiddriga Jomshof och Åsnan Åkesson i spetsen som terroristledare. Lite win-win-win sådär, men att det inte är möjligt är fint och värt att försvara.
 
Vilka i denna tråd har systematiskt kallat specifika personer vid negativt epitet?

Och det spelar väl för bövelen ingen roll vad andra gör, du behöver väl inte sänka dig till samma nivå bara för det?
Men du kan väl ignorera mig så är ditt problem löst :)
 
Jag håller med @Sol att det vore lämpligt att sluta använda otrevliga öknamn.
Sedan måste jag hålla med @Smoothi att han inte på något sätt är ensam om det i tråden.

Några jag sett tidigare i tråden som jag anser även nedvärderar de som skriver dem är tidölaget samt Bluffe, det finns säkert flera, jag har inte läst hela tråden.
Arga Andersson är självklart lika illa.

Annars är det väl personer som Trump som brukar använda den här taktiken att döpa om de han inte gillar, kan hoppas att vi kan hålla en lite högre nivå här.
 
Jag håller med @Sol att det vore lämpligt att sluta använda otrevliga öknamn.
Sedan måste jag hålla med @Smoothi att han inte på något sätt är ensam om det i tråden.

Några jag sett tidigare i tråden som jag anser även nedvärderar de som skriver dem är tidölaget samt Bluffe, det finns säkert flera, jag har inte läst hela tråden.
Arga Andersson är självklart lika illa.

Annars är det väl personer som Trump som brukar använda den här taktiken att döpa om de han inte gillar, kan hoppas att vi kan hålla en lite högre nivå här.
Nej, @Smoothi är inte ensam, jag skriver alltid tidölaget i stort sett. Det är inte heller ett fenomen som börjar med Trump, även om han är lite utöver det vanliga på den aktiviteten. För egen del tycker jag att det känns rimligare att kalla en regering+ underlag (eller partier för den delen, oavsett partifärg) för någonting snarare än enskilda politiker, även om de är offentliga och folkvalda. MEN det är ett fenomen som existerar i vårt förflutna, i vår samtid och det kommer inte försvinna. Klart vissa kommer att dras med i retorikern som förs, men det är ju också värt att problematisera. Arga Andersson faller ju in under ett riktigt klassiker att beskriva kvinnor i maktpositioner på ett visst sätt. Bluffe, som jag själv aldrig använder, gör inte riktigt det. Sedan vill jag förresten tillägga att jag även motsätter mig tendenser att kommentera tex. Ebba Bushs klädsel och stil, oavsett om jag tycker väldigt illa om henne som politiker.
 
Jag håller med @Sol att det vore lämpligt att sluta använda otrevliga öknamn.
Sedan måste jag hålla med @Smoothi att han inte på något sätt är ensam om det i tråden.

Några jag sett tidigare i tråden som jag anser även nedvärderar de som skriver dem är tidölaget samt Bluffe, det finns säkert flera, jag har inte läst hela tråden.
Arga Andersson är självklart lika illa.

Annars är det väl personer som Trump som brukar använda den här taktiken att döpa om de han inte gillar, kan hoppas att vi kan hålla en lite högre nivå här.
Tidölaget tycker jag inte är så illa, det kan ses som en lek med ord, sure, men det handlar ju ändå inte om en enskild person.
F ö håller jag med dig, det är människor vi pratar om som visserligen valt ett yrke i offentlighetens ljus men med ett fåtal undantag gör sitt jobb för VÅR skull. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp