Den svenska politiken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Yes! Det var högst medvetet att ta två slumpmässiga negativt värderade epitet på SD-politiker och föra in dem i ett enda inlägg i den här specifika tråden som ett svar till just dig (@Smoothi ) efter att du använt epitet och öknamn i varenda jäkla inlägg du skrivit om andra politiker sedan år tillbaka.

Det är inte min avsikt att göra det någonsin igen!
 
Många får inte det för sin partner.
Levt i förtryck tolkar jag som något som upphört.
Något som varit och inte längre är.
Lever i förtryck är ett annat problem som behöver adresseras på annat sätt än genom Migrationslagarna.
Vem vet, att frun inte kan bli Svensk medborgare kanske motiverar männen att låta partnern lära sig svenska.
 
Levt i förtryck tolkar jag som något som upphört.
Något som varit och inte längre är.
Lever i förtryck är ett annat problem som behöver adresseras på annat sätt än genom Migrationslagarna.
Vem vet, att frun inte kan bli Svensk medborgare kanske motiverar männen att låta partnern lära sig svenska.
Jag har som sagt jobbat i flera år med att skydda och stötta se som utsätts för våld i nära relation.

Det pågår för fullt, många män som vill att kvinnan ska veta och kunna så lite som möjligt så att hon är beroende av honom.
 
Jag har som sagt jobbat i flera år med att skydda och stötta se som utsätts för våld i nära relation.

Det pågår för fullt, många män som vill att kvinnan ska veta och kunna så lite som möjligt så att hon är beroende av honom.
Ja absolut.
Det är ett jätteproblem.
Men det skall lösas på rätt ställe och Migrationslagarna är inte det stället.
Kopplingen mellan den lagen och problemet är för svag.
 
Sen när har högern varit mån om välfärden? Det var ju Alliansregeringen som monterade ner välfärden när det begav sig och det får vi leva med än idag.
Det är väl i sådana fall ett stort misslyckande för Socialdemokraterna.
De har haft över 45 år på sig att bygga upp välfärden och vad jag vet så ändrades inte så mycket kring den på de 8 år som Alliansen styrde.
Sedan dess har Socialdemokraterna haft 8 år på sig att reda ut saken.

Jag ser faktiskt inget samband mellan dagens situation och en Alliansregering för 9 år sedan.
Det är andra saker som påverkar dagens läge.
 
Jag tycker man kan vänta tills konkursen är nära och köpa för en spottstyver. På ”samma” sätt som en hel del tveksamma utförsäljningar av offentliga verksamheter skett de senaste 25 åren.

Jag tycker inte staten ska komma som räddning till några aktieägare i SBB, som är ett av de bolag som tagit mest risker och tjänat stora pengar på det länge.

Än så länge ser det inte ut som en sund investering för skattepengar, rent finansiellt.

https://hernhag.se/krisen-i-sbb/
Nej vänta och köp billigt på exekutiv auktion i stället.
Det blir en bra affär för skattepengar.
 
Det gör mig ingenting om S vinner nästa val ihop med C och V.....bara MP inte kommer med.
En vän till mig klassade för många år sedan MP som en samhällfara.
Och jag är böjd att hålla med.
Energipolitiken är förödande för allt i Sverige.
Dålig ekonomi ger dålig samhällsservice och nedmonterad välfärd när pengarna inte räcker till.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp