Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alice har inget emot gäster utan hon bjuder in alla hon känner för. Senast var det en expedit på city gross som blev hembjuden till oss på bullar![]()
Jag tror att alla normalt ödmjuka föräldrar tvivlar på sin förmåga då och då och att du gör det nu är inte konstigt. Det är ju lite mycket nu. Du har både din och Alice sorg att ta hand om och du ska hitta sätt att ta dig igenom din egen sorg. Du ska flytta med allt vad det innebär och du ska bygga upp en ny fungerande vardag. Det är inte konstigt att du tvivlar för det är mycket men just eftersom du är medveten om det så kommer det gå bra. Hade du tagit det med en klackspark och menat att det ordnar sig nog så hade jag faktiskt blivit orolig men det är jag inte alls nu. Jag är helt övertygad om att du och Alice kommer bli en härlig liten familj med mycket trygghet och kärlek som kommer klara er alldeles utmärkt. Du är den bästa mamman Alice kan ha. Glöm aldrig det. Du är en bra förälder det kan jag säga utan att ens ha träffat dig. Din kärlek och omtanke om Alice lyser igenom i dina inlägg.
Vad mysigt det låter med en myskväll ihop med din lilla tjej![]()
Det kan nog vara bra att börja skola in er på att vara ensamma då och då men jag tror på samma gång att du kommer må bra utav att få vara ifred också. Man behöver ju både få sörja ifred och få stöd och stöttning utav andra.
Tråkigt att hans föräldrar inte ens sa att de skulle sätta in en tackannons. Det tycker jag faktiskt att de kunde ha gjort. Även om de nu ville stå själva för den så kunde de iallafall sagt något för det blir ju en chock för dig att se den utan förvarning. Jag tycker att det är ett litet märkligt förfarande att de inte vill att ni skulle vara med på tackannonsen men uppenbarligen så tycker inte de som jag.
Jag är också glad för all den stöttning du får och jag tycker att du ska spara ner/skriva ut den här tråden så att du har den och kan läsa den om du känner dig ensam. Mitt erbjudande om personlig kontakt kvarstår inte bara nu utan även senare. Om du skulle känna att du behöver stöd om ett år eller om flera så hör bara av dig så lovar jag att stötta dig så gott jag kan. Ibland kan omgivningen tycka att man borde ha sörjt färdigt innan man faktiskt har det och även då finns jag här om du behöver mig.
Vilken härlig häst du har och vad underbart det måste vara att få kampera ihop så längeSå underbart att se en såpass gammal häst som rör sig så mycket i hagen och inte bara står och hänger uttråkad vid grinden.
Kramar
Oh vad du ger mig styrka nu! Läste inlägget som hastigast i eftermiddags och trots att jag var hur trött som helst och färdig att gå och lägga mig då så kunde jag istället ta nya tag och orka med det som var kvar av dagen.
Kvällen blev jättebra! Syrran och hennes barn kom förbi med McD-mat så vi åt med dem. Sen när de åkte sy myste vi ner oss i soffan och tittade på Bolibompa tills Alice somnade. Resten av kvällen har jag trots lite jobbiga tankar kunnat slappna av med hjälp av bra vänner på fbNu väntar jag på att mamma och pappa ska komma hem, men jag går nig upp och lägger mig innan dess ändå.
De är lite sådär. Eller, svärmor är. Jag vill inte säga egoistisk, men ändå väldigt självcentrerad. Och inte så bra på att tänka på andra alltid. Tex så vet jag att de gjorde pannkakor till lunch idag och med tanke på att Alice har bajsat tre gånger sen lunchen så antar jag att de använde vanlig mjölk och inte laktosfri. Trots att hon mycket väl vet att Alice är laktosintolerant.
Jag är så glad att du finns!Jag undrar om man någonsin har sörjt färdigt. Han kommer alltid att fattas mig och sorgen efter honom kommer alltid att finnas, men den kommer ju minska med tiden. Och jag kan nästan lova att jag kommer ta ditt erbjudande så småningom. Just nu har jag bara nog med mig själ på något sätt...
Hänger vid grinden gör de bara vid mat och när de ska in, annars rör de sig en hel del. Wille har då och då såna där klassiska "sparkat på sig själv"-skador som värme på insidan av skenbenet och så. Men det är inte så konstigt att det blir så när de galopperar ner för åsenUndrar när han ska förstå att han är gammal?
KRAM!!
Kanske kan du lite diskret lämna med ett paket laktosfri mjölk nästa gång, så har de inget att skylla på
Skönt att kvällen blev bra.
Det är tyvärr inte första gången något liknande händer så de har faktiskt inte fått barnvakta tidigare. Nyår var första gången, idag andra. Och hur arg jag än vill bli så måste jag hålla mig för jag är så beroende av att få barnvakt framöver. Speciellt om jag får jobb och har hästen! Sen så trivs ju Alice så bra hos dem också, delvis för att hon blir så bortskämd tror jag![]()
De är lite sådär. Eller, svärmor är. Jag vill inte säga egoistisk, men ändå väldigt självcentrerad. Och inte så bra på att tänka på andra alltid. Tex så vet jag att de gjorde pannkakor till lunch idag och med tanke på att Alice har bajsat tre gånger sen lunchen så antar jag att de använde vanlig mjölk och inte laktosfri. Trots att hon mycket väl vet att Alice är laktosintolerant.
Jag undrar om man någonsin har sörjt färdigt. Han kommer alltid att fattas mig och sorgen efter honom kommer alltid att finnas, men den kommer ju minska med tiden.