Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi åker en vecka till gran canaria i början av april
Varför ska ni alla bo så långt bort för?
Vi åker en vecka till gran canaria i början av april
Varför ska ni alla bo så långt bort för?
Bahia Felizjag har inte varit där sen jag var barn.
Trazel - det tror jag också!och jag har hittat ett gym på grannhotellet så jag kan roa mig när hon är på bamseklubben
![]()
Ingen fara att sno! Jag har ju adhd-c och om jag själv valde att inte vara med utan göra något annat så var det jätteok för mig, det jobbiga var när andra tog beslutet åt mig. Så är det hans eget val så är det ju ingen uteslutningOch det negativa med resandet kanske överväger det negativa med att inte följa med så att det blir "lättare" att välja att stanna hemma. Hoppas ni får en härlig resa i varje fall
Hon sov faktiskt inte med de stora. Hon låg på madrass, blundade och lyssnade på saga berättade hon så stolt!![]()
Jag utreddes som 11-åring, men det var innan begreppet ADHD fanns. Då kallades det för MBD och jag fick ingen diagnos för att jag hade för hög iq sades det. Sen bad jag själv min husläkare om remiss till neuro när jag var 24 tror jag, och de tvekade inte att ta upp utredningen. Efter att de tagit fram mina journaler från bup så gjordes bara vissa kompletteringar så i princip sattes diagnosen på den 15 år gamla utredningen. Så i princip fick jag bara äntligen papper på det som vi anat så länge. Och jag har fått mycket hjälp både genom medicinering men också via samtal och träffar på neuro med såväl sköterska som arbetsterapeut. Det bästa med att ha diagnosen på papper är ju att du då har din "biljett" till att få den extrahjälp som du kanske kan behöva. Som boendestöd, tips från arbetsterapeut, samtalsgrupper etc. Här i stan finns tex infoteket som är som ett bibliotek inriktat mot funktionshindrade och där anordnas mässor och föreläsningar också.
Mitt liv har helt klart förbättrats sen jag fick diagnosen. Tidigare såg jag ner på mig själv för alla fel jag gjorde, att jag inte var "normal". Nu accepterar jag felen för jag vet vad de beror på, och hanterar situationerna därefter. Jag skyller inte på min ADHD, såna människor blir jag less på, men jag har mer förståelse för mig själv på nåt sätt.