Denna dagen skulle inte ens börjat...

Sv: Denna dagen skulle inte ens börjat...

Så hemskt... :cry:
Men mitt i det hemska, vilken tur att denna tjej råkade köra förbi i den tidiga timmen... Så hästen slapp lida ännu längre. Var hon själv hästägare, eftersom hon anade oråd?

Hon hade varit hästägare iaf, just nu var nog inte det.
 
Sv: Denna dagen skulle inte ens börjat...

Beklagar det inträffade. Det är sånt som händer ibland, inget man kan göra nåt åt. *Kram*
 
Sv: Denna dagen skulle inte ens börjat...

Det är verkligen inte enkelt att se människor i ens närhet bli så förtvivlade...
En ponny i vårt stall dog plötsligt en morgon av tarmvred. Pappa tyckte han var lite konstig, genomsvett och när han tog ut honom i hagen rullade han sig massor. Så han gick in och ringde ägaren direkt, som skulle komma upp till stallet på en gång. När han kom ut igen ser han ponnyn ligga död i hagen...

Tur att det ändå uppdagades snabbt hos er så hästen slapp lida.
 
Sv: Denna dagen skulle inte ens börjat...

Vilken mardröm. jag lider med både dig och hästägaren. Det är en sån händelse man hoppas att slippa. stackare.
 
Sv: Denna dagen skulle inte ens börjat...

usch vad hemskt. en sådan väckning vill man då inte ha. men helt otroligt vad underbara människor det finns som ser och tar sig tid att informera då det händer olyckor eller ovanligheter i våra hagar.
en stor tröstkram
 
Sv: Denna dagen skulle inte ens börjat...

En stor kram till dig, ägaren och alla andra inblandade! Inte minst en stor eloge till tjejen som hittade hästen och tog tag i saken istället för att bara låta det vara som väldigt många hade gjort. :bow:

Min ena häst bröt benet för en dryg månad sedan så jag vet precis hur illa det känns. För en vecka sedan hade jag mod nog att släppa ut hästarna i samma hage som det hände. Det känndes som om det var nu eller aldrig. Massa kramar!
 
Sv: Denna dagen skulle inte ens börjat...

Usch, så trist för alla inblandade :(

En eloge, :bow:, till tjejen som tog tag i saken, och inte bara åkte vidare...
 
Sv: Denna dagen skulle inte ens börjat...

Eloge till tjejen som la märke till hästen :bow: och en stor tröstkram till ägaren. :cry:

När jag var på Strömsholm förra vintern var jag med om att en av islandshästarna i stallet bredvid halkade i hagen och bröt benet.
De var tvungna att ta bort hästen på en gång. Och den stackars tjejen som var ägare hade åkt hem över helgen. Den döda hästen la dom i den tomma delen av vårat stall i väntan på att dom skulle hämta den och det var helt hemskt att se och höra tjejen sitta och gråta inne hos hästen. Så hemskt det måste vara att åka hem över helgen och när man kommer tillbaka så lever inte ens häst :cry:
Förlorade nyligen min medryttarhäst / grannens häst som funnits nära mig i över 13år. Det känns...
 
Sv: Denna dagen skulle inte ens börjat...

En stor kram till dig, ägaren och alla andra inblandade! Inte minst en stor eloge till tjejen som hittade hästen och tog tag i saken istället för att bara låta det vara som väldigt många hade gjort. :bow:

Tack... Många grannar har ringt eller åkt förbi och beklagat, berättat att det varit något stort fyrverkeri på natten, åskväder och allmän oro i området.
Känns skönt att de bryr sig och så gärna vill hjälpa till:love:
 
Sv: Denna dagen skulle inte ens börjat...

Säger som alla andra: Stor eloge till tjejen! :bow:

Skickar tröstkramar till både dig och ägaren...
 
Sv: Denna dagen skulle inte ens börjat...

Hur MÅR tjejen som hittade hästen? Tänk på att hon kanske kan åka på en chock också. Ett telefonsamtal för att höra hur hon mår skulle nog uppskattas. Jag vet att jag skulle bli chockad i alla fall.

Självklart stora kramar till er andra också och speciellt till ägaren.
 
Sv: Denna dagen skulle inte ens börjat...

Eftersom jag inte äger hästen så vet jag faktiskt inte, MEN hästägaren tog hennes nummer och skulle ta kontakt med henne. Nu är ju såklart hästägaren också i chock, men tjejen som hittade hästen var tex. sjukvårdsutbildad och är därför tränad för chock. Nu ska man inte anta, men som sagt, de har hennes nummer och skulle ta kontakt.
 
Sv: Denna dagen skulle inte ens börjat...

Jag skickar en massa tankar till alla inblandade i denna tragiska olycka.
Jag hade själv en transportolycka för 1,5 mån sedan som var mycket traumatisk, men vi hade änglavakt - trots att hästen vält och klämts fast mellan skiljeväggen och ytterväggen så klarade han sej med några sår och skrap. Men innan man visste hur det skulle gå, dvs. när jag öppnade transportdörren framtill och ser honom ligga ner och gnägga så där tyst som de gör när de har ont och är trötta, så var det enormt traumatiskt. Han hade dessutom en stor svart pöl under huvudet i transporten och jag var övertygad om att det var blod och att halsen var uppskuren. Den enda jag kunde tänka var att han skulle dö. Jag blev så rädd och hamnade i chock, så jag svimmade och var "borta" ett bra tag. Efteråt hade jag så dåligt samvete att jag inte klarat av att ta hand om min häst själv utan tuppat av istället... Jag kunde ju inte hjälpa det men ändå kom det dåliga samvetet.

Idag har vi börjat träna för instruktör och ska så småningom satsa på hoppning, men olyckan kommer alltid att sitta kvar som ett ärr i hjärtat. Det var en svår upplevelse. Därför kan jag inte annat än att skänka en massa tankar till er och särskilt till ägaren. Ta hand om er.
 
Sv: Denna dagen skulle inte ens börjat...

Ni borde skicka ett tackkort eller en blomma till tjejen som ansträngde sig så för att få tag på hästarnas ägare, tyvärr inte alla som ens hade lagt mräke till att något var fel.

Fy vad hemskt, lider med er!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 995
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 089
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 122
Senast: Sirap
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 722
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp