M
MalinR
Jag rider ett 6-årigt sto en gång i veckan (ridskola)och har gjort i några månader nu, hon trivs troligen inte. Hon skickas antagligen tillbaka snart för dom hyr henne bara. Hon är absolut inte trevlig vid hanteringing, men när man sadlat och tagit av grimman för att träna så blir hon snäll :smirk: Dom har behållt henne för att hon varit en sån pärla vid ridningen, men nu till problemet då. Red henne idag och hon gick inte fram för skänkeln alls knappt, och hon brukar ha ganska mkt motor. När jag skulle fatta galopp ställde hon sig bara och kickade emot och hon slänger väldigt mycket med huvudet. Det där med huvudet var mest i början och när hon musklat sig lite mer så slutade hon med det, men musklerna kan ju inte ha försvunnit
. Hon är en väldigt söt häst egentligen och flera har sagt att hon skulle kunna gå långt inom både dressyr och hoppning. Hon är en dam med bestämd vilja och vi brukar ha våra fighter i stallgången om att flytta några steg i sidled tex :smirk: .
Nu blev det väldigt mkt, men vad jag försöker komma fram till är om någon har något tips när man rider en sån häst? Ja försöker att berömma mkt när hon gjort rätt bara några steg och rida rakt fram och liknande.
Nu blev det väldigt mkt, men vad jag försöker komma fram till är om någon har något tips när man rider en sån häst? Ja försöker att berömma mkt när hon gjort rätt bara några steg och rida rakt fram och liknande.