Der här var nåt nytt!

Handduksvärmare visste jag inte att man kunde köpa lite hursomnhelst och ställa lite varsomhelst. Varma handdukar har jag får låna på flyget. Då har nån kommit med en tång och lagt en snorhet liten handduksslamsa i händerna på en, och man sagt Ho! Ha! istället för tack, när man tagit emot den. Handduksvärmare trodde jag satt fastskruvade i flygplan och inten gick att ta lös och flytta runt på utan att ett helt flygplan hängde med. Vem använder en handduksvärmare där hemma? Blir

En helt vanlig Micro med ett galler att lägga handdukarna på och en skål vatten under så ångan går upp i handdukarna och värmer dem alternativt en en bords stekugn utan reglage med förinställd termometer.
Osedvanligt gammalt trick.
 
Senast ändrad:
Telefoner intill badkaret då? :D
Nej... :(
Men jag ska fila på en liten lapp (gås- eller reservoirpenna?) att lägga till en, eller den andra VDn.
En av deras behovsanställda akademiker behöver ett retrorum! En liten junior svit, tacksåmycket. Kan komma in med frukostpersonalen och pressa veck 06-08 två morgnar i veckan under konferenssäsongen. Under bröllopshelger bistår jag förmiddagstid med att ringa upp badande gäster och önska stor lycka och påminna om Nånting Blått (som helst inte kommer från hotellets trädgårdsplanteringar).
 
Nej... :(
Men jag ska fila på en liten lapp (gås- eller reservoirpenna?) att lägga till en, eller den andra VDn.
En av deras behovsanställda akademiker behöver ett retrorum! En liten junior svit, tacksåmycket. Kan komma in med frukostpersonalen och pressa veck 06-08 två morgnar i veckan under konferenssäsongen. Under bröllopshelger bistår jag förmiddagstid med att ringa upp badande gäster och önska stor lycka och påminna om Nånting Blått (som helst inte kommer från hotellets trädgårdsplanteringar).
Make it happen! :D
 
Make it happen! :D
"Söte, goe Herr/Fru VD... Skulle förestående och omfattande renovering av etablissemanget möjligen kunna färdas bakåt i tiden, istället för det tänkta: framåt? Differentiera mera; som enda hotell som backar i utvecklingen får vi en unik liten fläck på kartan (som är vikbar, präglad på vaxat papper)."
 
"Söte, goe Herr/Fru VD... Skulle förestående och omfattande renovering av etablissemanget möjligen kunna färdas bakåt i tiden, istället för det tänkta: framåt? Differentiera mera; som enda hotell som backar i utvecklingen får vi en unik liten fläck på kartan (som är vikbar, präglad på vaxat papper
Om det faktiskt var så här då man flög på 1960- talet, då hade jag inte haft något emot att flyga med ett retro-flygbolag :)
Handdukar hade jag klarat mig utan, men kock ombord är ganska charmigt :d
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20231025_230256_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20231025_230256_Samsung Internet.jpg
    57,7 KB · Visningar: 48
Innan jag började på mitt nuvarande jobb hade jag aldrig sett en sådan här förut. :D

Visa bifogad fil 130671

Det ar enklare att lagga byxorna mellan madrasserna i sangen sa ser de nypressade ut nasta dag. Det havdar i alla fall Maken. A andra sidan anser han att det ar helt okay att fixa fallen nar den ramlat ner med haftappara. At minstone pa lite morkare byxor da haftorna garna rostar nar byxorna tvattas. :p
 
Men varma handdukar är ju så skönt. När jag var barn och bodde hemma, och innan vi började tänka på elpris och miljön, så stoppade jag alltid in handduken i torktumlaren när jag skulle duscha. Så när jag nästan var klar ropade jag så fick någon hämta den. Vi hade tvättstugan på andra sidan huset från badrummet. :) Det var vardagslyxigt!
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 594
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 270
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Hur skulle ni bemöta en person, ni inte känner, på ett nytt jobb som från dag 1 börjar säga saker ironiskt till er? Började nytt jobb i...
2
Svar
39
· Visningar
3 361
Senast: Bulldoozer
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
738

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp