Det är ändå jobbigt

Det ÄR bra saker i mitt liv nu. Somexempel att jag ska få en hund DENHÄR VECKAN! Och endel andra saker också som är mycket mera possitivt nu motför förut. Så det ÄR bättre egentligen men det är så jävla svårt att känna det. Och dom dåliga sakerna är ändå lika dåliga.
Så tillexempel så gör det exakt lika ont att bli på mind om dom som jag trodde att dom var mina vänner. Även fast dom inte är värda en sekund till av mitt liv men det gör ändå ont bara att se deras namn.
Och att jag har denhär fucking jävla rullstolen hatar jag exakt lika mycket. Även fast det händer bra saker också så är ju själva jag samma och det är det STÖRSTA problemet.
Och jag vet att det finns personer som säkert läser dethär och är skit nöjda att jag ändå mår dåligt fast jag ska få en egen hund och fast andra bra saker också händer. För jag vet att vissa här tycker att det aldrig kommer bli bättre för att jag tänker fel. Men jag försöker helatiden att tänka rätt och så men det hjälper inte för allt.
Och jag VET att det nog är mycket att jag själv måste ändra hur jag tänker och allt sånt. Men kan säga att det är SVÅRT! Som det med hund valpen och att jag är jätte o rolig för hur det kommer gå med våran ena vuxna hund. Och vissa här verkar tycka att man är helt dum i huvudet om man skaffar en valp då och endel tycker att jag inte kan ha en valp och sånt. Men jag tänker typ en miljon gånger om dagen att jag ska välja att tro att det kommer gå bra. För att jag jobbar HELATIDEN med hur jag tänker men såklart så kommer det att ta tid.
Och även bra saker som med valpen och att jag har börjat rida en gång i veckan och skolan går bättre oftast och andra saker men allt sånt är ju jobbigt för hjärnan också även fast det är bra saker. Men då känns det ändå jätte jobbigt och att hjärnan är helt helt slut och då blir jag att jag börjar gråta mera och får mera ångest och allt sånt.
Så därför bara känns det så jobbigt att även fast det händer bra saker och det kanske kommer hjälpa på lång tid. Men justnu så känns det ändå jobbigt. Och då får jag dåligt sam vete också att jag INTE mår bättre liksom.
 

Jag tycker du kämpar på jättebra, och att du tänker helt rätt så som du gör nu med valpen och att det kommer gå bra. :heart Men det är klart det är skitsvårt att "programmera om" hjärnan, och som du säger kan positiva saker också göra så man blir trött och urladdad. Och ju tröttare man är ju svårare är det nog att fokusera på det som är positivt.

Det blir ju inte helt samma sak, men med hästar så brukar man säga att om de haft en skada så tar det lika lång tid att träna upp dom igen som den tid de varit sjuka/skadade. Och jag kan tänka mig att det fungerar någorlunda likadant med psykiska sjukdommar, att även om det vänt och börjat gå åt rätt håll så tar det lång tid att bli helt återställd när man varit sjuk en lång tid. :heart Så du behöver absolut inte ha dåligt samvete över att du inte mår bra hela tiden bara bums direkt. :heart

Skickar massa styrkekramar åt dig!
 
Jag tycker du kämpar på jättebra, och att du tänker helt rätt så som du gör nu med valpen och att det kommer gå bra. :heart Men det är klart det är skitsvårt att "programmera om" hjärnan, och som du säger kan positiva saker också göra så man blir trött och urladdad. Och ju tröttare man är ju svårare är det nog att fokusera på det som är positivt.

Det blir ju inte helt samma sak, men med hästar så brukar man säga att om de haft en skada så tar det lika lång tid att träna upp dom igen som den tid de varit sjuka/skadade. Och jag kan tänka mig att det fungerar någorlunda likadant med psykiska sjukdommar, att även om det vänt och börjat gå åt rätt håll så tar det lång tid att bli helt återställd när man varit sjuk en lång tid. :heart Så du behöver absolut inte ha dåligt samvete över att du inte mår bra hela tiden bara bums direkt. :heart

Skickar massa styrkekramar åt dig!
Ja så det är ju jätte svårt för jag vill ju göra possitiva saker och vill inte att det ska vara förmycket liksom. Men som det är nu så är det nästan alltid förmycket så jag måste träna på att känna hurmycket jag orkar och så. Alltså även med possitiva saker och som jag VILL göra men batteriet kanske inte orkar ändå. Och det är svårt att bara acseptera det tycker jag.
Och jag vet inte om det HAR vänt egentligen för endel säker är inte bättre alls också fast vissa saker är det.
 
Ja så det är ju jätte svårt för jag vill ju göra possitiva saker och vill inte att det ska vara förmycket liksom. Men som det är nu så är det nästan alltid förmycket så jag måste träna på att känna hurmycket jag orkar och så. Alltså även med possitiva saker och som jag VILL göra men batteriet kanske inte orkar ändå. Och det är svårt att bara acseptera det tycker jag.
Och jag vet inte om det HAR vänt egentligen för endel säker är inte bättre alls också fast vissa saker är det.

Ja, det är svårt och frustrerande när man vill göra saker men det blir för mycket. ❤ Just nu så tar ju fortfarande ångesten ganska mycket av din energi, så det är nog inte så mycket överskott. Men det kommer bli bättre. ❤ Jag tror det med att i alla fall vissa saker är bättre är ett tecken på att det går åt rätt håll nu, även om det går lite upp och ner.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
774
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 627
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 298
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 596
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp