Det bästa med sommaren 2026

Bukefalos 30 år!

saltakatten

Trådstartare
Berätta vad som är det bästa med sommaren 2026 för dig! ☀️ Det kan vara något som redan har hänt, eller något som du ser fram emot senare i sommar. 🍀 🍀 🍀

Det bästa för mig (hittills) är att jag och min kille har köpt dessa vackra växter! :heart:

Bifogade filer

• IMG_4872 2.webp
    IMG_4872 2.webp
    96,2 KB · Visningar: 70
Då det mesta varit skit och jobbigt hittills, så får jag ta nåt jag ser fram emot!

Jag ser enormt mycket fram emot min semesterresa på Göta kanal (Motala-Söderköping) i augusti. Jag hoppas på fint väder, det behöver absolut inte vara varmt, men så man kan sitta och njuta på däck när naturen glider förbi. :love:

Då det mesta varit skit och jobbigt hittills, så får jag ta nåt jag ser fram emot!

Jag ser enormt mycket fram emot min semesterresa på Göta kanal (Motala-Söderköping) i augusti. Jag hoppas på fint väder, det behöver absolut inte vara varmt, men så man kan sitta och njuta på däck när naturen glider förbi. :love:
Ska hålla tummarna för fint väder med lagom värme! 🥰

Hittills är det nog att jag kan springa igen efter massa månader krånglande fot. Den krånglar fortfarande men jag kan springa. I lördags fick jag äntligen göra ett av mina favoritlångpass som går förbi en kohage där man kan promenera in till dem, se om någon av dem känner för att bli kliad, och sätta sig vid sjökanten med fötterna i vattnet en stund. Har alltid med mig något äpple också ifall att någon av korna vill komma och hänga med mig vid sjön.
Det var 31 grader när jag gjorde den rundan men oj så glad jag var att den äntligen är möjlig igen!

Hittills är det nog att jag kan springa igen efter massa månader krånglande fot. Den krånglar fortfarande men jag kan springa. I lördags fick jag äntligen göra ett av mina favoritlångpass som går förbi en kohage där man kan promenera in till dem, se om någon av dem känner för att bli kliad, och sätta sig vid sjökanten med fötterna i vattnet en stund. Har alltid med mig något äpple också ifall att någon av korna vill komma och hänga med mig vid sjön.
Det var 31 grader när jag gjorde den rundan men oj så glad jag var att den äntligen är möjlig igen!
Jag blev berörd av din kommentar. Jag har inte problem med min fysiska hälsa utan min psykiska hälsa (trauma). Men jag känner igen mig till 100% i att inte kunna göra det som man vill! Jag älskar också kor (och tjurar ifall de håller sig lugna). Min farmor har en stuga i Småland precis intill en hage med tjurar. De gillar också att bli kliade på pannan. Men jag är alltid glad att jag är på rätt sida stängslet. 🙈

Gick första kvällspromenaden med hunden igår där det var sådär precis lagom varmt och klarblå kvällshimmel igår. Älskar såna sommarkvällar 🥰 och att vara ledig och kunna sitta och dricka kaffe ute och titta på solljuset som strilar ner mellan löven i träden ❤️ sommar är fantastiskt!

Jag ser fram emot sovmorgnar, ljusa kvällar i min trädgård och att få mycket tid med mina barn både hemma och på utflykter. Öland, Kolmården, Astrid Lindgrens värld, Gekås och Småland väntar med barnen, sen ska jag till Köpenhamn med vänner. Dottern vill träna på cykling och sonen jobba i trädgården. Sju veckors ledighet ligger framför mig med start imorgon kväll 🤩

Jag åkte på Göta kanal för ett antal år sedan, Söderköping - Göteborg. Det var en riktigt härlig resa, och sträckan genom Östergötland är helt klart den jag gillar bäst!

Låter härligt! Vilken av kanalbåtarna ska du åka med? 😃

Liknande trådar

• Bukefalos bokbingo 1 augusti 2026 till 31 januari 2027
  • Vägverket och lupinerna
  • Härliga höstaktiviteter
  • Varmt sovrum

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur