Det gick inte...

Sv: Det gick inte...

Beklagar verkligen er förlust.

Tappa inte modet utan på de igen. :)

*Kram*
 
Sv: Det gick inte...

Så ledsen för er skull... :( *kram*

Jag fick missfall i v. 16 mellan mitt första och andra barn. Min största tröst var vetskapen att ett tidigt missfall oftast beror på missbildningar i fostret. Jag tycker ni ska försöka igen så fort ni känner er redo!

Lycka till!
 
Sv: Det gick inte...

knapplån:

det jag hört är att man ska kolla så att allt verkligen kommit ut innan man kör igång så "gamla" rester inte ligger kvar och stör det nya fostret MEN jag vet inte om det är sant eller ej.

Beklagar verkligen - fy man önskar att livet var lite enklare ibland.

Kram Javan
 
Sv: Det gick inte...

knapplån:

det jag hört är att man ska kolla så att allt verkligen kommit ut innan man kör igång så "gamla" rester inte ligger kvar och stör det nya fostret MEN jag vet inte om det är sant eller ej.

Beklagar verkligen - fy man önskar att livet var lite enklare ibland.

Kram Javan

det kan säkert stämma bra det.
jag har fått en tid den 14/4. men ska ringa imorgon o fråga om jag inte kan få komma tidigare, är det ngt kvar så vill jag ju veta det nu, har redan gått länge nog med ngt dött i magen :(
 
Sv: Det gick inte...

Jag fick missfall i v 8. Vi väntade en mens, sen försökte vi igen och det tog sig direkt.

Min läkare sa oxå att man borde vänta lite. När jag frågade varför svarade hon undvikande, men till slut sa hon att det var för att man skulle komma ikapp psykiskt.
 
Sv: Det gick inte...

Jag har blivit gravid ganska kvickt efter missfall.
Jag har inte hört något annat än att man "kör på" när man själv känner sig redo.
 
Sv: Det gick inte...

Åh, vad ledsen jag blir när jag läser sånt här! :cry: Jag har just genomgått mitt andra MA. Fick ett MA i v13 (fostret utvecklat till v8+4 ca) den 1 november förra året. Fick mens två gånger och blev sedan gravid igen. Denna gång fick jag ett senare MA. Fostret var utvecklat till ca v 12+6, och jag skulle ha varit i v14+3. Fick genomgå en tvåstegsabort i torsdags på KS i Solna... Jag önskar inte min värsta fiende detta... Men denna gång skickades fostret på "analys" (obduktion?), så vi hoppas att vi kanske kan få nåt svar på vad som gick snett denna gång.

Förra gången svarade inte min kropp på de Cytotec-tablettter jag fick, utan jag blev akutskrapad efter 5 dagar med enorma smärtor. Även efter skrapningen så upptäckte läkaren att det fanns kvar lite rester (på efterkontroll på MVC), så då fick jag ytterligare tabletter.

Just nu känns det VÄLDIGT avlägset att våga försöka en gång till, men OM vi gör det så ska jag definitivt gå på en efterkontroll och se att allt är ute innan nästa graviditet. Om inte annat så stöts väl det sista ut vid nästa mens?

Vill väl egentligen bara säga att du inte är ensam. Ta dig tid att sörja (om det behövs) och se till att ha folk att prata med, om du känner att det behövs.

Stor kram och lycka till med nästa graviditet!

Destiny_D
 
Sv: Det gick inte...

Jag lider med både dig och TS :( Fruktansvärt och tråkigt och orättvist. Och jag hoppas att skuldkänslorna försvinner snabbt igen.
Hoppas det löser sig igen för er båda och att ni snart får snusa bebis. Och ge inte upp, det finns hjälp att få.
 
Sv: Det gick inte...

jag fick ma i v 9, fast fostret var bara i v 6. Kände också på mej hela tiden att nåt var fel. Så en dag kom det ut. Jag fick en mens efter det sen blev jag gravid och ut kom Sam.

Det jag hört är att man är jättefertil efter ett missfall, så känns allt bra så kör på.

Det andra som kan göra dej lite gladare är att statistiken säger att om man får ett missfall är det mindre chans att man får det igen.
 
Sv: Det gick inte...

Efter första mf så tog det något år innan jag blev gravid igen. Efter barn nr 3 så fick vi ytterliggare 1 MF och då tog det 2 v innan jag var gravid på nytt.
 
Sv: Det gick inte...

Oj hjälp, jag vågar nästan inte läsa för jag blir nojig..:/

Men jag vill bara säga att jag beklagar det som hände, och hoppas att det kommer att gå bra för er vid nästa försök!:)
 
Sv: Det gick inte...

tack alla! :)

min blödning har redan börjat avta, så jag hoppas att allt är ute, ska in den 14e o titta, ska prata m läkaren om att sätta igång bebisverkstan igen då oxå :)

fick även tips utav min syster att äta folsyra samt E+C Vitamin, hon har själv fått 3 st missfall, varav 1 var i v 26 :cry: (o 3 fina ungar) så hennes läkare hade tipsat henne om det, o det skadar ju inte att testa!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 996
Senast: cirkus
·
Hästmänniskan Jag ska sälja min häst och jag har så himla svårt att hantera det, så jag tänkte höra här om ni har några kloka råd eller tips eller...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 691
Senast: _Zacke_
·
Gravid - 1år Jag och min man har försökt få barn i ungefär två år, efter en "hoppsan-graviditet" som slutade i missed abortion och akut skrapning...
Svar
3
· Visningar
2 216
Senast: Tora
·
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
15 799
Senast: Gry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Svarstid kvarka?
  • Ridskoleryttare
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp