Bukefalos 28 år!

Det gör mig ledsen..

Jo, det är ju ungefär som för mig. Mina föräldrar bor 12 mil hemifrån mig.
Måste du ha kalaset precis på födelsedagen?
Nä, det är en veckodag, vanligtsvis brukar det bli på närmsta helg, men pratade med pappa och berättade allt och han sa att Morfar kan ju komma när han kommer, då han inte har något ont med honom. :up:
 
Jag kan inte svara på det, för jag vet faktiskt inte. Jag vet att mobbningen har satt sina spår, jag har inte det självförtroendet och självkänslan jag vill ha och känner mig som ett kristallglas, som kan gå sönder när som helst ibland.
Förvisso har självförtroendet blivit bättre i och med jobbet, men det behöver bli bättre på andra plan också.

Börja här då :)
Det är inte du som ska ta ansvar för deras relationer. Det är inte förrän man säger ifrån och ställer krav som självförtroendet kommer ifatt en.

Din födelsedag. Dina regler. Övrigt folk får gilla läget.
 
Jag velar lite, är det försent med mindre än en veckas förvarning att man ska ha kalas?
Vet inte om det funkar att ha helgen om två veckor, då är det valborg.. eller är det bara på söndagen?
 
När jag fyllde 35 meddelade jag att jag tänder grillen nere vid badplatsen kl 15 och jag blir jätteglad om någon har lust att titta förbi. Jag hade en del extra tillbehör men folk hade med sig det de ville grilla. Det var så himla trevligt!
Det är några år sedan men det var faktiskt senast häromdagen som en av de som var med tog upp att det var ett så bra kalas.
De bästa festerna jag varit på och som vi i bekantskapskretsen pratar om och minns är de avslappnade. De som bara blir det dom blir med trevligt sällskap, bra musik och roliga diskussioner och eventuella aktiviteter som boule, fotboll, krocket osv. Jag slår ett slag för att det är människorna som är viktiga, mat och dryck är biroller :)
 
Jag är så velig ibland så jag kommer inte ihåg att säga till en del förens dagen innan! Vissa missar jag med. Mina kamrater vet att det borde vara och hör av sig eller frågar varandra.

Så alla sätt är gångbara, fast det är klart - ju mer framförhållning desto fler kan komma, så är det ju med.
Men som nån skrev, ditt kalas dina regler. Att du vill ordna kalas lite spontant på kort varsel är väl jättetrevligt. Antingen kan och vill de komma eller så inte är väl inte konstigare.
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
12 171
Senast: tott
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 625
Senast: animalasia
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 187
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
9 254

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp